![]() |
Tecavüz Sonucu da Olsa Kürtaja Nasıl Bakıyorsunuz? Son günlerde ülkemizde kürtaj konusu,devlet yetkililerinin bazı söylemleri üzerine gündeme oturdu. Her ağızdan birşeyler söylenmeye başlandı. İslami açıdan yapılan bazı açıklamaları da vererek sizlerin bu konu hakkındaki görüşlerini tartışmaya açmak istiyorum. Kürtaj tartışmalarına Nesil Grubu yazarlarından Mehmet Paksu da katıldı. İlahiyatçı yazar Mehmet Paksu, kürtajın bir cinayet olduğunu belirterek "Bir kadının başına ne gelirse gelsin tıbbı açıdan bir tehlike olmadığı sürece kürtaj yaptırması çok büyük bir vebaldir." dedi. "TECAVÜZ DE OLSA KÜRTAJ CİNAYETTİR" Sağlık Bakanı Recep Akdağ'ın "Tecavüzden olan çocuklara devlet bakar" açıklamasına da değinen Paksu, "Bir kadın tecavüze uğramış da olsa, gayri meşru ilişki de yapmış olsa bir çocuğu aldırması bir cinayettir." sözleri ile Bakan'a destek verdi. Moral Haber'den Dursun Kabaktepe'ye konuşan Mehmet Paksu "Tecavüz de olsa kürtaj cinayettir" sözlerine şu ayetlerle açıklık getirdi: "Kur'an'ı Kerim'de Maide Suresi'nin 32. Ayetinin mealinde "Kim masum bir insanı öldürürse tüm insanlığı öldürmüş gibi olur. Kimde masum bir insanı kurtarırsa tüm insanlığı kurtarmış gibi olur" der. Bu yüzden bir kadın tecavüze uğramış da olsa, gayri meşru ilişki de yapmış olsa bir çocuğu aldırması bir cinayettir. Kendisi bir günah işlemiştir ama doğacak olan çocuk masumdur. Ve burada Allah (cc)'nün esma isimleri tecelli etmiştir." Başbakan Erdoğan'ın "Kürtaj bir cinayettir" sözlerini İslam hukuku açısından değerlendiren Paksu, İslam hukukunun insanın aklını, dinini, neslini, namusunu ve malını koruduğunu hatırlatarak kürtaj konusunda şu ifadeleri kullandı: "Anne karnındaki sağlıklı bir bebeğin kürtaj ile alınması onun öldürülmesi anlamına geliyor. Ve bunu yapanların üzerine de çok büyük bir vebal yüklüyor. , Nisa Suresi 93. Ayetinde "Bir mümini haksız yere öldüren kişi ebedi olarak cehennemde kalır" uyarısı geçer. Bu yüzden İslam hukukunun bu konudaki kararlarını bilen kişinin böyle bir şey yapması düşünülemez." "KÜRTAJ CİNAYETTİR VE HARAMDIR" İslam Hukuku Profesörü Hayrettin Karaman ise Yeni Şafak gazetesindeki köşesinde "Kürtaj cinayettir ve haramdır" diye yazarak şu ifadeleri kullandı: Dindeki hükmü bakımından kürtaj, ananın veya bir başkasının maddî veya manevî müdahalesi ile cenînin rahimde veya dışarı çıkarılarak öldürülmesidir. Cenîn, hâmileliğin ilk gününden itibaren hâmile kadının rahmindeki çocuktur. Özellikle cerrahi tıbbın gelişmesinden önce ilkel yöntemlerle yapılan cenîn katli günümüzde, ameliyat ortamında ve -genellikle- doktorlar tarafından yapılmaktadır. Karaman, "Kürtaj konusunda eksik ve yanlış bilgiler" başlıklı yazısında ise İslâm ilimlerinde ve özel olarak da fıkıh ilminde önemli bir seviyeyi temsil eden Gazzâlî'nin İhyâu-ulûmi'd-din isimli eserinden şu bilgileri paylaştı: Azil, cenîni öldürmeye (ichâz) veya doğmuş kız çocuğunu toprağa gömerek katletmeye (ve'd) benzemez; çünkü -azilden farklı olarak- bu ikisi, olacağı değil, olmuşu (hâsılı) imhâ etmektir. Bu olmuşun (ceninin) çeşitli aşamaları vardır. Varlığının ilk aşaması, erkek menisinin (spermin) rahime girerek kadının suyu ile karışması ve hayat için müsait hale gelmesidir. Bunu bozmak ve imhâ etmek cinayettir. Sonra katılaşıp et parçası haline gelirse bunu imhâ etme cinayeti daha büyük olur. Rûh üflenip insan olarak yaratma ve şekillendirme tamamlanınca cinayet daha da büyür. Cinayetin en büyük olanı ise cenînin canlı olarak ana rahminden ayrılıp çıkmasından sonra onu öldürmektir... İnsanın varoluşunun başlangıcı meninin erkekten ayrılması değil de ana rahmine düşüp kadının suyu ile birleşmesidir" dedik; çünkü çocuk, tek başına erkeğin suyundan yaratılmıyor, iki eşten yaratılıyor. Bu da ya her ikisinin suyundandır yahut da erkeğin suyu ile kadının hayız kanının birleşmesinden yaratılmaktadır..." (İhyâ ve şerhi İthâf, V, 380). |
