SBS yerine bir yılda 12 merkezî sınav
SBS'nin yerine uygulanacak yeni sistem açıklandı. Bu yıl 8. sınıf öğrencileri, 6 temel dersten toplam 12 merkezî sınava girecek. İki günde yapılacak sınavlarda yanlış cevaplar, doğruları götürmeyecek.
SBS'nin yerine uygulanacak yeni sistem açıklandı. Bu yıl 8. sınıf öğrencileri, 6 temel dersten toplam 12 merkezî sınava girecek. İki günde yapılacak sınavlarda yanlış cevaplar, doğruları götürmeyecek. Önümüzdeki sene 6. ve 7. sınıflar da yeni sisteme dahil edilecek. Liselere yerleştirmede sınav ortalamalarının yüzde 70'i, okul başarı puanı ortalamasının yüzde 30'u dikkate alınacak.
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, bu yıl son kez yapılan Seviye Belirleme Sınavı'nın (SBS) ardından merakla beklenen yeni sistemi açıkladı. ‘Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş' adı verilen yeni sistemle 8. sınıf öğrencileri bir dönemde 6 olmak üzere yılda 12 merkezi sınava girecek. Sınavlar fen ve teknoloji, matematik, Türkçe, yabancı dil, din kültürü ve ahlak bilgisi, inkılap tarihi ve Atatürkçülük derslerinden yapılacak. İki yazılısı olan derslerden ilki, 3 yazılısı olanlardan da ikincisi merkezî sistemle düzenlenecek.
Sınavlar iki günde yapılacak ve o günlerde ders işlenmeyecek. Sorular çoktan seçmeli (4 seçenekli) olacak. Yanlışlar, doğru cevapları götürmeyecek. Öğrenciler merkezî sınavlara kendi okullarında girerken öğretmenler farklı bir okulda görevlendirilecek. Hayati sebeplerle sınava katılamayanlara bir hak daha verilecek. Bu yıl 8. sınıflara uygulanması planlanan merkezî sınav sistemine önümüzdeki sene 6. ve 7. sınıflar da dahil edilecek. Liselere yerleştirmede 6, 7 ve 8'inci sınıfların başarı puanlarının ortalamasının yüzde 30'u alınacak. Yıl içinde yapılan merkezî sınav ortalamalarının da yüzde 70'i kullanılacak. İleriki dönemde sınavların, açık uçlu soruları da içermesi hedefleniyor. Bakan Avcı, yeni sınav getirmediklerini, sene içindeki mevcut yazılı sınavlardan her dönemde birer tanesini daha kontrollü yapacaklarını söyledi.
Seviye Belirleme Sınavı'nın (SBS) yerine gelecek sistem aylardır merak konusuydu. Eğitimcilerin tartıştığı ve çalıştaylar düzenleyerek çözüm önerileri sunduğu sistem dün Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'nın yaptığı açıklamalarla netlik kazandı. ‘Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş' adı verilen yeni sistemle öğrenciler birinci ve ikinci dönem olmak üzere yıl içinde toplam 12 sınava katılacak. Öğrenciler, sınavlara olağanüstü haller dışında kendi okullarında girecek. Sınavda hazır bulunacak öğretmenler, kendi okullarından farklı bir yerde görev yapacak. Sistem, özel okulları da kapsayacak. Bu yıl 8. sınıflara uygulanacak olan modele önümüzdeki sene 6 ve 7. sınıflar da dahil edilecek.
Yeni sistem üzerinde yıllardır çalıştıklarını belirten Bakan Nabi Avcı, hedeflerini şöyle sıraladı: ?Okul ve sınıftaki kazanımları ön plana çıkarmayı istiyoruz. Test yerine açık uçlu sınavlar yapacağız. Fatih projesi kapsamından öğrencilere dağıtılan tabletlerden yararlanmayı planlıyoruz. Uzun vadede ise öğrencilerin ortaöğretim kurumlarına yerleşmede sadece eğitim-öğretim süreci değil sosyal, sanatsal ve sportif etkinliklerinin de değerlendirildiği bir çalışmayı hayata geçiriyoruz.?
