THEHAFIZ´isimli üyeden Alıntı ↑
Şöyle bir soru sorayım,
kirlenen bir maddeyi, eşyayı, kimin yıkayıp kimin yıkayamayacağı konusunda bir hüküm olabilir mi?
Bir insan eğer nefsi, canı, ruhu varsa mahrem-namahrem özelliği taşır.
Kim ölmüş birine arzu, istek duyabilir ki..
Ölmüş birini kim yakırsa yıkasın ne değişir.
Sonuçta ortada kuru bir beden var işte, hiçbir tepkiye karşılık veremeyen..
Allah'ın dinini bu tip aşırılıklara aracı tutmak elinize ne geçirecek sorabilir miyim?..
selamun aleykum
Bazı konuların forumda tartışmaya açılması elbette çoğu zaman bizim bilgilenmemiz açısından oldukça faideli.Ulemanın iyi niyetli itilafı bile rahmettir denildiğine göre bilgilenme açısından güzel.
Konulara çeşitli şekillerde yaklaşılabilir Kur an ve sünnet açısından yaklaşılabilir.
Çeşitli itilaflar olabilir.
Yalnız insan ölüsünün hayvan ölüsünden elbette bir farkı vardır.Buna toptan hayvan insan ayrımı yapmadan hepsine leş denilebilir mi.
Hayvanların ölmüş cesedine leş denir ama insan aynı basit kefeye sokulabilir mi basit eşya muamelesi diye yaklaşılabilir mi...hakikat bulunsun diye aşağlama yapılabilir mi .İstek arzuya gelince,bunu insan cesedi üzerinden konuşmak bile beni utandırıyor.Fakat bir dönem hastahanelerde bazı şuurunu yitirmiş hastalıklı ruhların insan cesetlerine nasıl cinsel muamele yaptıklarını biliyoruz.Peki bu ceset yakınınız olsa ne dersiniz.Sıradan bir leş deyip geçermiyiz.
Velhasılı kelam yapılanların islami bir usulle belirlenmesi ve en ufak bir fitneye sebebiyet vermeden halledilmesi yararımızadır.
Rasulullah efendimizin nasıl yıkanıp defnedildiğini okumanızı tavsiye ederim.
Rabbim bizlere merhamet etsin
selam ve dua ile