Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sahip mi

- Sağlığında bir kişiye bakmanın, dokunmanın ölçüsü ne ise ölümü için de geçerlidir. Bir anne erkek çocuğunun diz-göbek arası yerlerine bakması, dokunması caiz değildir. Baba-kız ilişkisi de böyledir. Bu ölçüye ...



  1. Alt 02-11-2009, 14:03 #1
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    - Sağlığında bir kişiye bakmanın, dokunmanın ölçüsü ne ise ölümü için de geçerlidir. Bir anne erkek çocuğunun diz-göbek arası yerlerine bakması, dokunması caiz değildir. Baba-kız ilişkisi de böyledir. Bu ölçüye baktığımızda, annenin erkek çocuğunu, babanın da kız çocuğunu yıkaması uygun düşmez. –Aslında bu ölçü erkeklerin veya kadınların kendi aralarında birbirlerine karşı durumları için de geçerlidir. Fakat başka bir çıkış yolu olmadığından, erkeğin erkeği, kadının da kadını yıkması bir zaruretin sonucudur.

    Erkeklerin bulunmadığı bir yerde ölen bir erkek, -annesi, teyzesi, halası, kız kardeşi gibi- bir mahremi tarafından –yıkanmaz- teyemmüm verilir. Aynı şekilde kadınların bulunmadığı bir yerde ölen kadın ise, mahremi olan bir erkek tarafından teyemmüm verilir.

    - Fakat henüz bulûğ çağına yaklaşmamış erkek çocuğu bir kadın tarafından, kız çocuğu da bir erkek tarafından yıkanabilir.

    - Cenaze bir teneşir üzerinde sırt üstü yatırılır ve abdest aldırılır, daha sonra sol tarafa çevrilir ve sağ yanı yıkanır, ardından sol yanı yıkanır ve bu işlem üç defa tekrarlanır. Daha sonra üsulüne uygun kefenlenir.

    Kaynak:Sorularla islamiyet

    emirahmedyasin bunu beğendi.
  2. Alt 02-11-2009, 14:25 #2
    THEHAFIZ Mesajlar: 135
    Şöyle bir soru sorayım,
    kirlenen bir maddeyi, eşyayı, kimin yıkayıp kimin yıkayamayacağı konusunda bir hüküm olabilir mi?
    Bir insan eğer nefsi, canı, ruhu varsa mahrem-namahrem özelliği taşır.
    Kim ölmüş birine arzu, istek duyabilir ki..
    Ölmüş birini kim yakırsa yıkasın ne değişir.
    Sonuçta ortada kuru bir beden var işte, hiçbir tepkiye karşılık veremeyen..
    Allah'ın dinini bu tip aşırılıklara aracı tutmak elinize ne geçirecek sorabilir miyim?..

  3. Alt 02-11-2009, 14:30 #3
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    Bu aşırılık degildir bilakis usuldür ve olmasi gerekendir.

  4. Alt 02-11-2009, 14:33 #4
    THEHAFIZ Mesajlar: 135
    bu usulün koyucusu Allah değildir.
    Kimdir öyleyse kendini usul koyucu addedenler...

  5. Alt 02-11-2009, 14:36 #5
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    Peki senin koydugun usulsüzlükte bir usuldür. Kimdir o zaman kendini usulsüzlüklerde usul koyucu addedenler.

  6. Alt 02-11-2009, 14:42 #6
    THEHAFIZ Mesajlar: 135
    Bir kere benim usulsüzlük diye bir derdim olamaz,
    SADECEKUR'AN diyen birinin kendi usulü mü olurmuş,
    KURANYETERlidir ve yetersiz görenlerden Rabbe sığınırım

  7. Alt 02-11-2009, 14:47 #7
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    Alıntı:
    Bir insan eğer nefsi, canı, ruhu varsa mahrem-namahrem özelliği taşır.
    Kim ölmüş birine arzu, istek duyabilir ki..
    Ölmüş birini kim yakırsa yıkasın ne değişir.

    Su cümleler size ait. Her türlü usül-usulsüzlükte sizin mantiginiza göre kural koyucu olmalidir. Bu yüzden ben öldükten sonra beni KIZIMDA yikayabilir dedikten sonra su soru akla gelmez mi?

    Kuran da var mi?

    Sizin söyledikleriniz var mi?

  8. Alt 02-11-2009, 15:46 #8
    THEHAFIZ Mesajlar: 135
    alptraum´isimli üyeden Alıntı
    Su cümleler size ait. Her türlü usül-usulsüzlükte sizin mantiginiza göre kural koyucu olmalidir. Bu yüzden ben öldükten sonra beni KIZIMDA yikayabilir dedikten sonra su soru akla gelmez mi?

    Kuran da var mi?

    Sizin söyledikleriniz var mi?


    Neden Kur'ansadece haramları hükme bağlarken helalleri saymaz,
    Çünki haram saymadığı şeyler hükmen helaldir ve bunu cildlere sığdırmak mümkün değildir.
    Allahın haram demediğine haram demenin ne manaya geldiğini yine Allah söylesin..



    Maide Suresi 87 Ey iman sahipleri! Allah'ın size helal kıldığı şeylerin temiz ve güzel olanlarını haramlaştırmayın; azıp sınırı aşmayın; Allah azıp sınırı aşanları sevmez.

  9. Alt 02-11-2009, 16:05 #9
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    Bu Haram-Helal iliskisi degil ki. Bunuda nerden cikardiniz. Kaldiki Kuran sadece haramlari sayan bir kitapmidir. Yani sadece etmeyin yapmayinmi der. yol gösterici olarak böylemidir Demekki Kuran ilminden sizin anlayisiniz cok farkli.

    Peki Insan öldükten sonra yikanmasi Kuran da gecer mi? Gecmez ise sizin savundugunuzda tezat olmus olmuyor mu?

  10. Alt 02-11-2009, 16:13 #10
    THEHAFIZ Mesajlar: 135
    Ben ne ölü salâsının ne yıkanmasının ne de günümüz cenaze merasimlerinin Kur'ani olduğunu söylemedim ki..
    Şahsen ben hiçbirini istemem, vasiyetim de bu yöndedir zaten.

Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın

Bu soru sistemi, zararlı botlara karşı güvenlik için uygulamaya sunulmuştur. Bundan dolayı bu kısımı doldurmak zorunludur.