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'nın paylaştığı bilgilere göre yeni ortaöğretime geçiş modeliyle öğrenci, öğretmen ve okul ilişkisi daha da güçlenecek. Öğrencinin, okula devam sorunu ortadan kaldırılacak. Eğitim sürecinde öğretmenlerin ve okulun rolü daha etkin hale getirilecek. Ülke çapında müfredatın eşzamanlı uygulanması sağlanacak. Sınav kaygısı, sürece yayılarak azaltılacak. Öğretmenin meslekî performansı artırılacak. Okul dışı eğitim kurumlarına yönelik ihtiyaç azaltılacak.
Yeni sistem, öğretmen açığı, müfredat uyuşmazlığı, Doğu-Batı farklılığı gibi konulardaki soru işaretlerini de akıllara getirdi. Bakan Nabi Avcı, gazetecilerin sorularına şu cevabı verdi: ?Özellikle bazı illerde özel takviye yöntemleri geliştiriyoruz. Çocukların aynı koşullarda yetişmesi için çalışıyoruz. Öğretmen branş atamalarını planlarken bu derslerin öğretmenlerini eksik bırakmayacağız. Bu derslerin öğretmenlerinin eksik olduğu illere öncelik veriyoruz. Branş ve il dağılımını, yeni uygulamayı gözeterek yapmaya çalışıyoruz.?
Okullar arasındaki eğitim farkının doğal olduğunu belirten Avcı, ?Bütün okulların aynı seviyede olması mümkün değil. Farklılıkları gideremiyoruz. Asıl olan öğretmendir. Her okulda özverili, idealist, başarılı öğretmenlerimiz vardır. Önemli olan özverili çalışmaktır.? dedi. Bakan Avcı'ya Anadolu liselerindeki 61 bin boş kontenjan da soruldu. Milli Eğitim Bakanı, kontenjanlar dolana kadar sistemin açık kalacağını söyledi.
Toplantıda Galatasaray, Kabataş gibi çok tercih edilen liselerle özel okulların nasıl öğrenci alacağı da gündeme geldi. Konuyla ilgili açıklamayı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürü Mehmet Küçük yaptı. Küçük şu bilgileri verdi: ?Özel okullar, son 5 yıldır SBS'ye göre öğrenci alıyor. Fakat bakanlığın yaptığı 500'lü puanlama sistemi yerine başka bir puanlama kullanıyorlar. Bundan sonra da böyle olması planlanıyor. Ek bir sınav hakkı verilmeyecek. Bakanlığın yaptığı sınav sonucunda öğrenci almak isterlerse buna imkân tanınacak.?
SINAVLAR, LİSEYE YERLEŞTİRMEDE YÜZDE 70 ETKİLİ
Yeni modelle ilgili en çok merak edilen konulardan biri de liseye yerleştirme puanlarının nasıl hesaplanacağı. Nabi Avcı'nın açıklamalarına göre öğrencinin 6, 7 ve 8. sınıf yıl sonu başarı puanlarının ortalamasının yüzde 30'u ile 8. sınıfta yapılan merkezî sınav puanının yüzde 70'inin toplamı, yerleştirmeye esas kabul edilecek. Başarı puanı, tüm derslerin yıl sonu puanlarının o dersin haftalık ders saati sayısı ile çarpımının o sınıfa ait haftalık ders saati toplamına bölümünden elde edilecek.
Merkezî sınav puanı da öğrencinin altı dersten girdiği sınavların ağırlık katsayılarına göre hesaplanacak. Yerleştirmeye esas puan, öğrencinin bir sonraki eğitim kademesinde devam edeceği okulun belirlenmesinde kullanılacak. Öğrencilerin yaptıkları okul tercihleri puan esasına göre değerlendirilecek ve yerleştirmeler merkezî olarak elektronik ortamda gerçekleştirilecek. Liseye yerleştirmede kullanılacak puanların eşit olması durumunda şu öncelik sıralaması takip edilecek: Tercih önceliği, sırasıyla 8, 7 ve 6. sınıflardaki yıl sonu başarı puanı, okula özürsüz devamsızlık oranı.
