Ä°stanbul'da eÄŸitimde 'zihniyet devrimi' yapan proje!
Birçok başarılı projeye imza atan İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün Eski Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer'den övgüler aldığı projesi hangisi?
Birçok baÅŸarılı projeye imza atan Ä°stanbul Ä°l Milli EÄŸitim Müdürlüğü'nün Eski Milli EÄŸitim Bakanı Ömer Dinçer'den övgüler aldığı projesi hangisi? Ömer Süt'ün röportajı...Â*
Yeni eÄŸitim yılı baÅŸlamadan önce yasalaÅŸarak faaliyete geçen 4+4+4 sisteminde Ä°stanbul sınavdan geçti mi? Türkiye'nin en büyük ÅŸehrinde derslik durumu nasıl? Milli EÄŸitim Müdürlüğü'nün faaliyetlerini yürüttüğü ve geçtiÄŸimiz Aralık ayında çıkan yangında büyük zarar gören tarihi bina yeniden restore edilecek mi? Â*
Ä°stanbul'daki eÄŸitim konusunu Ä°l Milli EÄŸitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız'la konuÅŸtuk. Zorunlu eÄŸitim süresinin 12 yıla çıkartılmasını 3 ana baÅŸlık halinde deÄŸerlendiren Dr. Yıldız, ilkokula baÅŸlama yaşının öne alınması esnasında çıkan tartışmaların bir anda kesildiÄŸini söyledi.Â*
Dr. Yıldız, Ä°stanbul Ä°l Milli EÄŸitim Müdürlüğü ve Kültür Ãœniversitesi'nin ortaklaÅŸa yürüttüğü 'YÖNVER' projesinin baÅŸarıya ulaÅŸtığını, bunun eski Milli EÄŸitim Bakanı Ömer Dinçer tarafından 'zihniyet devrim' olarak nitelendirildiÄŸini ifade etti.Â*
"Ä°stanbul Dersimiz", "Okuma Kültürü", "Ä°yi Örnekler" ve "Yazarlar Okullarda" gibi çok önemli projelere imza atan Ä°stanbul Ä°l Milli EÄŸitim Müdürlüğü, BaÄŸcılar'da görev yapan bir öğretmenin hayalini Türkiye'ye örnek olacak bir proje haline getirdi. Nasıl mı?Â*
Ä°ÅŸte Haber7.com'un Ä°stanbul Ä°l Milli EÄŸitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız ile yaptığı röportaj:Â*
Milli EÄŸitim Bakanlığı veli, öğrenci, öğretmen ve idarecileri ilgilendiren bir deÄŸiÅŸiklik yaptı. Ä°lköğretimde yapılan deÄŸiÅŸiklikle, kamuoyundaÂ* 4+4+4 olarak da bilinen, zorunlu eÄŸitim süresi 8 yıldan 12 yıla çıkarıldı. Bu sistemle eÄŸitim sistemimizde ne deÄŸiÅŸti? Uygulamada herhangi bir sıkıntı yaÅŸandı mı?