→ Tecavüz Sonucu da Olsa Kürtaja Nasıl Bakıyorsunuz? çeşitli sebeplerle kürtajın yasaklanmaması gerektiği görüşündeyim, uzun mevzu ama şu kadar diyeyim, devlet senin ne yaptığına kadar karışacaksa -bence kişisel bir mevzudur- daha ötesi de gelir bundan sonra ve mahalle baskısının sık yaşandığı ülkemizde travmatik sonuçlara yol açar, konuyu zinaya getiriyorlar falan, bireyin kendi dünyasına bu kadar girilmesi kişi hak ve hürriyetleri açısından zararlı bence. ayrıca 80 uygulaması bu durumun neden şu an gündeme getirildiğini sorgulamakta da fayda var. Artı kendimi tecavüze uğramış ve hamile kalmış bir kadının yerine koymaya çalışırsam, kürtajdan yana kullanırdım hakkımı. artı dinler tamamen yasaklasa da her koşulda, dolayısıyla günah da olsa mantığım yasağı doğru bulmuyorsa ve vebali de benim üzerimeyse sorun yok. devlet yaptırımı dini argümanlara bağlarsa o daha da büyük bir facia olur benim için. sonuna kadar seküler birey anlayışının yanında olurum. |
→ Tecavüz Sonucu da Olsa Kürtaja Nasıl Bakıyorsunuz? Recep AKDAĞ; Tecavüze uğrayan bir kadın ne kadar masumsa, karnındaki bebekte en az o kadar masumdur, demişti. Zor bir durum ancak doğru buluyorum. Zaten hocalarda güzelce açıklamışlar. Kişisel görüşler dini hükümleri etkilemez, ancak günah işlettirir. selametle.. |
→ Tecavüz Sonucu da Olsa Kürtaja Nasıl Bakıyorsunuz? Diyanet İşleri başkanlığı'da 1980 başlarında belli bir süre için de olmak kaydıyla kürtaj yaptırılabilir kararı vermişti ve o onaydan sonra uygulamaya geçildi yasal olarak, ne oldu da o kadar yıl içinde caiz görülen bir olay bir anda caiz olmayan bir hal aldı, kimin kime hangi dönem güdümlü olacağı belli değil, olan insanlara oluyor. bu konu ile ilgili olarak güzel bir yazı Kürtaj esas 70'lerin ürünü / Yorum / Radikal İnternet |
→ Tecavüz Sonucu da Olsa Kürtaja Nasıl Bakıyorsunuz? eğer bu ülkede din ve vicdan hürriyeti varsa, hukuk devletiyiz diyorsak hocaların ya da hoca olarak geçinenlerin sözüne kulak asılmamalı, insana bakılmalı. yok şu görüşteki parti bunu demiş, yok laik devletin sünni kolu olan Diyanet bunu demiş, sanane denilebilmeli, bu kadar özele karışırsa devlet ve kimse sesini çıkarmazsa devletin içinde olduğu ama dinimizce haram addedilen zina-alkol gibi durumların da yasaklanması gündeme gelebilir, sonra bu tantanaların daha saçmalarını o zaman yapmak zorunda kalırız |
→ Tecavüz Sonucu da Olsa Kürtaja Nasıl Bakıyorsunuz? soruda mantık hatası mı var?.. |
Alıntı:
|
Alıntı:
icki - zina, kürtaj ile bence bir tutulmaz. Bugün hukuksal olarak sakat dogacak bir cocugu kürtaj ile aldirmak suc mu? degil mi? Eger bu kisi özgürlük haklarinda ise neden 5 aylik bir bebegi aldirmak serbest degil? |
Alıntı:
|
→ Tecavüz Sonucu da Olsa Kürtaja Nasıl Bakıyorsunuz? bizim ülkemiz çok çok ileri demokrasinin yaşandığı, kimsenin kimseye laf etmediği, arkasından laflar söylemediği, mahalle baskısının yaşanmadığı bir ortam olduğu için evlilik dışı beraberliğinden ya da tecavüz vs. hamile kalan kadın çok rahat psikoloji ile çocuğunu doğurabilir, akraba-eş-dost kimse bişey demez, kimse arkasından konuşmaz demi, güllük-gülistanlık hayat devam eder, ha diyelim ki devlet himayesine aldı, süper bir eğitim-öğretimle hayata tutunmasını sağlar, evet evet, çok güzel hülyalar bunlar. herkes en yakınındaki insanların başına böyle birşey geldiğini düşünerek hareket etsin-düşünsün lütfen. |
