Ali İmran 81: ALLAH NEBİLERDEN, KESİN SÖZ ALDIĞINDA ŞÖYLE DEMİŞTİR: “Size Kitap ve hikmet veririm de elinizde olanı onaylayan bir elçi gelirse, kesinlikle ona inanacaksınız ve destek vereceksiniz. Bunu kabul ettiniz mi? Bu ağır yükü yüklendiniz mi?”. Onlar da “Kabul ettik” demişlerdir. Allah: “Siz buna şahit olun, sizinle beraber ben de şahidim” demiştir. (Süleymaniye vakfı)
Bu ayette dikkat ettiyseniz Allah, daha önceki gönderdiği Nebilerden söz aldığından bahsediyor ve elinizdekini onaylayan bir elçi gelirse, kesinlikle ona inanacaksınız ve destek vereceksiniz. Bunu kabul ettiniz mi dendiğinde kabul ettiklerini söylüyor. Sizce bu sözü Allah, yalnız görev verdiği Nebilerinden mi alıyor, yoksa ayetlerin tebliğini alan, tüm iman edenlerden mi? Dikkat ettiyseniz ayette Nebilerden diyor Resullerden değil. Çünkü Resul vahyi tebliğ eden, ama Nebi iman eden Müslümanların içinden, Allah ın makam verdiği güven elçisi anlamındadır. Onun içindir ki nebiye inanan tüm Müminlerden bu sözü alıyor Allah. Çünkü gönderdiği diğer kitaplarda özellikle bundan sonra uyarıcı nebi/Resul geleceğinden özellikle bahsediyor. Ya da Kur’an da açıkça bahsettiği gibi, Hz. Muhammed artık nebilerin sonuncusudur diye de bildiriyor. Ayete dikkat ettiyseniz, sizin elinizdekini onaylayan Elçi yani Resul geldiğinde ona inanın diyor. Bildiğiniz gibi RESUL, ALLAH DAN ALDIĞI VAHYİ TOPLUMA İLETEN ANLAMINDADIR. BU ÖNEMLİ AYRINTIYI LÜTFEN UNUTMAYALIM. RESUL GELECEKSE, VAHİYDE GELECEK DEMEKTİR. AMA BU YANLIŞ İNANCI SAVUNANLAR, VAHİY/KİTAP GELMEYECEĞİNİ, DAHA ÖNCE GELEN VAHYİ, TEKRAR RESUL HATIRLATACAĞINA TEBLİĞ EDECEĞİNE İNANIYORLAR.
Burası çok önemli. Yalnız nebilerden bir söz aldığını düşünmemiz pek mümkün olmaz. ÇÜNKÜ ALLAH IN NEBİLERİ YAŞARKEN, BİR BAŞKA NEBİ/RESULÜN GÖREVLENDİRİLMESİ SÖZ KONUSU OLAMAZ. Allah indirdiği vahiyden sonra, bir söz alındığından bahsediyor. Bu durumda bu sözü yalnız Nebilerin vermesi mümkün değil. Bu sözü her iman eden veriyor. ÇÜNKÜ NE DİYORUZ GEÇMİŞTE GELMİŞ TÜM KİTAPLARA VE RESULLERE İMAN EDİYORUZ, DEMİYOR MUYUZ? Yukarıdaki ayet örnek gösteriliyor ve deniyor ki, bakın Allah tüm nebilerden bir söz almış, BUNA HZ. MUHAMMED DE DÂHİLDİR. Ondanda Allah söz almış demek ki, ondan sonrada ELÇİ/RESUL gelecek, ama kitap gelmeyecek diyorlar. HÂLBUKİ RESUL VAHYİ TEBLİĞ ETTİĞİNDE RESUL OLUYORDU, DİĞER NORMAL YAŞANTISINDA NEBİYDİ. BU DÜŞÜNCE KUR’AN A, TAMAMEN TERS DÜŞÜYOR.