DeÄŸiÅŸikliÄŸin çok önemli 3 özelliÄŸi olduÄŸunu düşünüyorum. Birincisi, eÄŸitim süresi 8 yıldan 12 yıla çıkarıldı. Avrupa ülkelerinde zorunluÂ* eÄŸitim süresi 12 yıldır. Ãœlkemizde ise zorunlu eÄŸitim süresi ise 8 yıl hattaÂ* tatilleri de çıkarırsak 6 yıl 2 ay?Â* ÇaÄŸdaÅŸ olarak bizim çocuklarımız akranları ile birlikte mücadele edebilmesi için onlarla aynı becerilere sahip olabilmesi için temelde bu eÄŸitim süresinin eÅŸitlenmesi gerekiyordu. Yasanın getirdiÄŸi en önemli netice bu ve dikkat ederseniz fazlada tartışılmadı. Ä°kincisi, eÄŸitim sürecinin kademeli hale getirilmesidir. Biliyorsunuz eskiden lise zorunlu deÄŸildi, ÅŸimdi zorunlu oldu. Yasanın getirdiÄŸi en önemliÂ* sonuçlardan birisi imam hatip ortaokullarının açılabileceÄŸi isterse imam hatip lisesinin önünde isterse bağımsız imam hatipleri açılabileceÄŸi öngörüldü. Bu yasa ile birlikte çocuk ilkokulu bitirdikten sonra istediÄŸi okula gidebileceÄŸi gibi velisinin de isteÄŸi ile imam hatip ortaokuluna da kayıt yaptırabilir. Türk milli eÄŸitim sisteminin Türkiye'nin demokratikleÅŸmesine paralel olarak temel insan hakları birey hakları temelindeki bu iyileÅŸmeye paralel olarak eÄŸitimde de bu demokratik anlayışı getirmiÅŸ oluyor. Kademeli uygulama sırasında yasalarımızın getirmiÅŸ olduÄŸu esnek yapı ile seçmeli ders sayesinde Kur'an-ı Kerim, siyer gibi dersler seçilirken diÄŸer taraftan da çocuklarımız becerilerini geliÅŸtirecek ve kendilerini besleyen dersleri seçme imkanına kavuÅŸtu. Üçüncüsü ise zorunlu eÄŸitime baÅŸlama yaşının erkene alınmasıdır.
Bu değişiklikle beraber çok büyük sıkıntıların yaşanacağı belirtiliyordu. Korkulan oldu mu?
Ä°stanbul'un alt yapı sorunlarını da düşündüğümüz zaman yapısal anlamda bu iÅŸin zor olacağı düşünülüyordu. Ama Sayın Ömer Dinçer bakanımızın Ä°stanbul'da bu dönemde yatırımları oldu. Sayın valimizin de yaz kış demeden o günlerde sahada okul müdürü arkadaÅŸlarımızla defalarca toplantı yaparak ‘stratejik olarak nasıl uygularsak netice alırız' dedik ve okullarımızı dönüştürdük.
Peki bu süreçte okullarımızda fiziki olarak ne gibi değişiklikler yaptınız?
Yaptığımız en büyük değişiklik bu ilkokul ve ortaokul olarak ayrılmasıydı. Bunu da doğru şekildi yaptığımızı düşünüyoruz. Bütün okulları aynı işlemi yapmadık yarısından fazlasını fiziki açısından dolayı ilk ve ortaokul olarak kullandık kimi okulları hem ilk hem orta hem de imam hatip lisesi olarak kullandık. Fakat bu yıl okullarımızın tamamını dönüştürmüş olacağız. 3 yıl içerisinde bütün okulların dönüşümü tamamlanmış ilkokullar ilkokul olarak, ortaokullar ortaokul olarak,imam hatip ortaokullarda imam hatip olarak dönüştürülmüş olacak.
Yeni yapılan okullar var mı?
ÇaÄŸ nüfusumuz her yıl artmakta böyle olunca yaz dönemizde ilçelerimizdeki okulları sayın valimizle beraber teker teker dolaÅŸtık. Bir an önce Eylül ayına yetiÅŸmesi için çaba sarf ettik. Bir çok kere müteahhitlerle boÄŸaz boÄŸaza geldik, ‘devletten paranızı alıyorsunuz da nedenÂ* iÅŸi zamanında bitiremiyorsunuz' diye? Teslim tarihinden önce iÅŸi bitirmeye kadar ileri gittik. Ayrıca kullanılmayan ya da müdür odaları büyük ola odaları da dersliÄŸe çevirdik. Toplam bu yıl 4905 tane yeni derslikle eÄŸitim öğretime baÅŸladık. Bize gelen yeni öğrenci artışlarını sorunsuz ÅŸekilde çözdük.
Bazı medya kuruluşlarında İstanbul'dada bir çok sınıfın öğrenci sayısının çok fazla olduğu sınıflarda ders işlenemeyecek hale geldiği falan söyleniyordu. Şimdi durum nedir?
