Kemalizm Dininin Törenlerine Katılmamak, İmani Bir Sorumluluktur!

alptraum ´isimli üyeden Alıntı ↑...



  1. Alt 01-04-2009, 18:33 #41
    el_feta Mesajlar: 1.168
    alptraum´isimli üyeden Alıntı
    Konudan konuya atliyorsun el_feta. Simdide cuma namazini devlet reisi KILDIRIR konusu. O zaman Türkiyenin hicbiryerinde Cuma namazi kilinmaz ve kilinanlarda kabul olmaz dedigin getirisi. Hanefi mezhebindeyim ben ve safii mezhebinde olmadigim icin dedigin soruyuda bilmiyorum sadece hanefi icin arastirdiktan sonra buldugum bir KISIMDI: Imam-i Azam in görüsü budur ictihad budur bunu ne diye uzatiyorsun daha anlamadim.

    Cuma namazi ise konu Allahaskina baska baslik ac orta konusalim. cuma namazi diyecegiz abdeste gireceksin bu seferde. ZIP ZIP ZIP.

    Konudan konuya atlamıyorum...Cuma ve bayram namazını örnek veren sizsiniz..Ben de aynı hanefi ictihadına göre 'islamın hakim olduğu yerde cuma namazının kılınacağını' söylüyorum..İmam-ı azam gibi alimlerin zamanında böyle bir sorun olmadığı için,eğer bir yerde cuma kılınırsa orası islam devleti sayılırdı ki cuma namazının şartları arasında devlet reisinin kıldırması vardır,anlıyor musunuz,zaten cuma islam devleti'nin alametidir...LAİK devletin değil...

    İspanya'da savaşan biri şehid mi olsun şimdi???? Endülüs var diye?

    Ya da suriye ,mesela..halkında çokça müslüman var evet ama islam devleti midir orası..???

    hem bu ülkenin anayasasından da kaldırılmadı mı bu?
    adamlar biz değiliz diyor,siz ne diye islam devleti yapmaya uğraşıyorsunuz....

    Bahsettiğim KÜRESEL BİR İNTİFADA hareketidir....
    Burada put olarak mustafa kemal,orada esad şurda mübarek öbür yanda karzai beriki yerde müşerref..

    hep aynı hikaye...ve müslümanların hep aynı sorunu...

    sistem kendini meşrulaştırmaya çalışıyor ..hepsi bundan ibaret...
    Ve tüm ortadoğu halkları kıyam etmedikçe,bu direniş bitmeyecek...

    basit görenleriniz,kabul etmeyenleriniz,çok biliyosun deyip alay edenleriniz de olsa,şeriat istiyoruz,Allah'ın hükmünü istiyoruz...Bunun dışında olan hiçbir yer islam diyarı olamaz...

    Biz İKİ KIBLESİ DE İŞGAL OLMUŞ GARİP BİR TOPLULUĞUZ...

    BİZ YERYÜZÜNÜN MÜSLÜMANLARIYIZ....

    vesselam...

  2. Alt 01-04-2009, 21:39 #42
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    el_feta´isimli üyeden Alıntı
    Konudan konuya atlamıyorum...Cuma ve bayram namazını örnek veren sizsiniz..Ben de aynı hanefi ictihadına göre 'islamın hakim olduğu yerde cuma namazının kılınacağını' söylüyorum..İmam-ı azam gibi alimlerin zamanında böyle bir sorun olmadığı için,eğer bir yerde cuma kılınırsa orası islam devleti sayılırdı ki cuma namazının şartları arasında devlet reisinin kıldırması vardır,anlıyor musunuz,zaten cuma islam devleti'nin alametidir...LAİK devletin değil...

    İspanya'da savaşan biri şehid mi olsun şimdi???? Endülüs var diye?

    Ya da suriye ,mesela..halkında çokça müslüman var evet ama islam devleti midir orası..???

    hem bu ülkenin anayasasından da kaldırılmadı mı bu?
    adamlar biz değiliz diyor,siz ne diye islam devleti yapmaya uğraşıyorsunuz....

