Türkiyenin (resmi) dili türkcedir

1982 anayasasına göre 3. madde şu şekilde belirlenmiştir: "Türkiye Devleti, ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütündür. Dili Türkçedir." Yeni hazırlanan taslakta ise bu madde şu şekilde değiştirilmiştir: "Türkiye Cumhuriyeti, ülkesi ...



  1. Alt 01-09-2008, 23:39 #1
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    1982 anayasasına göre 3. madde şu şekilde belirlenmiştir:

    "Türkiye Devleti, ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütündür. Dili Türkçedir."

    Yeni hazırlanan taslakta ise bu madde şu şekilde değiştirilmiştir:

    "Türkiye Cumhuriyeti, ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütündür. 'Resmî' dili Türkçedir."

    Sizce hazirlanan bu yeni taslakda hangi amac güdülmüstür

    Degistirilme ile ne gibi birseyler düsünülmüstür

    Durup dururken neden taslak cikarip resmi yazisi öne vurgulayici olarak getirilmisdir

    Yorum sizlerin



    ferrari1983 bunu beğendi.
  2. Alt 01-28-2008, 17:22 #2
    ferrari1983 Mesajlar: 20
    korkma sonmez bu safaklarda yuzen al sancak
    sonmeden yurdumun ustunde tuten en son ocak.

  3. Alt 03-20-2008, 22:44 #3
    el_feta Mesajlar: 1.168
    esselamu aleyküm...yine klasik bir müslüman hastalığı ' kavmiyetçilik '...öncelikle şunları ileteyim,alalh resulü:her türlü asabiyet davası ayaklarımın altındadır,buyurmuştur...Kavmiyetçilik davası güden,bizden değildir..bu da başka bir hadisi...ulusçuluk,kavmiyetçilik,milliyetçilik en koyu şekliyle ırkçılık,islamda yerilmiştir...hatta ideolojik anlamda,akaidi bir meseledir...ben türküm,önce bunu belirteyim de,sonradan alacağım eleştrilerin dozu ona göre olsun...neden türkiye nin dili türkçe oluyormuş ki,kürler bu topraklarda 1071 öncesinde de var,mesele "güçlü" olmak mı yani...neden statükocu bir kafayla düşünüyoruz...farz-ı misal,buranın adı kürdistan olsaydı ve resmi dili kürtçe olsaydı,türk vatandaşlar ne diyecekti'eh napalım,bir kere olmuş böyle,asimile olalım o zaman' mı? hiç mi hiç zannetmiyorum,o zaman da "biz ki,bilmem kaç yüzyıldır esir olmayan bir milletiz,bu nasıl olur"deyip,isyan ve kurtuluş edebiyatı yapacaktık...bu sözlerimden,türkçe kalksın kürtçe gelsin gibi bir anlam çıkartacak kadar saf biri yoktur herhelde bu sitede,lakin şunu anlamak mümkün değil,bunu müslüman şahsiyetin sahip biri nasıl göremez...bu ülkenin rejimi sorunludur...islamla savaşmıştır hala savaşıyor,yalnız türk olsun istendi etnik sorun açığa çıktı..insanları dilinden ve dininden dolayı,devlet baskısı yapmak ne kadar ilkel...
    bunu desteklemek için Akif ersoy'dan mısralar yazılmış...siz hiç istiklal marşında bir tane TÜRK kelimesi,gördünüz mü?..sözümona bir de tc nin marşı!!! hem akif ersoy,kendisi de arnavuttur,bilmiyoruz demeyin...sizin türkçe dediğiniz de ne ki;latin alfabesinden alıntı olduğunu kundaktaki bebe biliyor...el insaf,uyanın...bu millet 80 küsür yıl önce yediği kazığı ne zaman anlayacak...bu ülkede DAVİD in yapmadığını DAVUT yapmıştır...körlük de bu yüzden...sözlerime necip fazıl'ın bir dörtlüğüyle bitiriyorum...
    Ruhsal,parasal,soyut,boyut,yaşam,eğilim
    Ya bunlar türkçe değil,yahut ben türk değilim
    Oysa halis türk benim,bunlar işgalcilerin
    Allah,türk'e acısın,yalnız bunu dilerim...

