Mekke Türk Okulu Müdürü isyan ettirdi
Suudi Arabistan'daki Mekke Türk Okulunda görev yapan Türk veliler, öğrenciler, öğretmenler ve bazı personel okul müdürünün kanuna ve ahlaki kurallara uygun olmayan davranışları nedeniyle isyanlarda...
Suudi Arabistan'daki Mekke Türk Okulunda görev yapan Türk veliler, öğrenciler, öğretmenler ve bazı personel okul müdürünün kanuna ve ahlaki kurallara uygun olmayan davranışları nedeniyle isyanlarda... Suudi Arabistan'da görev yapan öğretmenlerin oluşturduğu "Suudi Arabistan'da Görev Yapan Mağdur Öğretmenler" platformuna göre müdürünün doğru olmayan davranışları en başta eğitim ile ilgili. Konuyla ilgili Haber 7'ye açıklama gönderen öğretmenler yaşadığı sorunları şöyle sıraladı:
-Mekke'ye çok nadir de olsa sağanak yağmurların yağdığı bilinmesine rağmen paratoner temin edilmeyen ve yüksek gerilim hattı altında bulunan kız bölümüne 29 Nisan 2013 günü yıldırım düşmüştür. Okulda puslu dumanlı bir hava oluşmuş ve öğrenciler korkudan ağlaşmışlar, baygınlık geçirecek hale gelmişlerdir. Bu hal karşısında şoke olan öğretmenler çareyi, öğrencileri karşıdaki boş binaya nakletmekte bulmuşlardır. Öğretmenler ve öğrencilerin yaşadığı bu büyük panik ve sıkıntıya rağmen, olaydan haberdar olan okul müdürü, ne okula gelmiş, ne de bir kimseyi arayıp durumu sormuştur.
-Servisleri okula geç kaldığı için, öğrencileri cezalandırmıştır. Gün boyu öğrencileri derse almayıp Mekke gibi sıcak bir şehirde bahçede bekletmiştir. 1. Sınıf öğrencisi 7 yaşındaki Dilmeç soyadlı bir kız öğrencisini, Mayıs 2013'te, aidatı ödenmediği gerekçesiyle kütüphaneye koymuş, dersine girdirmemiştir. Bu yavrucağı adeta orada hapsetmiştir. 6 nisan 2013 cumartesi günü kılık-kıyafeti, yönetmeliğe uygun olmadığı gerekçesiyle, Hüseyin Berkil, Süheyl Turan, İbrahim Uğur Berkil, Ahmet Aşıroğlu ve Kerem Palta adlı öğrencileri derse girmekten men etmiştir. Kerem Palta'nın aynı gün İnkılap Tarihi sınavına girmesine de izin vermemiştir. Derse geç kalan öğrencilerin sınıflarına gitmelerini yasaklayan yardımcısına göz yummuştur. Sınıfının boş kalması pahasına da olsa öğretmenini alıp alışverişe götürmüştür.
-Â*Yılsonuna doÄŸru 2. sınıfa girip 3 ders saati üst üste öğrencileri sınav yapmak suretiyle denetim yapmıştır. Pedagojik olmayan bu denetimin sebebi daha önce ceza verdirdiÄŸi sınıfın öğretmeninden nefret etmesi ve açığını bulmaya çabalamasıdır.
-16 ay boyunca okulda birden fazla boş oda bulunduğu halde Beden Eğitimi dersi için soyunma odası oluşturmamıştır. Öğrencileri tuvalet veya sınıflarda soyunmak zorunda bırakmıştır.
-Öğretmenlerin hazırladığı bayram ve belirli gün programlarının çoğunu eksiklik bahanesiyle beğenmediği gibi fazlalık bularak da eleştirmiştir. Örneğin nisan 2012'de Kutlu Doğum Programı'nda sponsorlardan fedakarlıklarla temin edilip yarışma sonucunda dağıtılan, Peygamberimizi öğrenmeyi teşvik eden hediyeleri, fazla görüp tenkit etmiştir.