    Bahsettiğim KÜRESEL BİR İNTİFADA hareketidir....
    Burada put olarak mustafa kemal,orada esad şurda mübarek öbür yanda karzai beriki yerde müşerref..

    hep aynı hikaye...ve müslümanların hep aynı sorunu...

    sistem kendini meşrulaştırmaya çalışıyor ..hepsi bundan ibaret...
    Ve tüm ortadoğu halkları kıyam etmedikçe,bu direniş bitmeyecek...

    basit görenleriniz,kabul etmeyenleriniz,çok biliyosun deyip alay edenleriniz de olsa,şeriat istiyoruz,Allah'ın hükmünü istiyoruz...Bunun dışında olan hiçbir yer islam diyarı olamaz...

    Biz İKİ KIBLESİ DE İŞGAL OLMUŞ GARİP BİR TOPLULUĞUZ...

    BİZ YERYÜZÜNÜN MÜSLÜMANLARIYIZ....

    vesselam...

    ZIP ZIP olayini hadi alistikda, delilsiz konusmak olmuyor ama yanlis bilgilendirme oluyor. Benim tam anlamiyla arastirmama göre Hanefi mezhebindeki sartlar :

    1 - Cumayı öğle vaktinde kılmak.
    2 - Namazdan evvel hutbe okunmak.
    3 - Cuma kılınan yer, herkese açık olmak. Muayyen kişileri içeriye alıp sonra kapısı kilitlenen bir Camide Cuma kılınmaz.
    4 - İmamdan başka en aşağı 3 erkek cemaat bulunmalıdır. Bu sayı, İmam Mâlik'de 30; Şâfiî'de 40 kişidir. Ebû Yûsuf'a göre ise iki erkek cemaat de kâfidir.
    5 - Cuma namazını kıldırmak için vazife sahibi, yani, Cumayı kıldırmaya resmen izinli bir kimse bulunmalıdır. Eğer yetkili bir kimseden izin alınmış olmaz da Müslümanlar da namaz için toplanmış bulunurlarsa, içlerinden birini imam yaparak Cumayı kılabilirler.
    6 - Cuma kılınacak yer, şehir veya şehir hükmünde olmalı. Şehrin ne demek olduğu müctehidler arasında ihtilâflıdır. Daha sonraları köylerde bile, Cuma namazının kılınabileceği hükme bağlanmıştır.

    Diyanet İşleri Başkanlığının da bu konuda izni vardır. Bir camiye cemaat sığmadığı takdirde, o beldedeki sair camilerde de Cuma namazı kılınabilir. Fakat müteaddit yerlerde kılınamıyacağını söyleyen fakihler de vardır. Bunlara göre, bir beldede ilk kılınmaya başlanan Cuma namazı sahih, diğer yerlerde kılınan Cumalar ise fâsiddir. Bu durumda cemaate öğle namazını kılmak vâcib olur. Sıhhatli olan ve alimlerin çoğunluğunun kabul ettiği görüş, Cumanın aynı beldede değişik camilerde kılınabileceğidir.

    Eğer bir yerde birden çok camiye Cuma izni verilmişse onların hepsinde Cuma namazı olur. zaten cami ve mescit özelliği olan her yere Cuma için izin verilmiştir.

    Cum'a namazının sahih olması için "devlet temsilcisinin izni" problemi İslâm hukukçularınca tartışılmıştır. Bu iznin gerekli olduğunu söyleyenler olduğu gibi aksini savunanlar da bulunmuştur. Biz aşağıda her iki görüşü ve delillerini vererek, konuyu değerlendirmeye çalışacağız.

