'Türkler Bizi Seviyor' Dedi   Konuyu açan: yabanGülü   İlk Mesaj: 04-13-2008 (16:04)   Son Mesaj: 04-13-2008 (16:04)    Cevap: 0    Gösterim: 797  

    04-13-2008

    'Türkler Bizi Seviyor' Dedi

    Almanya’nın önde gelen fast food zinciri Kochlöffel, Türkiye’ye 50 restoran hedefiyle giriyor.

    Kızarmış tavukla tanınan Kochlöffel’in Türkiye’ye girme kararı vermesinde Almanya’daki Türklerin bu markaya olan ilgisi de etken oldu. Kochlöffel Genel Müdürü Wolfgang Kaiser, "Almanya’daki Türkler, ürünlerimizin lezzetini çok sevdi. Yaz başında Türkiye’de ilk restoranımızı açacağız" dedi.

    TÜRKİYE’deki hızlı yemek (fast food) sektörüne ilk Alman oyuncu giriyor. Pazara girmeye hazırlanan Almanya’nın en büyük fast food zinciri Kochlöffel, ilk yıl için 10 restoran hedefi koydu. İsim hakkının (franchise) verilmesiyle Türkiye’deki ilk mağazasını yaz başında açmaya hazırlanan tavuk fast food zinciri Kochlöffel, önümüzdeki beş yılda ise 50 restoran açma planları yapıyor. Kochlöffel Genel Müdürü Wolfgang Kaiser, 45 yıldır Almanya’da bu alanda faaliyet gösterdiklerini belirterek, Türkiye’ye açılma kararı vermelerinde Almanya’daki Türklerin markaya olan ilgisinin etken olduğunu söyledi. Kaiser, "Almanya’daki Türkler bu lezzeti çok seviyor, çok tüketiyorlar. Bu nedenle ürünlerimizin Türkiye’de de sevileceğini düşündük. Türkiye’ye açılma kararımızda bu, önemli bir etken oldu" dedi.


    50 RESTORAN HEDEFİ VAR: Kaiser, franchise vermek için görüşmelerini sürdürdüklerini ve ilk restoranlarını da yaz başında açacaklarını belirterek, ilk yıl için 10, gelecek beş yılda ise 50 restoran açma hedefleri olduğunu söyledi. Alman Koclöffel, Türkiye’de alışveriş merkezlerinde (AVM) restoran açma stratejisi belirledi. Wolfgang Kaiser, Türkiye’de AVM’lerde büyüme kararı aldıklarını ve bu projeleri takip ettiklerini de ifade ederek, ilk etapta İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya’da restoranlar açmak istediklerini daha sonra bütün Türkiye’ye yayılacaklarını kaydetti. Koclöffel, restoran başına da yıllık 500 bin Euro ciro beklentisi olduğunu belirtti.

    TÜRKLER ÇOK GİRİŞİMCİ: Türkiye, Kochlöffel’in Polonya dışında gireceği ikinci dış pazar olacak. Wolfgang Kaiser, bir ay önce Türkiye’de bir franchise fuarına katıldıklarını ve çok talep gördüklerini kaydederek, "Ayda 60 franchise talebi alıyoruz. Türk insanı çok cesaretli ve girişimci. Türkiye ve Almanya’da yaşayan Türklerden burada restoran açmak için talep geliyor. Kochlöffel, Türkiye’de yemek konseptine uyan sağlıklı bir konsept" diye konuştu.

    Almanya’da ’helal tavuk’ da satıyor

    TÜRKLERDEN çok talep gelmesi üzerine Almanya’da restoranlarında ’helal tavuk’ satışını da başlattıklarını anlatan Kaiser, şu anda Almanya’da iki restoranlarında helal tavuk sattıklarını belirtti. Kaiser, Almanya’da franchise alanlar arasında da en başarılıların Türkler olduğunu, çok başarılı 3-4 Türk franchise’leri bulunduğunu da kaydetti.

    Kuş gribi sırasında herkes hamburger yedi

    WOLFGANG Kaiser, kuş gribinin kendilerini ve Türkiye’ye bakışlarını nasıl etkilediği konusundaki soruyu, "Dünyada dönem dönem böyle salgınlar oluyor. Ama bizim ürün yelpazemiz bunlara uygun. Kuş gribi krizi olduğunda herkes hamburgere talep gösterdi. Deli dana hastalığında ise tavuk çok sattık. Salata da var bizde. Her kesime hitap ediyoruz" şeklinde yanıtladı.

    Almanya’nın ilk fast food zinciri

    ALMAN fast food devi Kochlöffel, 45 yıldır faaliyet gösteriyor. Almanya’da 100 restoranı var. Geçen yılki cirou 45 milyon Euro oldu. Kochlöffel, Almanya’da fast food sektörünün ilklerinden. Özel Kochlöffel kızarmış tavuğu, kızartılmış çeşitli tavuk-sosisleri, taze salatası çeşitli burgerleri bulunuyor. Türkiye’de, franchise-net.com.tr üzerinden franchise veriyor.

    Döner ve hamburger arasında iyi bir marka olacağız

    KOCHLÖFFEL Genel Müdürü Wolfgang Kaiser, Türkiye’de fast food’da döner gibi kültürel yiyecekler yanında çok fazla Amerikan ağırlığının olduğuna dikkat çekerek, kendilerinin bu iki kültürünün arasında olacağını ve farklı bir kitleye hitap edeceğini vurguladı. Kaiser, sözlerini şöyle sürdürdü: "Ben bütün enerjimi Türkiye pazarına vereceğim. Burada önemli potansiyel görüyoruz. Genç nüfus var. Markamız Almanya’da yaşayan Türkler ve yurtdışına çıkanlar tarafından tanınıyor. Türkiye’deki fast food zincirleriyle de aramızda konsept farkı var. Bizim menülerimizde, hem kızarmış tavuk, hem hamburger, hem de salata var. Menü fiyatlarımız 8 YTL olacak. Almanya’da kızartılmış tavukta bir numarayız. Türkiye’de de böyle bir konsept yaratacağız."




    'Türkler Bizi Seviyor' Dedi Yorumları