-İnkılap Tarihi ve Siyer gibi bazı ders kitaplarını getirtmemiş, hatta Bakanlıktan talep etmemiştir. Ancak denetlediği öğretmenlere, bu dersleri fotokopi ile işleme sebebini sorduğu resmi yazı vermiştir. Eğitimle ilgili bütün sakat uygulama ve düşüncelerine rağmen Suudi Arabistan ve Türkiye'deki yöneticilerin işini iyi yapamadığına inanmaktadır.
Türk kültürü, örflerimiz ve genel ahlak ilkelerimizle bağdaşmayan bazı davranışları şunlardır:
-Oturum izni bittiği için bankadaki parasını çekemeyip beş parasız kalan öğretmenlere, Suudi Arabistan giriş-çıkış vizesi alamadığı için düğününe gidemeyen öğretmenlere rağmen Mekke Türk Okulu Müdürü Türkiye'ye tatile gitmiştir. Müdür, bu oturum izni sorunlarını, vaktinde, Konsolosluğumuz ve Büyükelçiliğimize haber vermemiş, bunun yerine öğretmenlerin açığını aramaya devam etmiştir. Bundan dolayı Suudi Arabistan'daki en yetkili eğitim yöneticisi olan Müşavirin de bu olaydan haberi geç olmuştur. Türkiye'deki tatilinde de işiyle değil, kişiyle uğraşmaya devam etmiştir. Öğretmenleri Bakanlığa jurnallemekle meşgul olmuştur.
-Öğretmenlerin onlarca problemini umursamadığı gibi kendisi de varlığıyla on çeşit dert olan Mekke Türk Okulu Müdürü, üstüne üstelik, Mekke'ye gelen Müsteşar Yardımcısı, Genel Müdür gibi öğretmenlere moral verecek üst düzey bürokratları da katiyen öğretmenlerle görüştürmemektedir.
-Müdür Yardımcısı bayan öğretmenin odasına kapı çalmadan girmiş, öğretmenin tepkisi üzerine ?Burası kamusal alan, istediğim zaman gelirim, kapıyı da çalmak zorunda değilim? demiştir. Böylece duyanların, kamusal alan uzun bir aradan sonra Mekke'de hortladı, yorumlarına sebep olmuş; modası geçmiş ve tarihe gömülmüş katı laikçi zihniyetin 28 Şubat kokulu sloganlarını hatırlara getirmiştir. Oysaki, Suud Makamları nezdinde mesai saatlerinde bir erkeğin Kız Bölümü Binasına girmesi okulun kapatılması için yeterli bir sebeptir. Aynı öğretmene gerçek olmadığı halde ?Velinin otomobiline bindiğin görülmüştür? cümlesi geçen resmi yazı vermiştir. Bu öğretmenin bekar oluşunu ailevi bir problem olarak değerlendirmiş, bunun gibi makul olmayan nedenlerle istifa dilekçesi istemiştir.
-Okulun gereksinimleri olan bazı donanımları talep eden öğretmene kızmış, resmi yazıyla, Türkiye'ye dönmek isteyip istemediğini sormak suretiyle gözdağı vermiştir.
-19 Mayıs 2012'de Gençlik Bayramı Programının kısa olması talimatını verdiği 9 takdir ve teşekkürü olan, 3 kitabın yazarı, şehrinde yılın öğretmeni seçilen Beden Eğitimi öğretmenini okulu ziyaret eden Eğitim Müşavirine yetersiz program hazırlamakla şikayet etmiştir. Arapça öğrenmek için beraber gittikleri kurstan, sevmediği öğretmeni attıracağına ahdetmiştir. Hatta bu öğretmenin arkasından küfretmiştir.
-Müdür, gücünü öğretmenler üzerinde ispatlama azim ve kararlılığındadır. Bunun için öğretmenlerden birinin yerini deÄŸiÅŸtirtmiÅŸ, birini müdür yardımcılığından aldırmış, birine ceza vermiÅŸ, birisine verdirmiÅŸ ve diÄŸerlerine de baskı uygulamıştır. Öğretmenler Kurulunda ve baÅŸka zamanlarda öğretmenleri defalarca, görevlerini sona erdirmekle tehdit etmiÅŸtir. Müdürün sahte belgeler ve raporlarla üst makamları etkilemesinden endiÅŸelenen öğretmenler ÅŸu anda, ‘2013 eylül ve ekim aylarında baÅŸlarına ne geleceÄŸini' düşünüp büyük bir stres içinde bekliyorlar. Öğretmenler, müdürlerinin, kendisini, her nedense, öğretmenlerle savaÅŸta zanneden bir idareci psikolojisiyle yaÅŸadığını ve buna göre muamele ettiÄŸini söylüyorlar.
