ÖSYM, yeni YÖK yasası için görüşünü bildirdi
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı, Yükseköğretim Yasa Tasarısı Taslağına ilişkin görüş ve önerilerini Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'na (YÖK) iletti.
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı, Yükseköğretim Yasa Tasarısı Taslağına ilişkin görüş ve önerilerini Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'na (YÖK) iletti. ÖSYM Başkanı Ali Demir imzalı yazıda, ÖSYM Başkanlığı'nın Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanunda, başta önlisans, lisans veya lisansüstü öğrenim görecek adayların puan sıralamasına göre tespiti veya yerleştirilmesi ile yükseköğretim kurumlarında atama veya yükselmelerde esas alınan sınavlar, ulusal ve uluslararası her türlü bilim, yetenek veya yabancı dil sınavları ile gerektiğinde yerleştirme yapma işlemlerinin Başkanlığın görevleri arasında olduğu hatırlatıldı.
Taslağın 6. maddesindeki genel kurul üyeleri arasında ÖSYM Başkanının da yer almasının bu görevlerin daha etkin ve verimli olarak yerine getirilmesi açısından gerekli olduğu savunuldu.
Görüş yazısında, taslağın 35. maddesine ilişkin, özel/vakıf yükseköğretim kurumlarında yabancı dil hazırlık sınıflarında öğrenim gören ancak başarı gösteremeyen öğrencilerin, uzun süreler harç ödeyerek okula devam ettiği ve bunun aileler üzerinde maddi olumsuzluklar oluşturduğu belirtilerek, hazırlıkta yabancı dil sınavının merkezi sistemle yapılmasıyla, özel yükseköğretim kurumlarının, kar amacıyla hareket etmeleri nedeniyle sınavları oldukça zor seviyede yapmak suretiyle öğrencilerin sınavlardan uzun dönemler geçememesinin önüne geçileceği ve bu durumun Kanun Teklifinin 35. maddesinde düzenlenmesinin uygun olacağı kaydedildi.
Yazıda ayrıca taslak metnin 35. maddesinin 6. fıkrasında yer alan ''Yükseköğretim kurumlarının bütün düzeylerdeki öğrenci ve mezun kayıtları, Kurul tarafından oluşturulacak yükseköğretim öğrenci veritabanında güncel olarak tutulur... Kamu kurum ve kuruluşları, işlemlerinde bu veritabanındaki öğrenci ve mezun kayıtlarını esas alırlar'' şeklindeki düzenlemenin bir benzerinin de ilköğretim ve orta öğretim düzeylerinden mezun adayların başvuru ve yerleştirme işlemlerinde dikkate alınmak üzere, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununa eklenmesinin yerinde olacağı ileri sürüldü.
-''Yabancı Dil Belirleme Sınavı'' ile yabancı dil şartı yerine getiriliyor-
Taslak metnin 36. maddesinde vakıf ve özel yükseköğretim kurumlarında devlet burslusu öğrenci okutulmasına ilişkin düzenlemede belirlenecek kontenjanların yerleştirme kılavuzunda yer alacağı hatırlatılarak, kontenjanların belirlenmesinde çok karmaşık bir yöntemin izlendiği bu yöntemin daha sade ve anlaşılır olmasının uygun olacağı vurgulandı.
Taslağın 53. maddesinde ''Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından, yükseköğretim kurumlarında öğretim görevlisi, okutman, uzman ve araştırma görevlisi kadrolarına yapılacak atamalara özgü olarak yılda en az 2 defa yabancı dil sınavı ve alanlara göre yılda en az bir defa bilim sınavı yapılır'' ifadesinin yer aldığının anımsatıldığı yazıda, ÖSYM'nin yılda en az 2 defa yabancı dil ve alanlara göre yılda en az 1 defa bilim sınavı yapmasının öngörüldüğü, KPDS veya halen çalışması yapılan Yabancı Dil Belirleme Sınavı ile yabancı dil şartı yerine getirilmekle birlikte bilim sınavının hangi alanlara ilişkin olduğunun belirsiz olduğu kaydedildi.
Yüzlerce bilim sınavı yapılmasının söz konusu olabileceğine dikkat çekilen yazıda yönetilemez mahiyette olan bu durumun netleştirilmesinde fayda bulunduğunun, Mühendislik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler, Sağlık Bilimleri ve Beşeri Bilimler gruplandırılmasına gidildiğinde bu maddenin daha uygulanabilir olacağının altı çizildi.