İnsanlar inanmak istediğine, işte böyle düşünmeden yorumlar yaparak inanabiliyor. Allah Tevrat ta Hz. Musa dan sonra gelecek bir Resulün, Mesih in müjdesini açıkça bildiriyor. Hz. İsa dan sonrada İncil de bir uyarıcının geleceğini söylüyor ve şu bilgi veriliyor. “O, SİZE HER HAKİKATE YOL GÖSTERECEKTİR. ZİRA O, SİZE KENDİLİĞİNDEN BİR ŞEY SÖYLEMEYECEK, FAKAT ALLAH’IN SÖYLEDİKLERİNİ SİZE BİLDİRECEKTİR.” Bu konuda İncil de daha detaylı bilgi dahi verilmektedir. Hemen şu soruyu kendimize soralım. Allah daha önce gönderdiği kitaplarda, daha sonra gelecek Resulünden açıkça söz ediyorsa, neden Kur’an da Hz. Muhammed den sonra bir Resulün geleceğinden hiç bahsetmemiş de, bizler ayetlerde açıkça bahsedilmediği halde, yorumlar yaparak nasıl böyle bir hüküm çıkartırız ve Nebi gelmeyecek ama Resul gelecek deriz. SANIRIM KENDİMİZİ ALDATMAK, BÖYLE BİR ŞEY OLSA GEREK.
Ali İmran 81. ayet de, iman eden geçmiş toplumlardan ve NEBİLERDEN aldıkları sözden bahsediliyor. Yalnız Nebilerden değil. Çünkü vahiy nebiye gelmiş ve Nebi Resullük görevini yaparak, tüm iman edenlere bu bilgileri/vahyi tebliğ etmiş ve hepside bu vahye iman ettik, kabul ettik diyerek söz vermişlerdi. AMA NEBİLER RESULLER VEFAT ETTİKTEN SONRA, İMAN EDENLER SÖZLERİNDE DURMADILAR VE ONLARDAN SONRA GELEN NEBİLERİ/ RESULLERİ GÖRMEZDEN GELİP, BİR KISMI KABUL ETMEDİLER. Bunu da Kur’an dan öğreniyoruz. Maide suresi 70. ayetinde bakın Allah ne diyor bu konuyla ilgili. “Gerçek şu ki, biz İsrâiloğulları’ndan KESİN BİR SÖZ ALDIK ve onlara Resuller gönderdik. Ne zaman bir Resul onlara nefislerinin arzu etmediğini getirdiyse, bir kısmını yalanladılar” Yine Maide suresi 14. ayette de sözünde durmayanlardan bahsediyor. “Biz Hıristiyanlarız” diyenlerden de SAĞLAM SÖZ ALMIŞTIK. Ama onlar da akıllarından çıkarmamaları istenen şeylerden önemli bir kısmını unuttular.”
Peygamberimizden sonra, Resulün geleceğine dair kanıt olarak, Ali İmran 81. ayetin bir öncesindeki, 80. ayeti kanıt gösteriyorlar. Merak edip okursanız, hiçbir ilgisinin olmadığını göreceksiniz. Yine Peygamberimizden sonra, Nebi gelmeyeceğini ama Resulün geleceğini iddia edenler aşağıdaki ayetleri kanıt gösteriyorlar.
Araf 35: Ey Âdemoğulları! ARANIZDAN AYETLERİMİZİ SİZE ANLATAN ELÇİLER GELDİĞİNDE kimler Allah’tan çekinerek kendisini korur ve düzeltirse, artık onların ne bir korkuları kalır ne de üzülürler. (Süleymaniye vakfı)
Mümin 34: Daha önce Yusuf da size o açık belgelerle (mucizelerle) gelmişti. GETİRDİĞİ ŞEYLERDEN HEP ŞÜPHE DUYMUŞ, ÖLDÜĞÜ ZAMAN DA “ONDAN SONRA ALLAH, ARTIK ELÇİ GÖNDERMEZ” DEMİŞTİNİZ. Allah, aşırı şüpheci birini işte böyle sapık sayar. (Süleymaniye vakfı)
