KKTC Madrid Turizm Fuarı´nda
İspanya'nın başkenti Madrid'de düzenlenen ve dünyadaki en büyük 2. uluslararası turizm fuarı olarak bilinen FITUR'a, KKTC bu yıl 2. kez katıldı.
KKTC'nin uluslararası alanda devlet olarak tanınmamış olmasından dolayı Almanya ve İngiltere'de kurulan KKTC Turizm Merkezi aracılığıyla uluslararası fuarlara katılan KKTC, son yıllarda hızla artışa geçen turizmini daha da geliştirmenin yollarını arıyor.
FITUR'daki KKTC standında bulunan KKTC Turizm Tanıtma ve Pazarlama Dairesi Müdürü Derviş Gezer, ''Yasak ve engellerle karşılaşsak da herhangi bir şekilde yılmış değiliz, dünyadaki tüm büyük turizm fuarlarında varız'' dedi. Gezer, turist getirmekte yaşadıkları en büyük sıkıntının, ''KKTC'nin bilinirliğinin olmasına rağmen resmi olarak bunun reddedilmiş bir çerçevede olmasından kaynaklanan ulaşım ve tanıtım sorunları'' olduğunu söyledi.
Herşeye rağmen İspanya'da FITUR devam ederken bir diğer KKTC ekibinin de şu anda Finlandiya'daki turizm fuarında olduğunu kaydeden Gezer, ''Hedefimiz dünyada turizm destinasyonlarının olduğu her noktada bulunmak. Bu yüzden 2011'de olduğu gibi 2012'de de her fuara katılacağız. Buralarda, KKTC'ye turist aktarımını oluşturmak, KKTC'yi tanıtmak ve fuarlara katılan dünyadaki tüm büyük turizm şirketleriyle görüşüp, işbirliği yollarını araştırıp, bunu hayata geçirmeye çalışacağız'' diye konuştu.
KKTC Turizm Tanıtma ve Pazarlama Dairesi Müdürü Gezer, 2011 yılında KKTC turizmini ise şu sözlerle değerlendirdi: ''2011'i sevindirici gelişmelerle kapatmış olduk. Özellikle, Türkiye haricinde yabancı turist sayımızda yüzde 40'a varan bir artış oldu. Türkiye'den gelen turist sayımızda da yüzde 15'lik bir artış sağladık. Yaptığımız planlar çerçevesinde bu artışın 2012'de de sürdürülmesini öngörüyoruz. Hedef en az 2011'deki artış oranını yakalamak. Turizmdeki artışın farklı sebepleri var. Turizmde kurumsal işbirliği, stratejik ve planlı çalışma çok gelişti ve artık KKTC'nin yeni bir destinasyon olduğu algısı oluştu.''
2011 yılında konaklayan turist olarak KKTC'ye yaklaşık 500 bin turist geldiğini ve bunun 350 bininin Türkiye'den, 150 binin de yabancı olduğunu kaydeden Gezer, KKTC'ye direk uçuşlardaki ambargonun kırılabilmesi için charter seferlerini ön plana çıkarmaya çalıştıklarını ve bunun katkısını gördüklerini söyledi.
Bu arada KKTC Turizm ve Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Orhan Tolun da ''Bizim bu yıl için FITUIR'daki hedefimiz, buradaki tur operatörleriyle temasa geçmek. Onlarla iletişim kurup, KKTC'de nasıl çalışabileceklerinin ortamını hazırlamak. Bizim paketimiz, Antalya ve Rum Kesimi ile rekabet edebilecek durumda. Paketlerimizin daha ucuz olduğunu ve daha güzel bir destinasyon olduğumuzu onlara gösterip, bu yönde pazarlama faaliyetinde bulunacağız. Şu anda İspanya'dan bize gelen turist var ama daha yoğun nasıl olur, bunların yollarını arıyoruz'' dedi.
İspanya'nın başkenti Madrid'de düzenlenen ve dünyadaki en büyük 2. uluslararası turizm fuarı olarak bilinen FITUR'a, KKTC bu yıl 2. kez katıldı.
KKTC'nin uluslararası alanda devlet olarak tanınmamış olmasından dolayı Almanya ve İngiltere'de kurulan KKTC Turizm Merkezi aracılığıyla uluslararası fuarlara katılan KKTC, son yıllarda hızla artışa geçen turizmini daha da geliştirmenin yollarını arıyor.
FITUR'daki KKTC standında bulunan KKTC Turizm Tanıtma ve Pazarlama Dairesi Müdürü Derviş Gezer, ''Yasak ve engellerle karşılaşsak da herhangi bir şekilde yılmış değiliz, dünyadaki tüm büyük turizm fuarlarında varız'' dedi. Gezer, turist getirmekte yaşadıkları en büyük sıkıntının, ''KKTC'nin bilinirliğinin olmasına rağmen resmi olarak bunun reddedilmiş bir çerçevede olmasından kaynaklanan ulaşım ve tanıtım sorunları'' olduğunu söyledi.
Herşeye rağmen İspanya'da FITUR devam ederken bir diğer KKTC ekibinin de şu anda Finlandiya'daki turizm fuarında olduğunu kaydeden Gezer, ''Hedefimiz dünyada turizm destinasyonlarının olduğu her noktada bulunmak. Bu yüzden 2011'de olduğu gibi 2012'de de her fuara katılacağız. Buralarda, KKTC'ye turist aktarımını oluşturmak, KKTC'yi tanıtmak ve fuarlara katılan dünyadaki tüm büyük turizm şirketleriyle görüşüp, işbirliği yollarını araştırıp, bunu hayata geçirmeye çalışacağız'' diye konuştu.
KKTC Turizm Tanıtma ve Pazarlama Dairesi Müdürü Gezer, 2011 yılında KKTC turizmini ise şu sözlerle değerlendirdi: ''2011'i sevindirici gelişmelerle kapatmış olduk. Özellikle, Türkiye haricinde yabancı turist sayımızda yüzde 40'a varan bir artış oldu. Türkiye'den gelen turist sayımızda da yüzde 15'lik bir artış sağladık. Yaptığımız planlar çerçevesinde bu artışın 2012'de de sürdürülmesini öngörüyoruz. Hedef en az 2011'deki artış oranını yakalamak. Turizmdeki artışın farklı sebepleri var. Turizmde kurumsal işbirliği, stratejik ve planlı çalışma çok gelişti ve artık KKTC'nin yeni bir destinasyon olduğu algısı oluştu.''
2011 yılında konaklayan turist olarak KKTC'ye yaklaşık 500 bin turist geldiğini ve bunun 350 bininin Türkiye'den, 150 binin de yabancı olduğunu kaydeden Gezer, KKTC'ye direk uçuşlardaki ambargonun kırılabilmesi için charter seferlerini ön plana çıkarmaya çalıştıklarını ve bunun katkısını gördüklerini söyledi.
Bu arada KKTC Turizm ve Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Orhan Tolun da ''Bizim bu yıl için FITUIR'daki hedefimiz, buradaki tur operatörleriyle temasa geçmek. Onlarla iletişim kurup, KKTC'de nasıl çalışabileceklerinin ortamını hazırlamak. Bizim paketimiz, Antalya ve Rum Kesimi ile rekabet edebilecek durumda. Paketlerimizin daha ucuz olduğunu ve daha güzel bir destinasyon olduğumuzu onlara gösterip, bu yönde pazarlama faaliyetinde bulunacağız. Şu anda İspanya'dan bize gelen turist var ama daha yoğun nasıl olur, bunların yollarını arıyoruz'' dedi.