→ Tecavüz Sonucu da Olsa Kürtaja Nasıl Bakıyorsunuz? içki, zina ve kürtaj bana kalırsa birdir. bu yasaklar islami'den de önce insani'dir.. yasaklanınca kudurulmasının sebebi islamidir. sigara da zorlaştırıldı, kimse ayağa kalkmadı, emin olun kuran'da geçseydi direk, yine karışırdı ortalık, itiraz edenlerinki gavurluktan yani başka değil. din ve vicdan özgürlüğü ile bu yasakların alakası yok.. din ve vicdan özgürlüğü demek, sen alevi isen benim senin dinini öğrenmene ya da cemevine karışmam demek, hristyansan klisene ve ibadetlerine vs... Yoksa, insanın, dinine, canına, malına, nesline ve aklına zarar verecek herşey yasaklanmalıdır ki, toplum temiz olsun. Bunun 'islam' ile alaksı yok. Kürtaj da her ne kadar ihtilaflı olsa da süresi, cinayettir elbet. Bu tartışılmamalı bile. Devlet, dediğiniz organizma buna karışmayacaksa yani bir cinayete, kim karışacak? Bunun özel olan yanı nesi?... Hem, bir anne için doğacak çocuk 'mal'mıdır ki çöpe atsın?.. Can o, can. Annenin dahi buna hakkı yoktur. Soruda mantık hatası var ama yine de.. Ya da ben yanlış anlıyorum.. selametle.. |
Alıntı:
Günde bir kac bira icmenin vücuda ne kadar zarari olabilir? Bence cag kebabindan daha zararli degildir. Lakin simdi cag kebabinida yasaklayacakmiyiz? Ne yapcagiz yani günde 3 - 4 ekmek yiyen bir kisi saglik sorunlari yasayip ölümüne sebebiyet verecek diye ekmegi komple yasaklamak mi lazim :) Simdi bebek 2 aylikken dogacak bebegin özürlü olacagi ( down sendrom, felcli v.b. ) gibi durumlar icin de ne yapmak gerekir ? eger islam i bir yana birakirsak.... |
→ Tecavüz Sonucu da Olsa Kürtaja Nasıl Bakıyorsunuz? Kürtaj,bir çeşit cinayettir.Buna elbette bir hukuksal müdahele gerekir.Kürtajı bir kadın nasıl kabul edebiliyor hala anlayabilmiş değilim ki büyük ihtimalle bunun bilincinde değillerdir diye düşünüyorum.Kürtajla canlı bir insanı hemde bir yavruyu parça parça ederek ölümüne sebep olunuyor. "Doğru zamanlama falan değil" düşüncesiyle çok keyfi sebeplerle de kürtaj olunduğuna şahit oldum. Eğer bebeğin özürlü olma riski varsa o zaman da kürtaja izin verilmemelidir. Kürtaj bir cinayet ise devlet elbetteki bu konuda müdahele etmelidir ve bunun için çeşitli yasal düzenlemelere gidilmesi gerektiği kanaatindeyim.Bu kişinin özeli değildir yani o zaman bu benim canımdan birisi yaşam hakkı benim tekelimde diye gibi bir durum söz konusu olur ki bence kesinlikle yanlıştır. Asıl konumuz olan tecavüz sonucu kürtaja gelince,bu konuda herkesin körü körüne olur veya olmaz diye düşünmemesi gerektiğini düşünüyorum. Çünkü çok çok zor bir durum ki empati yapmak bile istemeyeceğim bir durum.Kaldı ki 9 ay boyunca bu ızdırabı hatırlatan bir durumun yine devam etmesi anlamına gelir.Hele hele tecavüze uğramış bir insana toplumumuzda hala "kirletilmiş" gözüyle bakılıyorken. Sonrasında devletin bu bebeği alsa bile,annenin psikolojisi ve çocuğun istenmeyen bir birey olarak büyümesi vs. konularınında boylu boyuna düşünülmesi gerekiyor. Gerçekten çok ciddi bir konu. İnsani yönünü bu durumda düşünmenin yanı sıra müslüman bir ülkede yaşıyorsak islami yönünü de düşünmek gerekir.Bu konuda islam alimlerinin ciddi anlamda araştırmalar yaptıktan