Kendisine itiraz etmeyen ve çok az görüş belirten yardımcısının görev yaptığı üç yıl içinde sürekli olarak okulda yatarak uyumasına ve üst düzey bürokrat yakını olan bir öğretmenin iki yıl boyunca son dersinin bitiminden 15 dakika önce sınıfını terk etmesine hiçbir şey dememiş, öte yandan sevmediği öğretmene dersinin başlamasından 15 dakika önce değil de 8 dakika önce geldi diye ceza vermiştir.
En çok beğendiği öğretmenin eleştirisini alınca ?Senin gerçek yüzünü şimdi gördüm? diyerek hakaret etmiştir. Kendisinin kaybettiğini kabul ettiği evraktan, daha sonra resmi yazı çıkarıp öğretmeni sorumlu tutmuş, evraklarının eksik olduğunu bildirmiştir. 2012 Çocuk Bayramı Töreninde, öğretmeni suçlu duruma düşürmek için, yapmadığı konuşma ve uyarıları yaptığını resmi yazıya kaydetmiştir. Bundan dolayı öğretmenler, onun hallüsinasyon gördüğünü düşünmektedirler.
-Odasına gidip haccını ve bayramını sormadı diye öğretmene ?medeniyetsizsin? demiştir. Öğretmenler kapıyı çalıp selam vererek odasına girdiği halde öğretmenden hoşuna gitmeyen bir yorum ve eleştiri duyduğunda, ?Odama izinsiz girdin!? diyor ve kovalamaya çalışıyor. Kendisine dilekçe verip herhangi bir talepte bulunan, belge veya bilgi isteyen öğretmenlere ?Dilekçe veren ceremesini çeker? deyip tehdit etmiştir. Tehditleri tükenmeyen bu müdür ?Bakanlıkta tanıdıklarım var. İstesem sorgusuz sualsiz sizi Türkiye'ye gönderirim.? demektedir.
-Üç yıl boyunca okulda geçirdiği mesai saatlerinin her gün en az yarısını, odasına kapanıp öğretmenlere yazı yazmak ve kendince bulduğu kusurları kaydetmekle geçirmiştir. Öğretmenlerin rızaları olmadığı halde, baskıyla, özel eşyalarını almış, haber vermeden dolaplarını kurcalamış, ders sırasında sınıf kapısına kulak uzatmış ve gizlice öğretmenler odasını dinlemiştir.
-Öğretmenlerin işlemediği hataları, resmi yazıya almış, hem de mükerrerler yaparak kaydetmiştir.
-Öğretmene ?Köpekler, hainler, alçaklar, münafıklar, cehennem olun!?, velilere ?Cehennemin dibine git, cehennem ol!? ve Büyükelçimiz Ahmet Muhtar GÜN'e ?Hıyar!? demiştir.
-Hoşgörüsüz, baskıcı, farklı fikirlere kapalı ve demokratik olmayan anlayışını bir öğretmene söylediği şu sözleri kanıtlamaktadır: ?Kimsenin öğretmenliğinde herhangi bir sıkıntı yok! Fakat niçin benim istediklerimi yapmıyorlar??
-Örfümüzü ve ahlak ilkelerini çiğneyen onlarca iş ve davranışlarına rağmen, Yüce İslam Dinini, şahsi hırs, kin ve egosuna, hatta ardı arkası kesilmeyen yalan ve iftiralarına alet etmiştir. Sebebi asla anlamlandırılamayacak bir şekilde çocuklar gibi rahat ve hızlı yalan söylemektedir.
Yasalarımız ve yönetmeliklere aykırı uygulamalarına örnekler:
Öğretmenler Kurulu Toplantısında Anayasanın ‘kanunsuz emir' maddesini okuyarak öğretmenlerin kayıtsız ÅŸartsız emirlerine itaat etmesini istemiÅŸtir. Öyleki, yardımcısını Kabe'ye götürüp kendisine itiraz etmeyeceÄŸine, emirlerine itaat edeceÄŸine dair yemin ettirmiÅŸ, adeta ondan biat almıştır.