    Hanefi hukukçularına göre, Cum'a namazı için izin gereklidir. Dayandıkları delil Câbir b. Abdullah ve İbn Ömer'den nakledilen şu hadistir: "Kim Cum'a namazını ben hayatta iken veya benden sonra adaletli ve câir (zâlim) bir imamı (önderi) varken, onu küçümseyerek veya inkâr ederek terkederse Allah iki yakasını bir araya getirmesin ve işini bitirmesin" (İbn Mâce, İkâme, 78) İbn Mâce bu hadisin senedinde bulunan Ali b. Zeyd ve Abdullah b. Muhammed el-Adevî sebebiyle isnâdı zayıf sayar. Heysemî, hadisin benzerini naklettikten sonra şöyle der: Bu hadisi Taberanî, el-Evsat'ında nakletmiştir. Oradaki senedde Musa b. Atıyye el-Bâhilî vardır. O'nun biyografisini bulamadım. Geri kalan râviler güvenilir. (Mecmau'z-Zevâid, II, 169, 170) Bu hadiste, Cum'a'nın farzolması için adaletli veya adaletsiz bir yöneticinin bulunması öngörülmüştür. Cum'a namazı büyük cemaatle kılınacağı ve hutbede topluma hitap edileceği için onun toplum düzeni ile yakından ilgisi vardır. Devletten izin alma şartı aranmazsa fitne çıkabilir. Cum'a kıldırmak ve hutbe okumak bir şeref vesilesi sayılarak rekabet doğabilir. Bazı kimselerin çekişme ve ihtirasları cemaatin namazını engelleyebilir. Camide bulunan her grubun namaz kıldırmak istemesi, Cum'a'dan beklenen faydayı yok eder. Bir grup kılarak, diğerleri çekilse yine amaca ulaşılmaz. Kısaca hikmet ve toplum psikolojisi bakımından da Cum'a'nın İslâm devletinin kontrolünde kılınması gereklidir.

    Ancak yöneticiler Cum'a'ya ilgisiz kalır ve önemli bir sebep olmaksızın müslümanları namaz kılmaktan alıkoymak isterse, onların bir imamın arkasında toplanarak Cum'a namazı kılmaları mümkündür. İmam Muhammed, bu konuda şu delili zikreder: Hz. Osman, Medine'de kuşatma altında iken, dışarıda bulunan sahabiler Hz. Ali'nin arkasında toplanmış ve o da Cum'a namazını kıldırmıştır. (el-Kâsânî, I, 261; el-Fetâvâ'l-Hindiyye, I,146; İbn Âbidin, I, 540) Bilmen, bunun dâru'l-harpte mümkün ve câiz olduğunu belirtir (Bilmen, Ömer Nasuhi, Büyük İslâm İlmihali, İstanbul 1985, s. 162)

    Devlet başkanı veya valilerin bizzat Cum'a namazı kıldırmaları gerekli midir?

    İbnü'l-Münzir şöyle der: "Öteden beri Cum'a namazını, devlet başkanı veya onun emriyle kıldıracak bir kimsenin kıldırması şeklinde uygulama yapılmıştır. Bunlar bulunmazsa, halk öğle namazı kılar" (Ahmed Naîm Tecrid-i Sarih Tercümesi, III, s. 48)

    Burada şunu belirtelim ki, yukarıda kaydettiğimiz hadisten imam ya da müslümanların halifesi yoksa, Cum'a namazı kılınamaz, diye bir hüküm çıkarmak mümkün değildir. Bu hadisin ilgili bölümlerinin anlattığı, "ister adil, isterse de zâlim olsun bir imamın varlığına rağmen" Cum'a terk edilecek olursa, belirtilen tehditlerle karşı karşıya kalınacağından ibarettir. Çünkü hadis, "imam yoksa Cum'a namazı kılamazsınız" demiyor, olduğu halde kılınmazsa, son derece tehlikeli tehditlerde bulunuyor. İmamın yokluğu halinde kılınmayacak olursa o takdirde bu hadisten, olsa olsa tehditlerin daha hafif olacağı sonucuna varılabilir. O da en müsamahalı bir istidlâl olur.