Sayın valim ve belediye başkanlarımızla bir toplantı yaptık. Bu tür sorunlu olan okullarda ek derslikler prefabrik değil çelik yapılı dayanıklı ve kullanımıyla çok fonksiyonel binalar yaptık. O okullarımızda sınıf ortalamalarımızı istediğimiz seviyeye çekebildik. Hiç sorun yasamadık diyemeyiz bu anlattıklarımız bile ne kadar sorun yaşadığımızın göstergesidir. Bu tedbirler sayesinde şu anda böyle sınıflar yok ama olması halinde de sorunu ortadan kaldıracak alt yapıya sahibiz?
İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü'nün yaptığı projelerden bahsedebilir misiniz?
ÖMER DİNÇER'İN BÜYÜK ÖVGÜLER YAĞDIRDIĞI PROJE
Ä°stanbul Milli EÄŸitim Müdürlüğü olarak yaptığımız projeler eÄŸitim ve öğretime direk katkı saÄŸlayacak projelerdir. Öncelikle Ä°stanbul Kültür Ãœniversitesi ile beraber yürüttüğümüz YÖNVER adı altında bir projemiz bulunmakta? Bu projeyle LYS-YGS sınav sonuçlarına göre okullarımızın performansını ölçüyoruz. Bir öğrenci sınav sürecindeki her ayrıntısını incelediÄŸimiz gibi okullarımızın baÅŸarı durumunu da gözler önüne seriyoruz. Birçok okulumuz aynada kendilerini görmeye baÅŸladı. Eski Milli EÄŸitim Bakanı Ömer Dinçer, bir toplantıda projeyle ilgili ÅŸunları söyledi: "Bu Türkiye'de zihniyetÂ* devrimini ifade ediyor. Bu tek başına bir devrimdir."
BÄ°R KENT Ä°LK DEFA MÃœFREDATA GÄ°RÄ°YOR
BaÅŸka bir proje olarak "Ä°stanbul Dersimiz" diye bir dersimiz var. Bu Ä°stanbul dersimiz bir kent olarak ilk defa müfredataÂ* giriyor. Ä°lkokul ve ortaokul seviyesinde çocuklarımız kendi ait oldukları kentiÂ* tanımaya yönelik onu kendi farkındalık oluÅŸturmaya yönelik çalışmaydı bu? Çünkü Ä°stanbul'da yaÅŸadığı halde Ä°stanbul'u yaÅŸayamayanÂ* Ä°stanbul'da olduÄŸu halde Ä°stanbul'un farkında olamayan çok sayıda insanımız var. Bu kentten çok fazla ÅŸey alıp hiçbir ÅŸey vermiyoruz onun için bizden böyle bir farkındalık amacıyla bu iÅŸi yaptık.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILAN ŞİMDİ İLKOKULDA YAPILIYOR
Okullarda okuma kültürünü arttırmak için 3 yıldır uyguladığımız "Okuma Kültürü" dersiÂ* ile kitap kritikleri yapıyoruz. Okullarımızdaki metin çözümlemelerle öğrencilerin sorgulama gücünü artırarak olaylara eleÅŸtirel bakmayı göstermeye çalışıyoruz.
Bu bahsettiğiniz çalışma üniversitelerde yapılıyor.
Evet ama biz bunu artık ilkokul ortaokul seviyesinde çok değerli buluyoruz.
İYİ ÖRNEKLER ÖN PLANDA
"İyi Örnekler" diye bir projemiz var. Kimin bir emeği iyi bir eğitim çıktısı varsa istiyoruz ki onu biraz daha görünür kılalım. Onu daha önde tutalım ve daha çok gösterelim. Biz mesela yurt dışında yapılan çalışmaları inceliyoruz.