-Üç yıl boyunca veliler ve öğretmenler ısrarla 3 milyon Riyale (yaklaşık 1,5 milyon lira) ulaÅŸan giderlerin yönetmelikte emredildiÄŸi gibi ilan edilmesini istemeleri karşısında, ?Ben kimseye hesap vermem, vermeyeceÄŸim? demiÅŸtir. Gerçekten de hiçbir zaman okul giderlerini açıklamamıştır. Bu konuda öğretmenlerin mizahi bir dille cevabı ‘Türkiye'nin tek denetlenmeyen kurumu Mekke Türk Okulu' olan KPSS sorusu hazırladıkları görülmüştür. Bahsi geçen giderleri ilan etmemek için 3 senede bir internet sitesi hazırlatmadığı da göz ardı edilmemelidir.
-Kanun ve Yönetmeliklerin istediği Satın Alma Komisyonu, Muayene-Teslim Komisyonu ve Okul-Aile Birliği Denetim Kurulu gibi kurulları kurdurmamış, kurulanları da işletmemiştir.
-İnternet haberine yapılan iki enteresan yorum: ?Arabistan'da iki kral varmış. Biri Kral Abdullah, diğeri Mekke Türk Okulu Müdürü.? ?Mekke Türk Okulu Müdürünün, Mekke'nin manevi havasından ziyade yönetim şeklinden etkilendiği anlaşılıyor.?
-Oturum ve imar izni, elektrik ruhsatı olmayan, çok masraf gerektiren, yüksek gerilim altında bulunan, trafiğin tehlikeli aktığı bir virajda yer alan binayı, velilerin ve okul yönetiminin uyarılarını dinlemeyip kiralamış ve yüz binlerce riyal masraf ederek devleti zarara uğratmıştır.
-Mesai saatlerine asla riayet etmemiş, okula geç gelip erken gitmiştir. Hatta özel gece programlarından geç çıktığı için ertesi gün rahatsızım diyerek okula gelmemiştir. Şubat ve Yaz Tatillerinde okulu kapatmış, öğretmenlerin resmi evraklarını evinde mühürlemiştir. Resmi yazıyla Rehber Öğretmenini Müdür Yardımcısı gösterip Eğitim Müşavirinden vekalet izni almıştır. Ayrıca bu öğretmeni kendisine karşı bir fikir belirtmediği için 6 saat yerine 5 saat çalıştırmıştır.
-Üç yıl boyunca İstiklal Marşı okunurken odasında istirahat etmiş, marşımıza katılmamıştır.
-Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulunun verdiği kınama cezasını, babasının torpilinden dolayı, kurul kararı olmaksızın kendi başına e-okuldan silerek kaldırmıştır.
-Suudi Arabistan'daki 8 Türk Okulun mali, idari ve eğitimsel herhangi bir denetime uğramamasının Mekke Türk Okulu Müdürünü daha da serbestleştirdiği ve öğretmenleri isyan ettiren bu davranışlarının önünü açtığı yorumları yapılıyor.
-Bu müdür, Arapça ve İngilizce bilmediği için tek başına hiçbir resmi işlemini yaptıramamaktadır. Bütün işlerinde yardımcısını veya dil bilen başka birini yanında götürüyor. Dil bilmediği halde yurtdışına yönetici olarak atanması ikili ilişkilerine ve en son Milli Eğitim Bakanlığında Daire Başkanlığı yapmasına bağlanmaktadır.
-Anavatandan uzak gurbetin yüz türlü gailesiyle meşgul olan biz Mekkeli veliler, öğretmenler, öğretmen eşleri ve aileleri, yüz derde yüz dert ekleyen bu yönetici hakkında, başta Milli Eğitim Bakanımız ve MEB Müsteşarımız olmak üzere tüm MEB ilgili yetkililerinin, gereken işlemi yapmasını ve geciken adaleti tahakkuk ettirmelerini bekliyor, saygılarımızı sunuyoruz.
