kalinca dogru hocasina
gider:
"Siz sinifta birakarak hayata atilmami önlüyor ve beni
cezalandiriyorsunuz.
Isin bu yanini hiç düsündünüz mü?"
"Tabii düsündüm. Hocanin görevi bilgiyi ölçmek,
yeterli olmayani sinifta birakmak degil mi?"
"Iyi. O zaman size bir teklifim var. Bir soru da ben
size soracagim.
Dogru
cevabi verirseniz, ben kötü notumu kabul edip sinifta
kalacagim.
Bilemezseniz, notumu düzeltecek ve sinifi
geçirteceksiniz."
Hocanin keyfi yerinde. Teklifi kabul eder ve ögrenci
sorar:
"Yasal olup, mantikli olmayan nedir? Mantikli olup,
yasal olmayan
nedir? Ve
de ne mantikli ne de yasal olmayan nedir?"
Hoca uzun uzun düsünür ama cevabi bulamaz. Iddia
geregi ögrencisine iyi not vererek sinifi geçirir. Ama akli da soruda kalir.
Sonunda sinifin en iyi ögrencisini çagirir, olayi anlatir ve sorunun yanitini
bilip bilmedigini sorar. Ögrenci hemen cevap verir:
"Siz 65 yasindasiniz ve 23 yasinda bir kadinla
evlisiniz. Bu yasal ama
mantikli degil. Karinizin 25 yasinda bir sevgilisi
var. Bu mantikli ama yasal degil. Siz karinizin sevgilisini, zayif alip
sinifta kalmasi
gerekirken iyi not verip mezun ediyorsunuz. Bu ise ne
mantikli, ne de yasal."