Işık: Pedagojik bir yaklaşımla kanunu hazırladık   Konuyu açan: Savrozi   İlk Mesaj: 03-02-2012 (12:53)   Son Mesaj: 03-02-2012 (12:53)    Cevap: 0    Gösterim: 465  

    03-02-2012

    Işık: Pedagojik bir yaklaşımla kanunu hazırladık

    Işık: Pedagojik bir yaklaşımla kanunu hazırladık
    Işık: Pedagojik bir yaklaşımla kanunu hazırladık

    AK Parti Kocaeli Milletvekili Fikri Işık, zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran kanun teklifinin ideolojik değil, pedagojik bir yaklaşımla hazırlandığını söyledi.

    TBMM Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu bünyesinde oluşturulan alt komisyonun Başkanı, AK Parti Kocaeli Milletvekili Fikri Işık, zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran kanun teklifinin ideolojik değil, pedagojik bir yaklaşımla hazırlandığını söyledi.

    Işık, İlköğretim ve Ortaöğretim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifine ilişkin sorularını yanıtladı.

    ''Teklifi hazırlayanların eğitimci olmadığı, alt komisyon aşamasında önergelerle müdahale edilmesinin kafa karışıklığına işaret ettiği şeklinde eleştiriler yapıldı. Sizin değerlendirmeniz nedir?'' sorusuna Işık, ''Milletvekilinin illa ki kendi uzmanlık alanında kanun teklifi vermesi gibi bir zorunluluk yok'' yanıtını verdi.

    ''Arkadaşlarımız oturmuşlar çok ciddi bir çalışma yapmışlar'' diyen Işık, şöyle devam etti:

    ''Bizim komisyonun gündemine gelen teklif metni, üzerinde ciddi çalışma yapılmış bir metin. 'Bunlar bilmiyorlar', 'işten anlamıyorlar' gibi bir yaklaşım kesinlikle doğru değil. Biz de alt komisyon olarak kamuoyunu dikkate aldık, sivil toplum örgütlerini, üniversiteleri dinledik. Eğitimle doğrudan ilgilenen tüm kurum ve kuruluşları dinledik. Ondan sonra kendi görüşlerimizi oluşturduk. Tabii ki değişiklikler önergelerle yapılır. Alt komisyonu bir üst komisyon gibi çalıştırdık. Her şeyi kayıt altına aldık. Çünkü, bu eğitim tarihi açısından önemli bir kanun teklifi. Hiçbir kafa karışıklığı yok. Aksine çok ciddi bir kafa yorma var. Kafa karışıklığıyla kafa yormayı birbirinden ayırmamız lazım.''

    ''Teklifin ideolojik bir yaklaşımla hazırlandığına dair iddialar dile getirildi'' sözleri üzerine Işık, ''Bu arkadaşlarımızın görüşüdür. Teklifin ilk komisyona geldiği hali de üst komisyona sunulacak hali de kesinlikle ideolojik değil. Teklifi ideolojik değil, pedagojik bir yaklaşımla hazırladık. Bizim için birinci öncelik bilimsel olmaktır'' diye konuştu.

    Tekliflerin ''dokunulmaz metinler olmadığını, mutlaka olgunlaştırılmaları gerektiğini'' ifade eden Işık, ''Biz, 'çok güzel bir metin hazırladık, buna kimse dokunmasın' deme hakkına sahip değiliz. Bir kanunun olgunlaşma sürecini yaşıyoruz. 'Teklif ideolojik olarak Meclise gelmiştir' diyenlerin biraz ideolojik yaklaştığını düşünüyorum'' görüşünü ifade etti.

    -''İstediği an...''-

    Işık, bir başka soru üzerine, teklifi eleştirenlerin gelişmiş dünyayı bilmediğini iddia etti.

    ''Bir çocuğun müziğe yatkın olup olmadığını kendisi ve ailesi bilmez mi?'' sorusunu yönelten Işık, sözlerini şöyle sürdürdü:

    ''Peki bu çocuğun birkaç saat müzik dersi alma imkanını sunmak seçmeli dersle pedagojinin neresine aykırı? Aksine pedagojinin gereğidir bu. Çocuğun yeteneğine, gelişimine ve tercihine göre seçmeli ders imkanı sunuluyor. Bunun neresi kötü? Bunu illa ki 'mesleğe hazırlık' diye sunmanın ne anlamı var? İsteyen de bir mesleğe hazırlık mahiyetinde dersler alabilir ama şu unutulmasın; eğitim sisteminde yönlendirmenin esneklikle birlikte olması gerekir. 'Seçmeli dersi herhangi bir mesleğe göre aldınız. O zaman siz hayat boyu bu yolda devam edeceksiniz' demek pedagojiye aykırı olur. Çocuğa, '15 yaşına kadar hiçbir mesleğe hazırlık kabilinden ders alma' demek de pedagojik değil.''

    Seçmeli derslerin hiçbirinin öğrenci için mesleki alanı daraltma, kısıtlama anlamına gelmeyeceğini vurgulayan Işık, öğrencinin istediği an seçtiği dersi bırakıp başka bir ders almaya başlayabileceğini ifade etti.




    Işık: Pedagojik bir yaklaşımla kanunu hazırladık Yorumları