Kaynak: Haber7
Suudi Arabistan'daki Mekke Türk Okulunda görev yapan Türk veliler, öğrenciler, öğretmenler ve bazı personel okul müdürünün kanuna ve ahlaki kurallara uygun olmayan davranışları nedeniyle isyanlarda...
Suudi Arabistan'daki Mekke Türk Okulunda görev yapan Türk veliler, öğrenciler, öğretmenler ve bazı personel okul müdürünün kanuna ve ahlaki kurallara uygun olmayan davranışları nedeniyle isyanlarda... Suudi Arabistan'da görev yapan öğretmenlerin oluşturduğu "Suudi Arabistan'da Görev Yapan Mağdur Öğretmenler" platformuna göre müdürünün doğru olmayan davranışları en başta eğitim ile ilgili. Konuyla ilgili Haber 7'ye açıklama gönderen öğretmenler yaşadığı sorunları şöyle sıraladı:
-Mekke'ye çok nadir de olsa sağanak yağmurların yağdığı bilinmesine rağmen paratoner temin edilmeyen ve yüksek gerilim hattı altında bulunan kız bölümüne 29 Nisan 2013 günü yıldırım düşmüştür. Okulda puslu dumanlı bir hava oluşmuş ve öğrenciler korkudan ağlaşmışlar, baygınlık geçirecek hale gelmişlerdir. Bu hal karşısında şoke olan öğretmenler çareyi, öğrencileri karşıdaki boş binaya nakletmekte bulmuşlardır. Öğretmenler ve öğrencilerin yaşadığı bu büyük panik ve sıkıntıya rağmen, olaydan haberdar olan okul müdürü, ne okula gelmiş, ne de bir kimseyi arayıp durumu sormuştur.
-Servisleri okula geç kaldığı için, öğrencileri cezalandırmıştır. Gün boyu öğrencileri derse almayıp Mekke gibi sıcak bir şehirde bahçede bekletmiştir. 1. Sınıf öğrencisi 7 yaşındaki Dilmeç soyadlı bir kız öğrencisini, Mayıs 2013'te, aidatı ödenmediği gerekçesiyle kütüphaneye koymuş, dersine girdirmemiştir. Bu yavrucağı adeta orada hapsetmiştir. 6 nisan 2013 cumartesi günü kılık-kıyafeti, yönetmeliğe uygun olmadığı gerekçesiyle, Hüseyin Berkil, Süheyl Turan, İbrahim Uğur Berkil, Ahmet Aşıroğlu ve Kerem Palta adlı öğrencileri derse girmekten men etmiştir. Kerem Palta'nın aynı gün İnkılap Tarihi sınavına girmesine de izin vermemiştir. Derse geç kalan öğrencilerin sınıflarına gitmelerini yasaklayan yardımcısına göz yummuştur. Sınıfının boş kalması pahasına da olsa öğretmenini alıp alışverişe götürmüştür.
-Â*Yılsonuna doÄŸru 2. sınıfa girip 3 ders saati üst üste öğrencileri sınav yapmak suretiyle denetim yapmıştır. Pedagojik olmayan bu denetimin sebebi daha önce ceza verdirdiÄŸi sınıfın öğretmeninden nefret etmesi ve açığını bulmaya çabalamasıdır.
-16 ay boyunca okulda birden fazla boş oda bulunduğu halde Beden Eğitimi dersi için soyunma odası oluşturmamıştır. Öğrencileri tuvalet veya sınıflarda soyunmak zorunda bırakmıştır.
-Öğretmenlerin hazırladığı bayram ve belirli gün programlarının çoğunu eksiklik bahanesiyle beğenmediği gibi fazlalık bularak da eleştirmiştir. Örneğin nisan 2012'de Kutlu Doğum Programı'nda sponsorlardan fedakarlıklarla temin edilip yarışma sonucunda dağıtılan, Peygamberimizi öğrenmeyi teşvik eden hediyeleri, fazla görüp tenkit etmiştir.