sonra ve tüm durumları göz önünde bulundurarak ve bir içtihat birliğine vararak fetva vermesi gerektiğini düşünüyorum. Diyanet İşleri Başkanlığı'nın varlığı,zaten laik bir devlet düzeninde çok sırıttığı aşikardır.Ancak bu kurumu kim kurmuş ve neden kurmuş? Üzerinde düşünülmesi gereken ayrı bir konudur. Eğer her iktidar değişikliğinde farklı bir fetva veriliyorsa bu kurum aracılıyla -yanlış anlamadıysam 1980 yıllarında Candanağ'ın kürtaja cevaz verdiği açıklamasına dayanarak söylüyorum- ve yıllarca devlet gücüyle başörtülü kızlar eğitim-öğretim hakkından mahrum bırakılıyorsa din ve vicdan özgürlüğü olmadığı gibi yine din ile devlet ilişkilerinin birbirinden ayrılığı olarak en basit tanımıyla tanımladığımız laik devlet anlayışı yoktur. Türkiye'de işin özü bir laiklik değil,laisizm yaşanmaktadır. Sadece bu konu üzerine yazıldığı için yazma gereği duydum.Maksadım konuyu dağıtmak değildi. Şimdi kürtaj konusunun gündeme getirilme sebebi olarakda Uludere olayını unutturma amaçlı bazı spekülatif haberler var.Doğruluk payı olabilirde olmayabilir de.Ancak eğer böyle bir durum söz konusu ise bunun unutulması söz konusu olamaz.Bu ayıbın üstü farklı gündem oluşturmakla kapatılmayacağını da belirtmek isterim. |
→ Tecavüz Sonucu da Olsa Kürtaja Nasıl Bakıyorsunuz? anasırı erbaa denir islam'da. din, can, mal, nesil, akıl.. bu 5 şey koruma altındadır. ve bu beş şeye zarar veren herşey yasaktır. Ve bu kurallar genel geçer kurallardır. evrenseldir. Zinaya yaklaşmak nasıl günahsa, sarhoşluğa yaklaşmak da aynen günahtır ve yasaktır. günah olması için ya da yasak sadece 'canı almak' gerekmediği gibi... gerisi lafü güzaf... diğer hastalıklara gelince.. zor imtihanlar amenna.. ama bu hakkı yok insanın.. ne olursa olsun.. selametle. |
→ Tecavüz Sonucu da Olsa Kürtaja Nasıl Bakıyorsunuz? [MENTION=1106]el_feta[/MENTION] Yukarida yazdigin yaziya göre cevap verdim Alıntı:
Alıntı:
|
→ Tecavüz Sonucu da Olsa Kürtaja Nasıl Bakıyorsunuz? eywallah.. bilakis anasırı erbaa ve islami olarak açıklamak gerekir.. hakikat dominanttır hocam, hümanizme kaymayalım, kimseyi ikna etmek gibi bir görevimiz yok.. |
Alıntı:
Devletin bu cocuga sahip cikmasi bence ilk basta annesine sahip cikmasiyla olacaktir. Onlari o mekandan uzaklastirarak rahat ettirmelidir. Yine de o cocuk bu gercegi bir zaman ögrenecek ve o sürecte o bayanla evlenecek yürekli, mert bir erkege de ihtiyac var. Yani mesele cok kolay degil ama namümkün de degil. Mesela Ali bulac in bir köse yazisi var okudunuz mu bilmiyorum. Benim hosuma gitti Link : Yazarlar Ali Bula Gerekelerin iptali ZAMAN |
→ Tecavüz Sonucu da Olsa Kürtaja Nasıl Bakıyorsunuz? Her şeyin yaşam hakkı olduğunu iddia ederek ortalığı savaş alanına çevirmekten çekinmeyen insanların , bir insan yavrusuna bu kadar bağnaz ve sorumsuz kalması büyük bir vehamettir. Bu durum aslında asıl kürtajın toplumun insani , ahlaki ve inanç değerlerinde gerçekleştiğinin açık bir göstergesidir. O zaman kürtajı değil önce varlığımızı, vicdanlarımızı, ahlakımızı, değer yargılarımızı, tükenmişliğimizi tartışalım... Sonrasını merak etmeyin o zaman zaten tartışacak bir sorun kalmayacaktır... |
→ Tecavüz Sonucu da Olsa Kürtaja Nasıl Bakıyorsunuz? Güzel demişsiniz. Kurban Bayramı için vahşet diyenler, Kürtaja neden vahşet demezler ki.. Demek samimi değiller. selametle.. |
Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 05:37 . |
2000- 2025
Tüm bağışıklıklar ve idelerden bağımsız olan sözcükleri sarfetmeye mahkumdur özgürlük