SBS'nin yerine uygulanacak yeni sistem açıklandı. Bu yıl 8. sınıf öğrencileri, 6 temel dersten toplam 12 merkezî sınava girecek. İki günde yapılacak sınavlarda yanlış cevaplar, doğruları götürmeyecek.
SBS'nin yerine uygulanacak yeni sistem açıklandı. Bu yıl 8. sınıf öğrencileri, 6 temel dersten toplam 12 merkezî sınava girecek. İki günde yapılacak sınavlarda yanlış cevaplar, doğruları götürmeyecek. Önümüzdeki sene 6. ve 7. sınıflar da yeni sisteme dahil edilecek. Liselere yerleştirmede sınav ortalamalarının yüzde 70'i, okul başarı puanı ortalamasının yüzde 30'u dikkate alınacak.
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, bu yıl son kez yapılan Seviye Belirleme Sınavı'nın (SBS) ardından merakla beklenen yeni sistemi açıkladı. ‘Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş' adı verilen yeni sistemle 8. sınıf öğrencileri bir dönemde 6 olmak üzere yılda 12 merkezi sınava girecek. Sınavlar fen ve teknoloji, matematik, Türkçe, yabancı dil, din kültürü ve ahlak bilgisi, inkılap tarihi ve Atatürkçülük derslerinden yapılacak. İki yazılısı olan derslerden ilki, 3 yazılısı olanlardan da ikincisi merkezî sistemle düzenlenecek.
Sınavlar iki günde yapılacak ve o günlerde ders işlenmeyecek. Sorular çoktan seçmeli (4 seçenekli) olacak. Yanlışlar, doğru cevapları götürmeyecek. Öğrenciler merkezî sınavlara kendi okullarında girerken öğretmenler farklı bir okulda görevlendirilecek. Hayati sebeplerle sınava katılamayanlara bir hak daha verilecek. Bu yıl 8. sınıflara uygulanması planlanan merkezî sınav sistemine önümüzdeki sene 6. ve 7. sınıflar da dahil edilecek. Liselere yerleştirmede 6, 7 ve 8'inci sınıfların başarı puanlarının ortalamasının yüzde 30'u alınacak. Yıl içinde yapılan merkezî sınav ortalamalarının da yüzde 70'i kullanılacak. İleriki dönemde sınavların, açık uçlu soruları da içermesi hedefleniyor. Bakan Avcı, yeni sınav getirmediklerini, sene içindeki mevcut yazılı sınavlardan her dönemde birer tanesini daha kontrollü yapacaklarını söyledi.
Seviye Belirleme Sınavı'nın (SBS) yerine gelecek sistem aylardır merak konusuydu. Eğitimcilerin tartıştığı ve çalıştaylar düzenleyerek çözüm önerileri sunduğu sistem dün Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'nın yaptığı açıklamalarla netlik kazandı. ‘Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş' adı verilen yeni sistemle öğrenciler birinci ve ikinci dönem olmak üzere yıl içinde toplam 12 sınava katılacak. Öğrenciler, sınavlara olağanüstü haller dışında kendi okullarında girecek. Sınavda hazır bulunacak öğretmenler, kendi okullarından farklı bir yerde görev yapacak. Sistem, özel okulları da kapsayacak. Bu yıl 8. sınıflara uygulanacak olan modele önümüzdeki sene 6 ve 7. sınıflar da dahil edilecek.
Yeni sistem üzerinde yıllardır çalıştıklarını belirten Bakan Nabi Avcı, hedeflerini şöyle sıraladı: ?Okul ve sınıftaki kazanımları ön plana çıkarmayı istiyoruz. Test yerine açık uçlu sınavlar yapacağız. Fatih projesi kapsamından öğrencilere dağıtılan tabletlerden yararlanmayı planlıyoruz. Uzun vadede ise öğrencilerin ortaöğretim kurumlarına yerleşmede sadece eğitim-öğretim süreci değil sosyal, sanatsal ve sportif etkinliklerinin de değerlendirildiği bir çalışmayı hayata geçiriyoruz.?