-İnkılap Tarihi ve Siyer gibi bazı ders kitaplarını getirtmemiş, hatta Bakanlıktan talep etmemiştir. Ancak denetlediği öğretmenlere, bu dersleri fotokopi ile işleme sebebini sorduğu resmi yazı vermiştir. Eğitimle ilgili bütün sakat uygulama ve düşüncelerine rağmen Suudi Arabistan ve Türkiye'deki yöneticilerin işini iyi yapamadığına inanmaktadır.
Türk kültürü, örflerimiz ve genel ahlak ilkelerimizle bağdaşmayan bazı davranışları şunlardır:
-Oturum izni bittiği için bankadaki parasını çekemeyip beş parasız kalan öğretmenlere, Suudi Arabistan giriş-çıkış vizesi alamadığı için düğününe gidemeyen öğretmenlere rağmen Mekke Türk Okulu Müdürü Türkiye'ye tatile gitmiştir. Müdür, bu oturum izni sorunlarını, vaktinde, Konsolosluğumuz ve Büyükelçiliğimize haber vermemiş, bunun yerine öğretmenlerin açığını aramaya devam etmiştir. Bundan dolayı Suudi Arabistan'daki en yetkili eğitim yöneticisi olan Müşavirin de bu olaydan haberi geç olmuştur. Türkiye'deki tatilinde de işiyle değil, kişiyle uğraşmaya devam etmiştir. Öğretmenleri Bakanlığa jurnallemekle meşgul olmuştur.
-Öğretmenlerin onlarca problemini umursamadığı gibi kendisi de varlığıyla on çeşit dert olan Mekke Türk Okulu Müdürü, üstüne üstelik, Mekke'ye gelen Müsteşar Yardımcısı, Genel Müdür gibi öğretmenlere moral verecek üst düzey bürokratları da katiyen öğretmenlerle görüştürmemektedir.
-Müdür Yardımcısı bayan öğretmenin odasına kapı çalmadan girmiş, öğretmenin tepkisi üzerine ?Burası kamusal alan, istediğim zaman gelirim, kapıyı da çalmak zorunda değilim? demiştir. Böylece duyanların, kamusal alan uzun bir aradan sonra Mekke'de hortladı, yorumlarına sebep olmuş; modası geçmiş ve tarihe gömülmüş katı laikçi zihniyetin 28 Şubat kokulu sloganlarını hatırlara getirmiştir. Oysaki, Suud Makamları nezdinde mesai saatlerinde bir erkeğin Kız Bölümü Binasına girmesi okulun kapatılması için yeterli bir sebeptir. Aynı öğretmene gerçek olmadığı halde ?Velinin otomobiline bindiğin görülmüştür? cümlesi geçen resmi yazı vermiştir. Bu öğretmenin bekar oluşunu ailevi bir problem olarak değerlendirmiş, bunun gibi makul olmayan nedenlerle istifa dilekçesi istemiştir.
-Okulun gereksinimleri olan bazı donanımları talep eden öğretmene kızmış, resmi yazıyla, Türkiye'ye dönmek isteyip istemediğini sormak suretiyle gözdağı vermiştir.
-19 Mayıs 2012'de Gençlik Bayramı Programının kısa olması talimatını verdiği 9 takdir ve teşekkürü olan, 3 kitabın yazarı, şehrinde yılın öğretmeni seçilen Beden Eğitimi öğretmenini okulu ziyaret eden Eğitim Müşavirine yetersiz program hazırlamakla şikayet etmiştir. Arapça öğrenmek için beraber gittikleri kurstan, sevmediği öğretmeni attıracağına ahdetmiştir. Hatta bu öğretmenin arkasından küfretmiştir.
-Müdür, gücünü öğretmenler üzerinde ispatlama azim ve kararlılığındadır. Bunun için öğretmenlerden birinin yerini deÄŸiÅŸtirtmiÅŸ, birini müdür yardımcılığından aldırmış, birine ceza vermiÅŸ, birisine verdirmiÅŸ ve diÄŸerlerine de baskı uygulamıştır. Öğretmenler Kurulunda ve baÅŸka zamanlarda öğretmenleri defalarca, görevlerini sona erdirmekle tehdit etmiÅŸtir. Müdürün sahte belgeler ve raporlarla üst makamları etkilemesinden endiÅŸelenen öğretmenler ÅŸu anda, ‘2013 eylül ve ekim aylarında baÅŸlarına ne geleceÄŸini' düşünüp büyük bir stres içinde bekliyorlar. Öğretmenler, müdürlerinin, kendisini, her nedense, öğretmenlerle savaÅŸta zanneden bir idareci psikolojisiyle yaÅŸadığını ve buna göre muamele ettiÄŸini söylüyorlar.