YUSUF ÖĞRETMENİN HAYALİ BÜYÜK PROJE OLDU
Â*"Yazarlar Okullarda" diye bir projemiz var. Projelerimizin hepsi birbiriyle baÄŸlantılı ve birbirinden besleniyor. BaÄŸcılar'da görev yapan bir öğretmenimizin ‘iyi örnek' olacak bir projesini, büyük bir keyif alarak 2 yıldır uyguluyoruz. Yusuf öğretmen, okuÄŸu kitapların yazarlarıyla tanışır ve onları öğrencilerle tanıştırır. Yusuf Bey,Â* bu projeyiÂ* o yazarlarla baÅŸlatıyor. Sonra biz bunu ‘iyi örnekler' kapsamında gördüm ve onu Ä°stanbul'da genelleÅŸtirdim. ‘ Ä°yi örnekler'in böyle bir sonucu da var. Ä°stanbul'un 39 ilçesinin 78 yazarı var ve her ilçeye 2 yazar düşüyor. Bu yazarlar her ay okullarımızda çocuklarımızla buluÅŸup tecrübelerini aktarıyor.
MİLLİ EĞİTİM'E 'YENİ BİNA' MÜJDESİ
Son olarak geçtiğimiz ay Cağaloğlu'nda yanan tarihi binadan bahsedelim istiyorum. Yangında çok büyük bir kaybınız oldu mu? Tarihi bina ne zaman restore edilecek? Ve bina restore edildikten sonra burada hizmet vermeye devam edecek misiniz?
Öncelikle ÅŸunu belirteyim, Ä°stanbul Milli EÄŸitim Müdürlüğü'nün arÅŸivi CaÄŸaloÄŸlu'ndaki bu binasında deÄŸil, Zeytinburnu'nda ayrı bir binadadır. Yangında yüzde 2'lik bir belge kaybımız var ancak bunları da diÄŸer birimlerimizden talep ederek bu kaybımıza yeniden sahip olmaya çalışıyoruz. Tarihi binamız yeniden restore edilecek ancak biz hizmetimizi daha büyük ve modern bir binada vermek istiyoruz. Bununla ilgili olarak bir talebimiz var ve Vatan Caddesi üzerinde yeni binamız inÅŸa edilecek. Yeni binanın 2-3 sene süreceÄŸini tahmin ederek, biz bu süre içerisinde Sultanahmet'teki boÅŸaltılan Ä°stanbul Adliyesi binasında geçici hizmet verme talebinde bulunduk.Â*
omer.sut@haber7.com
Haber7
Birçok başarılı projeye imza atan İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün Eski Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer'den övgüler aldığı projesi hangisi?
Birçok baÅŸarılı projeye imza atan Ä°stanbul Ä°l Milli EÄŸitim Müdürlüğü'nün Eski Milli EÄŸitim Bakanı Ömer Dinçer'den övgüler aldığı projesi hangisi? Ömer Süt'ün röportajı...Â*
Yeni eÄŸitim yılı baÅŸlamadan önce yasalaÅŸarak faaliyete geçen 4+4+4 sisteminde Ä°stanbul sınavdan geçti mi? Türkiye'nin en büyük ÅŸehrinde derslik durumu nasıl? Milli EÄŸitim Müdürlüğü'nün faaliyetlerini yürüttüğü ve geçtiÄŸimiz Aralık ayında çıkan yangında büyük zarar gören tarihi bina yeniden restore edilecek mi? Â*
Ä°stanbul'daki eÄŸitim konusunu Ä°l Milli EÄŸitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız'la konuÅŸtuk. Zorunlu eÄŸitim süresinin 12 yıla çıkartılmasını 3 ana baÅŸlık halinde deÄŸerlendiren Dr. Yıldız, ilkokula baÅŸlama yaşının öne alınması esnasında çıkan tartışmaların bir anda kesildiÄŸini söyledi.Â*
Dr. Yıldız, Ä°stanbul Ä°l Milli EÄŸitim Müdürlüğü ve Kültür Ãœniversitesi'nin ortaklaÅŸa yürüttüğü 'YÖNVER' projesinin baÅŸarıya ulaÅŸtığını, bunun eski Milli EÄŸitim Bakanı Ömer Dinçer tarafından 'zihniyet devrim' olarak nitelendirildiÄŸini ifade etti.Â*
"Ä°stanbul Dersimiz", "Okuma Kültürü", "Ä°yi Örnekler" ve "Yazarlar Okullarda" gibi çok önemli projelere imza atan Ä°stanbul Ä°l Milli EÄŸitim Müdürlüğü, BaÄŸcılar'da görev yapan bir öğretmenin hayalini Türkiye'ye örnek olacak bir proje haline getirdi. Nasıl mı?Â*
Ä°ÅŸte Haber7.com'un Ä°stanbul Ä°l Milli EÄŸitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız ile yaptığı röportaj:Â*
Milli EÄŸitim Bakanlığı veli, öğrenci, öğretmen ve idarecileri ilgilendiren bir deÄŸiÅŸiklik yaptı. Ä°lköğretimde yapılan deÄŸiÅŸiklikle, kamuoyundaÂ* 4+4+4 olarak da bilinen, zorunlu eÄŸitim süresi 8 yıldan 12 yıla çıkarıldı. Bu sistemle eÄŸitim sistemimizde ne deÄŸiÅŸti? Uygulamada herhangi bir sıkıntı yaÅŸandı mı?
