Otomobil sayısı 5 milyonu geçince!
Dünyanın en kalabalık şehirlerinden Pekin'de, halkın geliri arttıkça özel taşıtlara talep de artıyor. Ancak, araç sayısındaki yükseliş, beraberinde trafik ve hava kirliliği gibi sorunlar getiriyor.
Dünyanın en kalabalık şehirlerinden Pekin'de, halkın geliri arttıkça özel taşıtlara talep de artıyor. Ancak, araç sayısındaki yükseliş, beraberinde trafik ve hava kirliliği gibi sorunlar getiriyor. Çin'in başkenti Pekin'de 5 milyonun üzerinde kayıtlı araç bulunuyor. Trafik yoğunluğu ve alt yapı yetersizliği gibi nedenlerle Pekin yönetimi araç satışı konusunda çeşitli tedbirler aldı.
Konan kotalar dolayısıyla araç satın almak zorlaştı. Araç sahibi olmak isteyenler, 2011 yılının ocak ayından beri plaka almak için belediyenin her ay yaptığı kurslara katılmak zorundalar.Kotaların yanı sıra, park ücretleri yükseltildi ve araba kredisi almak zorlaştırıldı. Ayrıca, yapılan bir başka düzenlemeyle, araçların plakalarının son rakamlarına göre trafiğe çıkabilecekleri günler belirlendi. Buna göre, vatandaşlar diledikleri zaman, otomobilleriyle yollara çıkma özgürlüğünü yitirdi. Alınan tedbirler, trafik sıkışıklığının yanı sıra, hava kirliliği çok yüksek olan Pekin'de, kent sakinlerini biraz olsun rahatlattı.
Çin'de yılın ilk yarısında otomobil satışları düştü. Otomobil sanayisi, 2009 ve 2010 yıllarında büyük bir yükseliş gösteren Çin, 2009'da ABD'yi geçerek dünyanın en büyük otomobil pazarı oldu. Görece yavaşlayan ekonomi ve araç alımlarındaki kısıtlamaların da etkisiyle bu yıl araç satışları daha az arttı. Yılın ilk 10 ayında, araç satışları bir önceki yıla göre yüzde 3,65 yükseldi.China North Vehicle Holdings Başkan Yardımcısı Yang Xiaohui, otomobil alımlarındaki kısıtlamaların satışları nasıl etkilediğini anlattı:
"Bu konuda somut veriler yok. Ancak, Pekin'i baz alırsak, satışların geçen yıla göre yüzde 10 azaldığını söyleyebilirim. Pekin'de oto alımlarına kısıtlamalar söz konusu. Örneğin, otomobil satın alacakların Pekin'de daimi ikamet sahibi olması gerekli. Bu nedenle, Pekin'de binek araç satışları bundan doğrudan etkilendi. Tüm markalar da bundan etkilendi, araba satışları zorlaştı. Kısıtlamalar öncesinde, Pekin çapında yaklaşık 400 büyük çaplı satış mağazası vardı, oysa bugün 100 kadarı piyasadan çekilmek zorunda kaldı. Yatırımcılar sektörü kârlı görmedi. Ya da satış rakamları tutturulamadı. Öte yandan, Pekin Çin'in başkenti. Pek çok açıdan çalışma ve hayat koşulları ülkenin diğer kısımlarına göre daha avantajlı. Bu yüzden, Pekin'de yaşam cazip hale geldi, kent nüfusu daha önce yaklaşık 10 milyondu. Oysa, bugün kent çevresiyle birlikte, daimi ikamet edenler ve uzun dönem burada yaşayanlar dâhil olmak üzere, nüfus yaklaşık 40 milyona vardı. Dolayısıyla, otomobil talebi de buna bağlı olarak güçlü.?
Kaynak: İHA
Dünyanın en kalabalık şehirlerinden Pekin'de, halkın geliri arttıkça özel taşıtlara talep de artıyor. Ancak, araç sayısındaki yükseliş, beraberinde trafik ve hava kirliliği gibi sorunlar getiriyor.
Dünyanın en kalabalık şehirlerinden Pekin'de, halkın geliri arttıkça özel taşıtlara talep de artıyor. Ancak, araç sayısındaki yükseliş, beraberinde trafik ve hava kirliliği gibi sorunlar getiriyor. Çin'in başkenti Pekin'de 5 milyonun üzerinde kayıtlı araç bulunuyor. Trafik yoğunluğu ve alt yapı yetersizliği gibi nedenlerle Pekin yönetimi araç satışı konusunda çeşitli tedbirler aldı.
Konan kotalar dolayısıyla araç satın almak zorlaştı. Araç sahibi olmak isteyenler, 2011 yılının ocak ayından beri plaka almak için belediyenin her ay yaptığı kurslara katılmak zorundalar.Kotaların yanı sıra, park ücretleri yükseltildi ve araba kredisi almak zorlaştırıldı. Ayrıca, yapılan bir başka düzenlemeyle, araçların plakalarının son rakamlarına göre trafiğe çıkabilecekleri günler belirlendi. Buna göre, vatandaşlar diledikleri zaman, otomobilleriyle yollara çıkma özgürlüğünü yitirdi. Alınan tedbirler, trafik sıkışıklığının yanı sıra, hava kirliliği çok yüksek olan Pekin'de, kent sakinlerini biraz olsun rahatlattı.
Çin'de yılın ilk yarısında otomobil satışları düştü. Otomobil sanayisi, 2009 ve 2010 yıllarında büyük bir yükseliş gösteren Çin, 2009'da ABD'yi geçerek dünyanın en büyük otomobil pazarı oldu. Görece yavaşlayan ekonomi ve araç alımlarındaki kısıtlamaların da etkisiyle bu yıl araç satışları daha az arttı. Yılın ilk 10 ayında, araç satışları bir önceki yıla göre yüzde 3,65 yükseldi.China North Vehicle Holdings Başkan Yardımcısı Yang Xiaohui, otomobil alımlarındaki kısıtlamaların satışları nasıl etkilediğini anlattı:
"Bu konuda somut veriler yok. Ancak, Pekin'i baz alırsak, satışların geçen yıla göre yüzde 10 azaldığını söyleyebilirim. Pekin'de oto alımlarına kısıtlamalar söz konusu. Örneğin, otomobil satın alacakların Pekin'de daimi ikamet sahibi olması gerekli. Bu nedenle, Pekin'de binek araç satışları bundan doğrudan etkilendi. Tüm markalar da bundan etkilendi, araba satışları zorlaştı. Kısıtlamalar öncesinde, Pekin çapında yaklaşık 400 büyük çaplı satış mağazası vardı, oysa bugün 100 kadarı piyasadan çekilmek zorunda kaldı. Yatırımcılar sektörü kârlı görmedi. Ya da satış rakamları tutturulamadı. Öte yandan, Pekin Çin'in başkenti. Pek çok açıdan çalışma ve hayat koşulları ülkenin diğer kısımlarına göre daha avantajlı. Bu yüzden, Pekin'de yaşam cazip hale geldi, kent nüfusu daha önce yaklaşık 10 milyondu. Oysa, bugün kent çevresiyle birlikte, daimi ikamet edenler ve uzun dönem burada yaşayanlar dâhil olmak üzere, nüfus yaklaşık 40 milyona vardı. Dolayısıyla, otomobil talebi de buna bağlı olarak güçlü.?
Kaynak: İHA