Kendisine itiraz etmeyen ve çok az görüş belirten yardımcısının görev yaptığı üç yıl içinde sürekli olarak okulda yatarak uyumasına ve üst düzey bürokrat yakını olan bir öğretmenin iki yıl boyunca son dersinin bitiminden 15 dakika önce sınıfını terk etmesine hiçbir şey dememiş, öte yandan sevmediği öğretmene dersinin başlamasından 15 dakika önce değil de 8 dakika önce geldi diye ceza vermiştir.
En çok beğendiği öğretmenin eleştirisini alınca ?Senin gerçek yüzünü şimdi gördüm? diyerek hakaret etmiştir. Kendisinin kaybettiğini kabul ettiği evraktan, daha sonra resmi yazı çıkarıp öğretmeni sorumlu tutmuş, evraklarının eksik olduğunu bildirmiştir. 2012 Çocuk Bayramı Töreninde, öğretmeni suçlu duruma düşürmek için, yapmadığı konuşma ve uyarıları yaptığını resmi yazıya kaydetmiştir. Bundan dolayı öğretmenler, onun hallüsinasyon gördüğünü düşünmektedirler.
-Odasına gidip haccını ve bayramını sormadı diye öğretmene ?medeniyetsizsin? demiştir. Öğretmenler kapıyı çalıp selam vererek odasına girdiği halde öğretmenden hoşuna gitmeyen bir yorum ve eleştiri duyduğunda, ?Odama izinsiz girdin!? diyor ve kovalamaya çalışıyor. Kendisine dilekçe verip herhangi bir talepte bulunan, belge veya bilgi isteyen öğretmenlere ?Dilekçe veren ceremesini çeker? deyip tehdit etmiştir. Tehditleri tükenmeyen bu müdür ?Bakanlıkta tanıdıklarım var. İstesem sorgusuz sualsiz sizi Türkiye'ye gönderirim.? demektedir.
-Üç yıl boyunca okulda geçirdiği mesai saatlerinin her gün en az yarısını, odasına kapanıp öğretmenlere yazı yazmak ve kendince bulduğu kusurları kaydetmekle geçirmiştir. Öğretmenlerin rızaları olmadığı halde, baskıyla, özel eşyalarını almış, haber vermeden dolaplarını kurcalamış, ders sırasında sınıf kapısına kulak uzatmış ve gizlice öğretmenler odasını dinlemiştir.
-Öğretmenlerin işlemediği hataları, resmi yazıya almış, hem de mükerrerler yaparak kaydetmiştir.
-Öğretmene ?Köpekler, hainler, alçaklar, münafıklar, cehennem olun!?, velilere ?Cehennemin dibine git, cehennem ol!? ve Büyükelçimiz Ahmet Muhtar GÜN'e ?Hıyar!? demiştir.
-Hoşgörüsüz, baskıcı, farklı fikirlere kapalı ve demokratik olmayan anlayışını bir öğretmene söylediği şu sözleri kanıtlamaktadır: ?Kimsenin öğretmenliğinde herhangi bir sıkıntı yok! Fakat niçin benim istediklerimi yapmıyorlar??
-Örfümüzü ve ahlak ilkelerini çiğneyen onlarca iş ve davranışlarına rağmen, Yüce İslam Dinini, şahsi hırs, kin ve egosuna, hatta ardı arkası kesilmeyen yalan ve iftiralarına alet etmiştir. Sebebi asla anlamlandırılamayacak bir şekilde çocuklar gibi rahat ve hızlı yalan söylemektedir.
Yasalarımız ve yönetmeliklere aykırı uygulamalarına örnekler:
Öğretmenler Kurulu Toplantısında Anayasanın ‘kanunsuz emir' maddesini okuyarak öğretmenlerin kayıtsız ÅŸartsız emirlerine itaat etmesini istemiÅŸtir. Öyleki, yardımcısını Kabe'ye götürüp kendisine itiraz etmeyeceÄŸine, emirlerine itaat edeceÄŸine dair yemin ettirmiÅŸ, adeta ondan biat almıştır.