    İçtihada dayalı olarak ileri sürülmüş gerekçelerin dışında, Cum'a namazının kılınması için şart kabul edilen ve eda şartları arasında sayılan imamın varlığı şartının nakli bir delili yoktur. Ayrıca bu şart, yalnızca Hanefî mezhebinde öngörülmüş bir şarttır. Dolayısıyla terki halinde terettüp edeceği bildirilen bir takım tehditlere maruz kalmamak için, en azından ihtiyaten böyle bir şartı öngörmeyen diğer mezhep imamlarının görüşlerine uyularak kılınması gerekir. Diğer taraftan kaynaklarda hadis diye belirtilen: "Dört şey vardır ki, veliyyul emirlere aittir: Cihad'tan elde edilen ganimetlerin paylaştırılması zekât'ın toplanması, hudut (şer'i cezaların tatbiki) ve Cum'a'ları kıldırmak." ifadeleri ise hadis değildir. Fethu'l-Kadir'de (II, 412) bunun İmam Hasan el-Basrî'ye ait bir söz olduğu belirtilmiştir. Son asır alimlerinden Seyyid Sâbık da "Fıkhu's-Sünne" adlı esrinde (1, 306) bunun aynı şekilde Hasan'ü'l Basrî'ye ait bir söz olduğunu kaydetmektedir. O halde böyle bir şartın öngörülmesi için dayanak teşkil edebilecek nakli bir delil elde mevcut değildir. Bu konuda ileri sürülen bu şartın sebebi, yalnızca karışıklık çıkma ihtimaline dayalı bulunmaktadır.

    Sorularla İslamiyet | Sorularlaislamiyet.com

    Türkiye topraklarinin Darul harp olduguna hicbir kanitin yok el-feta. Bu kadar zorlama bence bu topraklar müslüman topraklar kim ne derse desin. Senin demenlede degismeyecektir. Bugün nasil günah isleyen müslüman küfre düsen müslüman kafir olmaz ise , bu ülkede yapilan yanlis uygulamalarda bu ülkeyi kafir etmez.


    Hem adamlar biz islam devleti degiliz diyor diyorsunda, o adamlar dedigin devlet mi? Yani devletin bir ülkenin islam ya da islam olmamasindaki etkeni ne kadardir ki?

    O adamlar dediginden SIYRIL artik. Hem anayasa sarti da yok islamda bir yerin dari islam olmasi icin.....

    altun bunu beğendi.
  3. Alt 01-04-2009, 23:15 #43
    el_feta Mesajlar: 1.168
    Diyanet dediğiniz kurum zaten müslümanları uyutmak için kurulmuş,amacı bu..Bugün o dairede önemli insanlar var belki ama zilletimiz büyük..Diyanet bu yetkiyi aldığı mercii bir kez islami değil ki...Zaten meselemiz bu ya

  4. Alt 01-04-2009, 23:16 #44
    el_feta Mesajlar: 1.168
    Türkiye topraklarinin Darul islam olduguna hicbir kanitin yok el-feta

    demişsin...Allah razı olsun...

  5. Alt 01-04-2009, 23:17 #45
    el_feta Mesajlar: 1.168
    Ayrıca halife yoksa cuma namazı kılınmaz demiyorum...İşte müslümanlar özgün ve bağımsız bir güç haline gelip kendi içlerindeki cemaatte kılabilirler ,ben de aynı görüşteyim...

    Bu da islam cemaati olmakla alakalıdır...

  6. Alt 01-04-2009, 23:21 #46
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    @elfeta

    Yanlis yazmisim yani darul harb olduguna yazmam gerekirdi ama ne demek istedigimi anladigini umuyorum.

    Cok farkli ictihadlarla geliyorsun bu tekerrür edisim kacinci oldu bilmiyorum. Zaman tekerrür etsede keske, ben susam o söylese sen dinlesen degil mi?

    Türkiyede Cuma namazi kilinmasi farzdir bunun lami cimi kivirmasi felan yok. Kendine göre fetva vermis olabilirsin ya da bulundugun cemaat... Ama Türkiyede su anda senin dedigin ictihad gecerli degildir tüm kilanlarinda hakkina girmemen dilegi ile. Kas yapayim derken cok göz cikartiyorsun hic farkidna degilsin. Vebal aliyorsun su-i zana giriyorsun. Bizim mezhebimizinde gerektigi durumu acikladim.