AA
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı, Yükseköğretim Yasa Tasarısı Taslağına ilişkin görüş ve önerilerini Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'na (YÖK) iletti.
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı, Yükseköğretim Yasa Tasarısı Taslağına ilişkin görüş ve önerilerini Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'na (YÖK) iletti. ÖSYM Başkanı Ali Demir imzalı yazıda, ÖSYM Başkanlığı'nın Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanunda, başta önlisans, lisans veya lisansüstü öğrenim görecek adayların puan sıralamasına göre tespiti veya yerleştirilmesi ile yükseköğretim kurumlarında atama veya yükselmelerde esas alınan sınavlar, ulusal ve uluslararası her türlü bilim, yetenek veya yabancı dil sınavları ile gerektiğinde yerleştirme yapma işlemlerinin Başkanlığın görevleri arasında olduğu hatırlatıldı.
Taslağın 6. maddesindeki genel kurul üyeleri arasında ÖSYM Başkanının da yer almasının bu görevlerin daha etkin ve verimli olarak yerine getirilmesi açısından gerekli olduğu savunuldu.
Görüş yazısında, taslağın 35. maddesine ilişkin, özel/vakıf yükseköğretim kurumlarında yabancı dil hazırlık sınıflarında öğrenim gören ancak başarı gösteremeyen öğrencilerin, uzun süreler harç ödeyerek okula devam ettiği ve bunun aileler üzerinde maddi olumsuzluklar oluşturduğu belirtilerek, hazırlıkta yabancı dil sınavının merkezi sistemle yapılmasıyla, özel yükseköğretim kurumlarının, kar amacıyla hareket etmeleri nedeniyle sınavları oldukça zor seviyede yapmak suretiyle öğrencilerin sınavlardan uzun dönemler geçememesinin önüne geçileceği ve bu durumun Kanun Teklifinin 35. maddesinde düzenlenmesinin uygun olacağı kaydedildi.
Yazıda ayrıca taslak metnin 35. maddesinin 6. fıkrasında yer alan ''Yükseköğretim kurumlarının bütün düzeylerdeki öğrenci ve mezun kayıtları, Kurul tarafından oluşturulacak yükseköğretim öğrenci veritabanında güncel olarak tutulur... Kamu kurum ve kuruluşları, işlemlerinde bu veritabanındaki öğrenci ve mezun kayıtlarını esas alırlar'' şeklindeki düzenlemenin bir benzerinin de ilköğretim ve orta öğretim düzeylerinden mezun adayların başvuru ve yerleştirme işlemlerinde dikkate alınmak üzere, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununa eklenmesinin yerinde olacağı ileri sürüldü.
-''Yabancı Dil Belirleme Sınavı'' ile yabancı dil şartı yerine getiriliyor-
Taslak metnin 36. maddesinde vakıf ve özel yükseköğretim kurumlarında devlet burslusu öğrenci okutulmasına ilişkin düzenlemede belirlenecek kontenjanların yerleştirme kılavuzunda yer alacağı hatırlatılarak, kontenjanların belirlenmesinde çok karmaşık bir yöntemin izlendiği bu yöntemin daha sade ve anlaşılır olmasının uygun olacağı vurgulandı.
Taslağın 53. maddesinde ''Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından, yükseköğretim kurumlarında öğretim görevlisi, okutman, uzman ve araştırma görevlisi kadrolarına yapılacak atamalara özgü olarak yılda en az 2 defa yabancı dil sınavı ve alanlara göre yılda en az bir defa bilim sınavı yapılır'' ifadesinin yer aldığının anımsatıldığı yazıda, ÖSYM'nin yılda en az 2 defa yabancı dil ve alanlara göre yılda en az 1 defa bilim sınavı yapmasının öngörüldüğü, KPDS veya halen çalışması yapılan Yabancı Dil Belirleme Sınavı ile yabancı dil şartı yerine getirilmekle birlikte bilim sınavının hangi alanlara ilişkin olduğunun belirsiz olduğu kaydedildi.
Yüzlerce bilim sınavı yapılmasının söz konusu olabileceğine dikkat çekilen yazıda yönetilemez mahiyette olan bu durumun netleştirilmesinde fayda bulunduğunun, Mühendislik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler, Sağlık Bilimleri ve Beşeri Bilimler gruplandırılmasına gidildiğinde bu maddenin daha uygulanabilir olacağının altı çizildi.
AA