-Üç yıl boyunca veliler ve öğretmenler ısrarla 3 milyon Riyale (yaklaşık 1,5 milyon lira) ulaÅŸan giderlerin yönetmelikte emredildiÄŸi gibi ilan edilmesini istemeleri karşısında, ?Ben kimseye hesap vermem, vermeyeceÄŸim? demiÅŸtir. Gerçekten de hiçbir zaman okul giderlerini açıklamamıştır. Bu konuda öğretmenlerin mizahi bir dille cevabı ‘Türkiye'nin tek denetlenmeyen kurumu Mekke Türk Okulu' olan KPSS sorusu hazırladıkları görülmüştür. Bahsi geçen giderleri ilan etmemek için 3 senede bir internet sitesi hazırlatmadığı da göz ardı edilmemelidir.
-Kanun ve Yönetmeliklerin istediği Satın Alma Komisyonu, Muayene-Teslim Komisyonu ve Okul-Aile Birliği Denetim Kurulu gibi kurulları kurdurmamış, kurulanları da işletmemiştir.
-İnternet haberine yapılan iki enteresan yorum: ?Arabistan'da iki kral varmış. Biri Kral Abdullah, diğeri Mekke Türk Okulu Müdürü.? ?Mekke Türk Okulu Müdürünün, Mekke'nin manevi havasından ziyade yönetim şeklinden etkilendiği anlaşılıyor.?
-Oturum ve imar izni, elektrik ruhsatı olmayan, çok masraf gerektiren, yüksek gerilim altında bulunan, trafiğin tehlikeli aktığı bir virajda yer alan binayı, velilerin ve okul yönetiminin uyarılarını dinlemeyip kiralamış ve yüz binlerce riyal masraf ederek devleti zarara uğratmıştır.
-Mesai saatlerine asla riayet etmemiş, okula geç gelip erken gitmiştir. Hatta özel gece programlarından geç çıktığı için ertesi gün rahatsızım diyerek okula gelmemiştir. Şubat ve Yaz Tatillerinde okulu kapatmış, öğretmenlerin resmi evraklarını evinde mühürlemiştir. Resmi yazıyla Rehber Öğretmenini Müdür Yardımcısı gösterip Eğitim Müşavirinden vekalet izni almıştır. Ayrıca bu öğretmeni kendisine karşı bir fikir belirtmediği için 6 saat yerine 5 saat çalıştırmıştır.
-Üç yıl boyunca İstiklal Marşı okunurken odasında istirahat etmiş, marşımıza katılmamıştır.
-Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulunun verdiği kınama cezasını, babasının torpilinden dolayı, kurul kararı olmaksızın kendi başına e-okuldan silerek kaldırmıştır.
-Suudi Arabistan'daki 8 Türk Okulun mali, idari ve eğitimsel herhangi bir denetime uğramamasının Mekke Türk Okulu Müdürünü daha da serbestleştirdiği ve öğretmenleri isyan ettiren bu davranışlarının önünü açtığı yorumları yapılıyor.
-Bu müdür, Arapça ve İngilizce bilmediği için tek başına hiçbir resmi işlemini yaptıramamaktadır. Bütün işlerinde yardımcısını veya dil bilen başka birini yanında götürüyor. Dil bilmediği halde yurtdışına yönetici olarak atanması ikili ilişkilerine ve en son Milli Eğitim Bakanlığında Daire Başkanlığı yapmasına bağlanmaktadır.
-Anavatandan uzak gurbetin yüz türlü gailesiyle meşgul olan biz Mekkeli veliler, öğretmenler, öğretmen eşleri ve aileleri, yüz derde yüz dert ekleyen bu yönetici hakkında, başta Milli Eğitim Bakanımız ve MEB Müsteşarımız olmak üzere tüm MEB ilgili yetkililerinin, gereken işlemi yapmasını ve geciken adaleti tahakkuk ettirmelerini bekliyor, saygılarımızı sunuyoruz.
Kaynak: Haber7