DeÄŸiÅŸikliÄŸin çok önemli 3 özelliÄŸi olduÄŸunu düşünüyorum. Birincisi, eÄŸitim süresi 8 yıldan 12 yıla çıkarıldı. Avrupa ülkelerinde zorunluÂ* eÄŸitim süresi 12 yıldır. Ãœlkemizde ise zorunlu eÄŸitim süresi ise 8 yıl hattaÂ* tatilleri de çıkarırsak 6 yıl 2 ay?Â* ÇaÄŸdaÅŸ olarak bizim çocuklarımız akranları ile birlikte mücadele edebilmesi için onlarla aynı becerilere sahip olabilmesi için temelde bu eÄŸitim süresinin eÅŸitlenmesi gerekiyordu. Yasanın getirdiÄŸi en önemli netice bu ve dikkat ederseniz fazlada tartışılmadı. Ä°kincisi, eÄŸitim sürecinin kademeli hale getirilmesidir. Biliyorsunuz eskiden lise zorunlu deÄŸildi, ÅŸimdi zorunlu oldu. Yasanın getirdiÄŸi en önemliÂ* sonuçlardan birisi imam hatip ortaokullarının açılabileceÄŸi isterse imam hatip lisesinin önünde isterse bağımsız imam hatipleri açılabileceÄŸi öngörüldü. Bu yasa ile birlikte çocuk ilkokulu bitirdikten sonra istediÄŸi okula gidebileceÄŸi gibi velisinin de isteÄŸi ile imam hatip ortaokuluna da kayıt yaptırabilir. Türk milli eÄŸitim sisteminin Türkiye'nin demokratikleÅŸmesine paralel olarak temel insan hakları birey hakları temelindeki bu iyileÅŸmeye paralel olarak eÄŸitimde de bu demokratik anlayışı getirmiÅŸ oluyor. Kademeli uygulama sırasında yasalarımızın getirmiÅŸ olduÄŸu esnek yapı ile seçmeli ders sayesinde Kur'an-ı Kerim, siyer gibi dersler seçilirken diÄŸer taraftan da çocuklarımız becerilerini geliÅŸtirecek ve kendilerini besleyen dersleri seçme imkanına kavuÅŸtu. Üçüncüsü ise zorunlu eÄŸitime baÅŸlama yaşının erkene alınmasıdır.
Bu değişiklikle beraber çok büyük sıkıntıların yaşanacağı belirtiliyordu. Korkulan oldu mu?
Ä°stanbul'un alt yapı sorunlarını da düşündüğümüz zaman yapısal anlamda bu iÅŸin zor olacağı düşünülüyordu. Ama Sayın Ömer Dinçer bakanımızın Ä°stanbul'da bu dönemde yatırımları oldu. Sayın valimizin de yaz kış demeden o günlerde sahada okul müdürü arkadaÅŸlarımızla defalarca toplantı yaparak ‘stratejik olarak nasıl uygularsak netice alırız' dedik ve okullarımızı dönüştürdük.
Peki bu süreçte okullarımızda fiziki olarak ne gibi değişiklikler yaptınız?