    N.fazıl

    millet,din demektir,ulus değil...kurani bir kavramdır bu...ibrahim milleti bu yüzden denir bize,ibrahim as tevhidin/hanifliğin/islamın sembolüdür...Vahdet,budur...ümmetiz biz...ideoloji istiyosanız,islam sunmuştur...islamız diyenlerin devleti,isterse içinde kürtçe,ermenice konuşulsun...bilmem anlatabildim mi?
    selam ve dua ile...

    N u M a N, safinaz ve Bediüzzaman26 bunu beğendiler.
  4. Alt 03-20-2008, 23:19 #4
    safinaz Mesajlar: 3.348
    Bu taslakla bu ülkede sadece Türkçe konuşulur gibi genel bir ibareden ziyade sadece resmi dili Türkçe olduğu kabul edilerek daha demokratik bir uygulamaya gidilmiştir.

    alptraum ve N u M a N bunu beğendiler.
  5. Alt 03-20-2008, 23:55 #5
    el_feta Mesajlar: 1.168
    ya kusura bakmayın ama,daha demokratik değil,daha islami bir uygulama...demokrasi nin,iyi birşeymiş gibi algılanması doğru değil...
    selam ve dua ile..

  6. Alt 03-20-2008, 23:59 #6
    safinaz Mesajlar: 3.348
    el_feta´isimli üyeden Alıntı
    ya kusura bakmayın ama,daha demokratik değil,daha islami bir uygulama...demokrasi nin,iyi birşeymiş gibi algılanması doğru değil...
    selam ve dua ile..

    Sizde kusurabakmayın ama demokrasinin en saf ve temiz hali zaten islamın özünde vardır.
    İslam ve demokrasi birbirine zıt kavramlar değildir.Zıt olan demokrasi adı altında yapılan anti-demokratik uygulamalardır.

  7. Alt 03-21-2008, 00:03 #7
    el_feta Mesajlar: 1.168
    Demokrasi,islamın özünde vardır demek hayli iddialı...öncelikle bir kaç söz,biri platondan:demokrasi,sistemler içinde en kötüsüdür...jan jack rousseu(rönesansın en etkili isimlerindendir):demokrasi,ayak takımının despotizmidir...keza montaigne de,meşhur denemelerinde hayli yüklenir demokrasiyle...bir de ayet meali vermek istiyorum:insanların çoğunluğuna uyarsanız sizi saptırırlar...
    demokrasi ve cumhuriyeti birbirine karıştırmıyoruzdur burada inşallah...ayrıca merak ettim,demokrasiyi islamla kesiştirdiniz..deliliniz nedir?,anlatır mısınız?...
    selam ve dua ile...

  8. Alt 03-21-2008, 00:15 #8
    safinaz Mesajlar: 3.348
    İslam'la Demokrasi arasındaki ilişkinin en açık ve somut örneği, Hz. Peygamber'in, Devlet Başkanı ('Velayet') kimliği ile, kendisinden sonra ümmeti kimin yöneteceği konusunda halef tayin etmeden vefatları olmuştur. Dr. Demir, 'Ahir Zaman Peygamberi'nin bundan 15 asır önce sergilediği bu örnek uygulama[yı], 'Demokrasi'nin tipik bir örneği sayıyor. Ayraç içinde belirteyim: Bu konuya, ilk dikkati çekenlerden biri Prof. Dr. Şerif Mardin olmuştur. Mardin, Jean-Paul Sartre'ın kurucusu olduğu 'Les Temps Modernes' dergisinin 'Türkiye' özel sayısına (Temmuz-Ağustos 1984) yazdığı 'Le Concept de Société Civile' (Sivil Toplum Kavramı) başlıklı makalesinde bu konuya atıfta bulunur;-şöyle: 'Paradoxalement, c'est a cause de ce passé islamique et non parce qu'elles auraient lu J.S. Mill que les masses turques soutiennet la démocratie moderne' [Bir paradoks gibi görünür: Ama, Türk halkı, modern demokrasiyi John Stuart Mill'i okudukları için değil, bu İslami geçmişleri nedeniyle desteklemektedir.]