Mücadele 21: Allah şöyle yazmıştır: “BEN, ELÇİLERİMLE MUTLAKA GALİP GELİRİM.” Çünkü Allah güçlüdür, her işin üstesinden gelir. (Bayraktar Bayraklı)
Rum 47: SENDEN ÖNCE ELÇİLERİ KENDİ KAVİMLERİNE GÖNDERDİK; onlara, açık belgelerle geldiler. Sonra suça batanlara hak ettikleri cezayı verdik. İnanıp güvenenlere yardım boynumuza borçtur. (Bayraktar Bayraklı)
BU AYETLERİN TAMAMI, PEYGAMBERİMİZDEN ÖNCEKİ TOPLUMLARDAN BAHSEDİYOR. İlginçtir bu ayetlerin hiç birisinde, Hz. Muhammed den sonra Nebi göndermeyeceğim ama Resul göndereceğim, senin daha önce gönderdiğin tebliğini tastik edip, toplumu bilinçlendirecek demiyor. Bunu bizler söylüyoruz. İLGİNÇTİR ŞU SORUYU KENDİMİZE SORMUYORUZ. KUR’AN APAÇIK ALLAH IN KORUMASINDA, ELİMİZİN ALTINDA YOK MU? DEĞİŞTİ Mİ DE GELECEK RESUL ALLAH DAN VAHİY/KİTAP ALMAYACAK AMA, ALLAH IN DAHA ÖNCEKİ VAHYİNİ/KİTABINI TEBLİĞ EDECEK. BU VAHİY HANGİSİ, YALNIZ KUR’AN MI YOKSA DİĞER KİTAPLARDA MI VAR. BAKIN BU YANLIŞLARA İNANDIĞIMIZDA, AKLA NASIL MANTIK DIŞI SORULAR GELİYOR.
Araf 35. ayetinde dikkat ederseniz, Yahudi ya da Hıristiyan ayrımı yapmadan, tüm kullarına Allah seslenerek, Ey Âdemoğlu diyor ve Peygamberimize inanmamakta direnen kullarını uyarıyor. Aranızdan ayetlerimizi size anlatan, tebliğ eden elçiler geldiğinde kimler tebliğ alırsa, kendisine çeki düzen verirse onlar korkmayacaklar dır diyor. Hani bu ayetin neresinde, Hz. Muhammed den sonra Resul gelecek diyor? Bu ve benzeri yüzlerce uyarıyı Allah, kitap ehline özellikle yapıyor ve sizin aranızdan Resul gönderdim ona inanın diyor. Mümin suresi 34 ayetinde de yine aynı uyarılar yapılıyor ve bizlere geçmiş toplumdan örnekler veriliyor. O toplumlara, gönderdiğim elçilerden şüphe duydunuz, Allah bundan sonra elçi/resul göndermez demiştiniz diyerek, yanlışlıklarına örnek veriyor. Peki, neden söylüyor bunu. ÇÜNKÜ HZ. MUHAMMED İ RESUL OLARAK KABUL ETMEK İSTEMİYORLARDI DA ONDAN. Mümin 34. ayetin bile anlamını değiştirip, kendilerine kanıt yaratarak, bakın bu ayette Hz. Muhammed den sonra, Resul gelecekmiş anlamı veriliyor. Mücadele 21. ayetinde de, ben elçilerimle galip gelirim diyor. Bu ayetin neresinde, bundan sonrada Resul göndereceğim anlamı var? Rum 47. ayetti de kendilerine daha sonra Resul geleceğine kanıt gösterenlere, doğrusu söyleyecek söz bulamıyorum. Konuyla hiçbir ilgisi yok. Bakın Allah çok net ve açıkça bu konuda nasıl bir bilgi veriyor bizlere. Yazacağım ayette sizce Allah, nebiler göndermeyeceğim, ama Resuller göndereceğim mi diyor?
