Kuklalar öğrencilerin öğrenmesini kolaylaştırıyor
Çocukların en büyük eğlencelerinden kuklalar, okul öncesi ve ilköğretim çağındaki çocukların öğrenimini kolaylaştırmak amacıyla kullanılmaya başlandı.
Öğretmenlerin müzikten matematiğe, İngilizce'den fen dersine kadar tüm alanlarda tercih edebildiği kuklayla öğretim metodunun, hem dersleri eğlenceli hale getirdiği hem de çocukların yaratıcılığını geliştirdiği, sosyal, duygusal ve dil gelişimlerini desteklediği bildirildi.
İzmir'de yöntemin uygulandığı özel kolejin müdürü Aysel Altınok, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kuklaların çocuklar üzerindeki olumlu etkilerini okulda düzenledikleri kukla tiyatrosunda fark ettiklerini, okul öncesi ve ilköğretim çağındaki çocukların ilgiyle izlediği kuklaları, bunun üzerine bir öğretim tekniği olarak derslerde kullanmaya başladıklarını söyledi.
Yaş grupları nedeniyle çocukların dikkatini uzun bir süre belli bir noktada tutabilmenin güçlüğüne dikkati çeken Altınok, renkli ve eğlenceli kuklaların çocuklarda motivasyon ve dikkati artırdığını belirtti.
Altınok, kuklaların, çocuklarda daha kısa sürede ve kalıcı öğrenmeyi sağladığını dile getirerek, şunları söyledi:
''Çocukların bir şeyler öğrenirken kendilerini rahat bir ortamda hissetmeleri önemlidir. Rahatsız oldukları bir ortamda algıları kapanabilir. Kuklalar, bazı öğrencileri rahatsız eden sınıf ortamını eğlenceli hale getirerek, çocukları rahatlatıyor. Ayrıca öğrenciler karşılarında yetişkin bir öğretmen yerine, akranı olarak düşündükleri eğlenceli bir karakteri görüyor. Yetişkin yerine akrandan gelen bilgiye daha açık olan bu yaş grubunda böylece öğrenme hızlı ve kalıcı oluyor. Kuklalarla, çocuğun görsel, işitsel, sosyal zeka gibi birçok zeka türüne aynı anda hitap edebilirsiniz.''
Kuklaları, sayısal veya sözel tüm derslerde kullandıklarını ifade eden Altınok, şunları anlattı:
''Matematik dersinde bölme işlemini cevizlerle öğretmeye çalışan öğretmen, cevizleri kendisi paylaştırmak yerine kuklaya paylaştırıyor. Öğrenciler, fen dersinde bir bilim adamının hayatını kukladan dinliyor ya da İngilizce dersinde Türkçe bilmeyen bir kukla ile sohbet etmek zorunda kalıyorlar. Türkçe dersinde, öğretmen eline kuklayı geçiren öğrenciye kuklasının karakterini, hobilerini, neler hayal ettiğini sorarak onun dili kullanma becerisini geliştirebiliyor.''
-''Kendilerini daha rahat ifade ediyorlar''-
Okulun Rehber Öğretmeni Sultan Raşa da kuklaların öğrenim üzerindeki olumlu etkilerinin yanı sıra çocukların hayal gücü, yetenekleri ve yaratıcı düşünmelerini geliştirdiğini belirterek, düzgün cümleler kurma, espri yapma, düşüncelerini çekinmeden açığa vurmanın kuklalarla oyun sırasında desteklendiğini söyledi.
Raşa, eğlendiren kuklaların duygulandıran, düşündüren bir niteliğe sahip olduğunu, psikolojik ve sosyal baskılardan kurtardığı çocuğa kendini ifade etme fırsatı verdiğini, ayrıca grupla birlikte çalışma, dinleme, paylaşma gibi sosyal ilişkileri geliştirdiğini kaydetti.
Okulun 4. sınıf öğrencisi Gizem Gönül ile 5. sınıf öğrencisi Pelin Şenyaprak, kuklalar ile derslerin daha eğlenceli hale geldiğini dile getirerek, dersleri öğrenmelerinin kolaylaştırdığını ifade etti.