  7. Alt 01-04-2009, 23:24 #47
    el_feta Mesajlar: 1.168
    Ben her camide kılmıyorum ... Mescid-i Dırar ise bir cami cuma namazı mı kılınırmış...

    Ayrıca ben kılınmaz da demedim...Ben sistemin atğut olduğunu bilen bir imamın arkasında cuma namazı kılarım..

    vesselam...

  8. Alt 01-04-2009, 23:27 #48
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    Mezhebin hanefi mezhebimi yoksa karma bir mezhep mi kullaniyorsun. ya da mezhepsizmisin. Cuma namazinin sartini söyledin böyle olmali dedin simdide kilinir diyorsun. ZIP ZIP ZIP oldu hakikaten bu konu basliga bak gelen duruma bak

    Ya ben cok anlayissiz bir isnanim anlayamiyorum ya baska türlü ben ne demek istedigini inanki anlayamiyorum kusuruma bakma....

  9. Alt 01-05-2009, 11:11 #49
    el_feta Mesajlar: 1.168
    : ) ... mezhep anlayışımı konuşuruz da...
    Zıp zıp olmadı aslında,ben cuma namazı ile bi yere vurgu yaptım derken,siz cuma namazını iyice açtınız..
    Neyi ispatladınız ki anlamadım..

    Zaten dediğim Sistemin camileri kontrol altın aldığıdır...Çıkın cami hutbesine şeriat istiyoruz diyin bakın nasıl alıp götürüyorlar..İSLAM DİYARINDA! şeriat yasak ...

    Bence,benim bilmediğim ama seni hayatında bu devleti islam devleti görmeye bağlayan bişeyler var,belki askerde ölen biri falan bilemiyorum..
    Kerhanesi,meyhanesi devlet eliyle açık,kuranın örtünün yasak olduğu bir memlekete islam diyarı demek islam'a ayıptır..

    Dediğim gibi duygusal yaklaşıyorsun...Allah aşkına şöyle bir kaldırsana başını hani nerde islam diyarı...

    Cuma bizim simgemiz...Evet...Kabe'de öyle ama suud u görüyosun işte,yönetimini...

    selam ve dua ile..

    faith bunu beğendi.
  10. Alt 01-22-2009, 02:44 #50
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    Ben duygusal yaklasmiyorum aslinda. Tam tersine kaidelerle hareket ediyorum. Ben ictihadi maruz Hanefi mezhebinden usulü getiriyorum ve uygulanan usulü örnek olarak gösteriyorum ama sen baska yerden örneklerle bunu ispatlamaya calisiyorsun.

    Simdi hangimizinki duygusal hangimizinki islami bir daha oku.

    Bu arada hangi seriati istiyoruz. 73 firkaya bölünmüs ümmette hangi seriattan bahsediyorsun merak ettim.

    Herkes seriat ister herkes seriati yasadigini söyler bak israile yüzyilini saysak dedemin yasi kadar etmez ama su zulme su tokada bak. Hangi seriat dogru peki ve ya biz ne kadar dogruyuz.


    Biz seriati isteriz ama isteriz uygulama ise darul- harap diye es gecer gideriz. Nerde ne pislik varsa onu da yapariz.


    Hürriyet varsa seriatte olur. Bak islam ülkelerine trafik lambalarina ne kadar uyuluyor veya ne kadar düzene ayak uyduruyoruz. Bir de bak kafir dedigin ülkelere. Kul hakkina riayet ne kadarda gerceklesiyor bu insanlar tarafindan.

    Yok yok Allahin partisi gelsin hersey düzelecek. Bana su anda uygulanan bir sistemi getir örnek göster ki sordum zamani gelsin seriat gelsin onuda gösteririz mantiginda olmaz iste.


    Bir kisi kendini adam etse zannimca, ona yeter.

Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın

Bu soru sistemi, zararlı botlara karşı güvenlik için uygulamaya sunulmuştur. Bundan dolayı bu kısımı doldurmak zorunludur.