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'nın paylaştığı bilgilere göre yeni ortaöğretime geçiş modeliyle öğrenci, öğretmen ve okul ilişkisi daha da güçlenecek. Öğrencinin, okula devam sorunu ortadan kaldırılacak. Eğitim sürecinde öğretmenlerin ve okulun rolü daha etkin hale getirilecek. Ülke çapında müfredatın eşzamanlı uygulanması sağlanacak. Sınav kaygısı, sürece yayılarak azaltılacak. Öğretmenin meslekî performansı artırılacak. Okul dışı eğitim kurumlarına yönelik ihtiyaç azaltılacak.
Yeni sistem, öğretmen açığı, müfredat uyuşmazlığı, Doğu-Batı farklılığı gibi konulardaki soru işaretlerini de akıllara getirdi. Bakan Nabi Avcı, gazetecilerin sorularına şu cevabı verdi: ?Özellikle bazı illerde özel takviye yöntemleri geliştiriyoruz. Çocukların aynı koşullarda yetişmesi için çalışıyoruz. Öğretmen branş atamalarını planlarken bu derslerin öğretmenlerini eksik bırakmayacağız. Bu derslerin öğretmenlerinin eksik olduğu illere öncelik veriyoruz. Branş ve il dağılımını, yeni uygulamayı gözeterek yapmaya çalışıyoruz.?
Okullar arasındaki eğitim farkının doğal olduğunu belirten Avcı, ?Bütün okulların aynı seviyede olması mümkün değil. Farklılıkları gideremiyoruz. Asıl olan öğretmendir. Her okulda özverili, idealist, başarılı öğretmenlerimiz vardır. Önemli olan özverili çalışmaktır.? dedi. Bakan Avcı'ya Anadolu liselerindeki 61 bin boş kontenjan da soruldu. Milli Eğitim Bakanı, kontenjanlar dolana kadar sistemin açık kalacağını söyledi.
Toplantıda Galatasaray, Kabataş gibi çok tercih edilen liselerle özel okulların nasıl öğrenci alacağı da gündeme geldi. Konuyla ilgili açıklamayı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürü Mehmet Küçük yaptı. Küçük şu bilgileri verdi: ?Özel okullar, son 5 yıldır SBS'ye göre öğrenci alıyor. Fakat bakanlığın yaptığı 500'lü puanlama sistemi yerine başka bir puanlama kullanıyorlar. Bundan sonra da böyle olması planlanıyor. Ek bir sınav hakkı verilmeyecek. Bakanlığın yaptığı sınav sonucunda öğrenci almak isterlerse buna imkân tanınacak.?
SINAVLAR, LİSEYE YERLEŞTİRMEDE YÜZDE 70 ETKİLİ
Yeni modelle ilgili en çok merak edilen konulardan biri de liseye yerleştirme puanlarının nasıl hesaplanacağı. Nabi Avcı'nın açıklamalarına göre öğrencinin 6, 7 ve 8. sınıf yıl sonu başarı puanlarının ortalamasının yüzde 30'u ile 8. sınıfta yapılan merkezî sınav puanının yüzde 70'inin toplamı, yerleştirmeye esas kabul edilecek. Başarı puanı, tüm derslerin yıl sonu puanlarının o dersin haftalık ders saati sayısı ile çarpımının o sınıfa ait haftalık ders saati toplamına bölümünden elde edilecek.
Merkezî sınav puanı da öğrencinin altı dersten girdiği sınavların ağırlık katsayılarına göre hesaplanacak. Yerleştirmeye esas puan, öğrencinin bir sonraki eğitim kademesinde devam edeceği okulun belirlenmesinde kullanılacak. Öğrencilerin yaptıkları okul tercihleri puan esasına göre değerlendirilecek ve yerleştirmeler merkezî olarak elektronik ortamda gerçekleştirilecek. Liseye yerleştirmede kullanılacak puanların eşit olması durumunda şu öncelik sıralaması takip edilecek: Tercih önceliği, sırasıyla 8, 7 ve 6. sınıflardaki yıl sonu başarı puanı, okula özürsüz devamsızlık oranı.