    Halife seçimi konusunda bana fevkalade ilginç gelen bir uygulama da, Hz. Osman'ın seçimi öncesinde yaşananlardır. Hz. Ömer'in namaz kılarken Ebu Lü'lü'e tarafından bıçakla şehid edilmesinden sonra kimin Halife olacağı meselesi gündeme gelmiştir. Hz. Ömer, ölüm döşeğindedir: Muhacirun gelir ve O'ndan yerine birini seçmesini (istihlaf etmesini) isterler. Bundan sonrasını Dr. Demir'in yayına hazırladığı bir metinden, İbn Kuteybe ed-Dinaveri'nin Hz. Peygamber'in vefatlarından sonra gelişen siyasal olaylar hakkındaki 'El-İmame ve's Siyase' adlı risalesinden izleyelim: Hz. Ömer, yerine halef tayin etmeyi reddeder, ama altı kişilik bir aday listesi belirler. Daha sonra bu adaylardan üçü feragat edecek ve üç aday kalacaktır: Hz. Ali, Hz. Osman ve Abdurrahman b. Avf... İbn Kuteybe ed-Dinaveri, şöyle devam ediyor:

    'Bundan sonra Abdurrahman [b. Avf] 'Ben dönünceye kadar buradan ayrılmayınız.' dedi ve dışarı çıktı. Medine'de tebdil-i kıyafet, halk arasına daldı. Onu kimse tanımıyordu. Muhacirlerden Ensar'a, Zuafa-yı nasdan ileri gelenlere kadar fikrini sormadığı, görüşünü almadığı kimse bırakmadı. Ehl-i rey olanlara danışmak üzere başvurdu; diğerlerine sadece fikrini sordu: Kime danıştı, kime sorduysa, bila istisna herkes, 'Osman!' diyordu'...

    Abdurrahman b. Avf'ın bu uygulaması, İslam tarihinde ilk 'Kamu Oyu Yoklaması'dır. Bir adayın belirlenmesi için yapılan bu kamuoyu yoklaması, İslam'da halkın iradesine başvurma konusundaki duyarlığın Hz. Peygamber'e, Hz. Ömer'e ve Abdurrahman b. Avf örneğinde görüldüğü gibi Ashab'a hakim olduğunu gösteren demokratik bir uygulamadır.


    Alıntıdr...

  9. Alt 03-21-2008, 00:20 #9
    el_feta Mesajlar: 1.168
    sorun,demokrasi ve cumhuriyet karıştırılması...acizane,ikisinin ayrı olarak tanımını yapar mısınız?...onların,kararları ŞURA iledir..bu bir ayet meali,bu bağlamda sizi anlarım,lakin doğru kavram kullanılamsı lazım...şerif mardin proftur,lakin islamı ne kadar bildiği tartışılır..ama,en önemli sorun ise,müslümanların kendi(kurani)kavramlarıyla kendisini ifade edememesi...islam'da demokrasi vardır,biz gerçek demokarsi istiyoruz demekle,şeriat istiyoruz demek arasında en azından çok ciddi bir ilkeli duruş farkı vardır...bunu düşmanlarımızdan da anlamak mümkün...

  10. Alt 03-21-2008, 00:26 #10
    safinaz Mesajlar: 3.348
    Bütün ideolojik kavramlar islamın gerçekliği ve üstünlüğü karşısında ezik ve üstün körüdür.

    Mademki şerri bir yönetim yok,hangi uygulama islama tezat düşmez ve hangi uygulama ile müslümanların hakları korunabilir gayesindeyiz.Yoksa kalkıpta islami kavramlarla kendimizi açıklayamamızdan değildir.Olaylara ehven-ü şer gözüyle bakıyorum.

    Ayrıca islamda illaki şerri bir yönetimle yönetilmesi gerekir diye bir hükümde yoktur.Yeterki şeriatla tezat düşmesin...

Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın

Bu soru sistemi, zararlı botlara karşı güvenlik için uygulamaya sunulmuştur. Bundan dolayı bu kısımı doldurmak zorunludur.