Çocukların en büyük eğlencelerinden kuklalar, okul öncesi ve ilköğretim çağındaki çocukların öğrenimini kolaylaştırmak amacıyla kullanılmaya başlandı.
Öğretmenlerin müzikten matematiğe, İngilizce'den fen dersine kadar tüm alanlarda tercih edebildiği kuklayla öğretim metodunun, hem dersleri eğlenceli hale getirdiği hem de çocukların yaratıcılığını geliştirdiği, sosyal, duygusal ve dil gelişimlerini desteklediği bildirildi.
İzmir'de yöntemin uygulandığı özel kolejin müdürü Aysel Altınok, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kuklaların çocuklar üzerindeki olumlu etkilerini okulda düzenledikleri kukla tiyatrosunda fark ettiklerini, okul öncesi ve ilköğretim çağındaki çocukların ilgiyle izlediği kuklaları, bunun üzerine bir öğretim tekniği olarak derslerde kullanmaya başladıklarını söyledi.
Yaş grupları nedeniyle çocukların dikkatini uzun bir süre belli bir noktada tutabilmenin güçlüğüne dikkati çeken Altınok, renkli ve eğlenceli kuklaların çocuklarda motivasyon ve dikkati artırdığını belirtti.
Altınok, kuklaların, çocuklarda daha kısa sürede ve kalıcı öğrenmeyi sağladığını dile getirerek, şunları söyledi:
''Çocukların bir şeyler öğrenirken kendilerini rahat bir ortamda hissetmeleri önemlidir. Rahatsız oldukları bir ortamda algıları kapanabilir. Kuklalar, bazı öğrencileri rahatsız eden sınıf ortamını eğlenceli hale getirerek, çocukları rahatlatıyor. Ayrıca öğrenciler karşılarında yetişkin bir öğretmen yerine, akranı olarak düşündükleri eğlenceli bir karakteri görüyor. Yetişkin yerine akrandan gelen bilgiye daha açık olan bu yaş grubunda böylece öğrenme hızlı ve kalıcı oluyor. Kuklalarla, çocuğun görsel, işitsel, sosyal zeka gibi birçok zeka türüne aynı anda hitap edebilirsiniz.''
Kuklaları, sayısal veya sözel tüm derslerde kullandıklarını ifade eden Altınok, şunları anlattı:
''Matematik dersinde bölme işlemini cevizlerle öğretmeye çalışan öğretmen, cevizleri kendisi paylaştırmak yerine kuklaya paylaştırıyor. Öğrenciler, fen dersinde bir bilim adamının hayatını kukladan dinliyor ya da İngilizce dersinde Türkçe bilmeyen bir kukla ile sohbet etmek zorunda kalıyorlar. Türkçe dersinde, öğretmen eline kuklayı geçiren öğrenciye kuklasının karakterini, hobilerini, neler hayal ettiğini sorarak onun dili kullanma becerisini geliştirebiliyor.''
-''Kendilerini daha rahat ifade ediyorlar''-
Okulun Rehber Öğretmeni Sultan Raşa da kuklaların öğrenim üzerindeki olumlu etkilerinin yanı sıra çocukların hayal gücü, yetenekleri ve yaratıcı düşünmelerini geliştirdiğini belirterek, düzgün cümleler kurma, espri yapma, düşüncelerini çekinmeden açığa vurmanın kuklalarla oyun sırasında desteklendiğini söyledi.
Raşa, eğlendiren kuklaların duygulandıran, düşündüren bir niteliğe sahip olduğunu, psikolojik ve sosyal baskılardan kurtardığı çocuğa kendini ifade etme fırsatı verdiğini, ayrıca grupla birlikte çalışma, dinleme, paylaşma gibi sosyal ilişkileri geliştirdiğini kaydetti.
Okulun 4. sınıf öğrencisi Gizem Gönül ile 5. sınıf öğrencisi Pelin Şenyaprak, kuklalar ile derslerin daha eğlenceli hale geldiğini dile getirerek, dersleri öğrenmelerinin kolaylaştırdığını ifade etti.