Yaptığımız en büyük değişiklik bu ilkokul ve ortaokul olarak ayrılmasıydı. Bunu da doğru şekildi yaptığımızı düşünüyoruz. Bütün okulları aynı işlemi yapmadık yarısından fazlasını fiziki açısından dolayı ilk ve ortaokul olarak kullandık kimi okulları hem ilk hem orta hem de imam hatip lisesi olarak kullandık. Fakat bu yıl okullarımızın tamamını dönüştürmüş olacağız. 3 yıl içerisinde bütün okulların dönüşümü tamamlanmış ilkokullar ilkokul olarak, ortaokullar ortaokul olarak,imam hatip ortaokullarda imam hatip olarak dönüştürülmüş olacak.
Yeni yapılan okullar var mı?
ÇaÄŸ nüfusumuz her yıl artmakta böyle olunca yaz dönemizde ilçelerimizdeki okulları sayın valimizle beraber teker teker dolaÅŸtık. Bir an önce Eylül ayına yetiÅŸmesi için çaba sarf ettik. Bir çok kere müteahhitlerle boÄŸaz boÄŸaza geldik, ‘devletten paranızı alıyorsunuz da nedenÂ* iÅŸi zamanında bitiremiyorsunuz' diye? Teslim tarihinden önce iÅŸi bitirmeye kadar ileri gittik. Ayrıca kullanılmayan ya da müdür odaları büyük ola odaları da dersliÄŸe çevirdik. Toplam bu yıl 4905 tane yeni derslikle eÄŸitim öğretime baÅŸladık. Bize gelen yeni öğrenci artışlarını sorunsuz ÅŸekilde çözdük.
Bazı medya kuruluşlarında İstanbul'dada bir çok sınıfın öğrenci sayısının çok fazla olduğu sınıflarda ders işlenemeyecek hale geldiği falan söyleniyordu. Şimdi durum nedir?
Sayın valim ve belediye başkanlarımızla bir toplantı yaptık. Bu tür sorunlu olan okullarda ek derslikler prefabrik değil çelik yapılı dayanıklı ve kullanımıyla çok fonksiyonel binalar yaptık. O okullarımızda sınıf ortalamalarımızı istediğimiz seviyeye çekebildik. Hiç sorun yasamadık diyemeyiz bu anlattıklarımız bile ne kadar sorun yaşadığımızın göstergesidir. Bu tedbirler sayesinde şu anda böyle sınıflar yok ama olması halinde de sorunu ortadan kaldıracak alt yapıya sahibiz?
İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü'nün yaptığı projelerden bahsedebilir misiniz?
ÖMER DİNÇER'İN BÜYÜK ÖVGÜLER YAĞDIRDIĞI PROJE
Ä°stanbul Milli EÄŸitim Müdürlüğü olarak yaptığımız projeler eÄŸitim ve öğretime direk katkı saÄŸlayacak projelerdir. Öncelikle Ä°stanbul Kültür Ãœniversitesi ile beraber yürüttüğümüz YÖNVER adı altında bir projemiz bulunmakta? Bu projeyle LYS-YGS sınav sonuçlarına göre okullarımızın performansını ölçüyoruz. Bir öğrenci sınav sürecindeki her ayrıntısını incelediÄŸimiz gibi okullarımızın baÅŸarı durumunu da gözler önüne seriyoruz. Birçok okulumuz aynada kendilerini görmeye baÅŸladı. Eski Milli EÄŸitim Bakanı Ömer Dinçer, bir toplantıda projeyle ilgili ÅŸunları söyledi: "Bu Türkiye'de zihniyetÂ* devrimini ifade ediyor. Bu tek başına bir devrimdir."