Ahzab 40: Muhammed içinizden her hangi bir erkeğin babası değildir, ama ALLAH’IN ELÇİSİ VE NEBİLERİN SONUNCUSUDUR. Allah her şeyi bilir. (Süleymaniye vakfı)
https://hakyolkuran1.blogspot.com/2018/06/kuran-da-gecen-nebi-rasul-kavramlari-ne.html
https://kuranadavet1.wordpress.com/2020/08/05/kuran-da-gecen-nebi-resul-kavramlari-ne-anlama-geliyor/
Bizlerin amacı, Kur’an ayetlerini anlamaya çalışmak olması gerekirken, her ne hikmetse batıl ve yanlış inançlarımızı aklamak adına, Allah ın ayetlerinin anlamlarını oynamakla zaman geçiriyoruz. Bunu dinde bölünmüş her toplum, cemaat, tarikat, hatta kendilerine modernist/yenilikçi dedikleri kişilerde yapıyor. Hani bu ayetler MUHKEMDİ. Şüphe duyulmayacak kadar açıktı. Düşünen, aklını kullanan anlayabiliyordu. Evet, doğru ama Kur’an ı anlayabilmek için, önce kafamızdaki yanlış inançlardan kurtulmalıyız. Bizler bu konuyu doğru anlayabilmemiz için, önce NEBİ VE RESUL kelimesinin anlamını doğru anlamamız gerekir. HER NEBİ, AYETLERİ TEBLİĞ EDERKEN RESULDÜR. ÇÜNKÜ RESUL ELÇİ ANLAMINDADIR Kİ ANLAMI, HABERCİ HABER GETİREN DEMEKTİR. HER RESULDE NEBİDİR. NEBİLİK MAKAMIN ADIDIR. NEBİ, GÖREVİ ESNASINDA GELEN VAHYİ TEBLİĞ EDERKEN, RESULLÜK GÖREVİNİ YAPMIŞ OLUR. Allah bir daha nebi gelmeyeceğini söylüyorsa, artık Resullük görevi verilecek bir makamın verilmeyeceğini, özellikle anlatmak adına bundan böyle, NEBİ GÖNDERMEYECEĞİM HZ. MUHAMMED İLE NEBİLİK SONA ERMİŞTİR DERKEN, ALLAH ASLINDA BUNDAN SONRADA RESUL/HABERCİ GELMEYECEĞİNİ BİZLERE BİLDİRMİŞ OLUYOR. Hz. Muhammed den sonra tekrar Resul geleceğine inananlar, şu sözleri söylüyorlar ve bakın hangi ayetleri de kanıt gösteriyorlar.
“Allah Teala, onu yaşadığı çağın takdir edeceği bir MUCİZE ve beyyine ile gönderecektir. Dürüst insanlar o beyyineleri tanıyacak ve kesin bir bilgi ve imana sahip olacaklardır. Kâfirler ve kalpleri marazlı olanlar ise o mucizeleri anlayamayacak ve hatta karşı çıkacaklardır. Elbette sonunda, Allah’ın elçileri ve müminler galip gelecektir.” (58:21; 30:47).
Değerli dostlarım. Bizler öyle şeylere inandırılmışız ki, tarifini yapmak, akıl ve mantıkla anlatmak mümkün değil. ÜLKEMİZDE BİLE BU YANLIŞLARA İNANIP, KENDİSİNİ RESUL/ELÇİ İLAN EDEN BİRÇOK İNSANI GÖRDÜNÜZ, ŞAHİT OLDUNUZ. ALLAH KULLARINI BÖYLE ZOR DURUMDA ASLA BIRAKMAZ. EĞER ELÇİ GÖNDERECEK OLSAYDI, DAHA ÖNCEKİ KİTAPLARINDA YAPTIĞI GİBİ, GEREKLİ BİLGİYİ DETAYI KUR’AN DA VERİRDİ. Allah Hz. Muhammed e hiçbir mucize vermediğini, mucizelerin Allah katında olduğunu Kur’an da belirtmesine rağmen, daha sonra gelecek RESULÜN mucizelerle gönderileceğini söyleyebiliyorlar. Kalpleri marazlı ve kafir olanlar bu gerçeği göremeyeceğini söyleyenler, acaba günümüzde kendilerini Resul ilan edip onların ardı sıra gidenler mi gerçek iman edenler? ALLAH N HUZURUNDA TÜM GERÇEKLERİ GÖRECEĞİZ. Örnek verdikleri ayetleri de biraz önce yukarıda yazdım. Konuyla hiçbir ilgisinin, alakasının olmadığı çok açık olmasına rağmen, bu ayetleri yanlış, batıl inançlarına kanıt gösterebiliyorlar.
Batıl ve rivayet inançlarımızı lütfen ayetlere ilave etme çabasında olmayalım, inanın kendimizi kandıracağımız gibi, ebedi hayatımızı da ateşe atmış oluruz.
Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK
https://kuranadavet1.wordpress.com/
https://twitter.com/KURANA_DAVET
http://www.hakyolkuran.com/
https://www.facebook.com/Kuranadavet1/
https://hakyolkuran1.blogspot.com/