BÄ°R KENT Ä°LK DEFA MÃœFREDATA GÄ°RÄ°YOR
BaÅŸka bir proje olarak "Ä°stanbul Dersimiz" diye bir dersimiz var. Bu Ä°stanbul dersimiz bir kent olarak ilk defa müfredataÂ* giriyor. Ä°lkokul ve ortaokul seviyesinde çocuklarımız kendi ait oldukları kentiÂ* tanımaya yönelik onu kendi farkındalık oluÅŸturmaya yönelik çalışmaydı bu? Çünkü Ä°stanbul'da yaÅŸadığı halde Ä°stanbul'u yaÅŸayamayanÂ* Ä°stanbul'da olduÄŸu halde Ä°stanbul'un farkında olamayan çok sayıda insanımız var. Bu kentten çok fazla ÅŸey alıp hiçbir ÅŸey vermiyoruz onun için bizden böyle bir farkındalık amacıyla bu iÅŸi yaptık.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILAN ŞİMDİ İLKOKULDA YAPILIYOR
Okullarda okuma kültürünü arttırmak için 3 yıldır uyguladığımız "Okuma Kültürü" dersiÂ* ile kitap kritikleri yapıyoruz. Okullarımızdaki metin çözümlemelerle öğrencilerin sorgulama gücünü artırarak olaylara eleÅŸtirel bakmayı göstermeye çalışıyoruz.
Bu bahsettiğiniz çalışma üniversitelerde yapılıyor.
Evet ama biz bunu artık ilkokul ortaokul seviyesinde çok değerli buluyoruz.
İYİ ÖRNEKLER ÖN PLANDA
"İyi Örnekler" diye bir projemiz var. Kimin bir emeği iyi bir eğitim çıktısı varsa istiyoruz ki onu biraz daha görünür kılalım. Onu daha önde tutalım ve daha çok gösterelim. Biz mesela yurt dışında yapılan çalışmaları inceliyoruz.
YUSUF ÖĞRETMENİN HAYALİ BÜYÜK PROJE OLDU
Â*"Yazarlar Okullarda" diye bir projemiz var. Projelerimizin hepsi birbiriyle baÄŸlantılı ve birbirinden besleniyor. BaÄŸcılar'da görev yapan bir öğretmenimizin ‘iyi örnek' olacak bir projesini, büyük bir keyif alarak 2 yıldır uyguluyoruz. Yusuf öğretmen, okuÄŸu kitapların yazarlarıyla tanışır ve onları öğrencilerle tanıştırır. Yusuf Bey,Â* bu projeyiÂ* o yazarlarla baÅŸlatıyor. Sonra biz bunu ‘iyi örnekler' kapsamında gördüm ve onu Ä°stanbul'da genelleÅŸtirdim. ‘ Ä°yi örnekler'in böyle bir sonucu da var. Ä°stanbul'un 39 ilçesinin 78 yazarı var ve her ilçeye 2 yazar düşüyor. Bu yazarlar her ay okullarımızda çocuklarımızla buluÅŸup tecrübelerini aktarıyor.
MİLLİ EĞİTİM'E 'YENİ BİNA' MÜJDESİ
Son olarak geçtiğimiz ay Cağaloğlu'nda yanan tarihi binadan bahsedelim istiyorum. Yangında çok büyük bir kaybınız oldu mu? Tarihi bina ne zaman restore edilecek? Ve bina restore edildikten sonra burada hizmet vermeye devam edecek misiniz?
Öncelikle ÅŸunu belirteyim, Ä°stanbul Milli EÄŸitim Müdürlüğü'nün arÅŸivi CaÄŸaloÄŸlu'ndaki bu binasında deÄŸil, Zeytinburnu'nda ayrı bir binadadır. Yangında yüzde 2'lik bir belge kaybımız var ancak bunları da diÄŸer birimlerimizden talep ederek bu kaybımıza yeniden sahip olmaya çalışıyoruz. Tarihi binamız yeniden restore edilecek ancak biz hizmetimizi daha büyük ve modern bir binada vermek istiyoruz. Bununla ilgili olarak bir talebimiz var ve Vatan Caddesi üzerinde yeni binamız inÅŸa edilecek. Yeni binanın 2-3 sene süreceÄŸini tahmin ederek, biz bu süre içerisinde Sultanahmet'teki boÅŸaltılan Ä°stanbul Adliyesi binasında geçici hizmet verme talebinde bulunduk.Â*
omer.sut@haber7.com
Haber7