Almanya'dan Türkiye'ye gelen turist sayısının her geçen yıl arttığı, 2007'de 4 milyon 150 olarak gerçekleşen Alman turist sayısının, 2008'de 5 milyona yaklaşmasının beklendiği belirtildi.
Almanya'nın Ankara Büyükelçiliği Ekonomi ve Ticaret Müsteşarı Dr. Markus Lang, Türkiye-Almanya arasındaki ekonomik işbirliğini geliştirmek amacıyla Almanya'nın Ankara Büyükelçiliği, Konya Sanayi Odası (KSO) ile Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası tarafından Dedeman Otel'de düzenlenen Türkiye-Almanya İşbirliği Günü'nde, Türkiye ile Almanya arasındaki ilişkilerin çok eskilere dayandığını, özellikle iki ülke arasındaki ekonomik ve kültürel ilişkilerin üst düzeyde olduğunu söyledi.
Almanya'nın, ticaretin yanı sıra özellikle gönderdiği turistlerle Türkiye'ye önemli katkılar sağladığını vurgulayan Lang, şunları kaydetti:
“Türkiye'ye gelen turist sayısı her geçen yıl artış gösteriyor. Sadece 2006'da bazı nedenlerden dolayı Alman turist sayısında azalma oldu. 2004'te 3 milyon 900 bin civarında olan turist sayısı 2005'te 4 milyon 240 bine çıktı. Sayı 2006'da 3 milyon 762'ye geriledi. Geçen yıl eğilim tekrar artış yönünde oldu ve Türkiye'ye 4 milyon 150 bin Alman turist geldi. Bu yıl da yükselişin sürmesi, sayının 5 milyona yaklaşması bekleniyor.”
Lang, Almanya ile Türkiye arasındaki ticarette ise ithalat ve ihracatta farklı sektörlerin öne çıktığını belirterek, Türkiye'nin Almanya ihracatında sırasıyla tekstil, elektronik, otomotiv, gıda ve makinelerin geldiğini söyledi.
İthalata bakıldığında ise otomotiv ve makinelerin ilk sırada geldiğini vurgulayan Lang, “Bu makineler Türkiye'de doğrudan üretime katılan, üretim yapan makinelerdir. Türk ekonomisinin kapasitesinin, gücünün artmasını sağlayan makinelerdir” dedi.
Lang, son yıllarda Türkiye'ye Avrupa'dan gelen ve giden mal miktarında gerileme olduğunu ifade ederek, “Bunun nedeni, Rusya'dan enerji ithalatının artması ve Çin'den Türkiye'ye gelen ürünlerin yükselme eğilimidir. Bu eğilim sürerse Çin'den gelen ürünler Alman ürünlerini geçebilir. Bunun gözönünde bulundurulması gerekiyor” diye konuştu
Almanya'nın Ankara Büyükelçiliği Ekonomi ve Ticaret Müsteşarı Dr. Markus Lang, Türkiye-Almanya arasındaki ekonomik işbirliğini geliştirmek amacıyla Almanya'nın Ankara Büyükelçiliği, Konya Sanayi Odası (KSO) ile Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası tarafından Dedeman Otel'de düzenlenen Türkiye-Almanya İşbirliği Günü'nde, Türkiye ile Almanya arasındaki ilişkilerin çok eskilere dayandığını, özellikle iki ülke arasındaki ekonomik ve kültürel ilişkilerin üst düzeyde olduğunu söyledi.
Almanya'nın, ticaretin yanı sıra özellikle gönderdiği turistlerle Türkiye'ye önemli katkılar sağladığını vurgulayan Lang, şunları kaydetti:
“Türkiye'ye gelen turist sayısı her geçen yıl artış gösteriyor. Sadece 2006'da bazı nedenlerden dolayı Alman turist sayısında azalma oldu. 2004'te 3 milyon 900 bin civarında olan turist sayısı 2005'te 4 milyon 240 bine çıktı. Sayı 2006'da 3 milyon 762'ye geriledi. Geçen yıl eğilim tekrar artış yönünde oldu ve Türkiye'ye 4 milyon 150 bin Alman turist geldi. Bu yıl da yükselişin sürmesi, sayının 5 milyona yaklaşması bekleniyor.”
Lang, Almanya ile Türkiye arasındaki ticarette ise ithalat ve ihracatta farklı sektörlerin öne çıktığını belirterek, Türkiye'nin Almanya ihracatında sırasıyla tekstil, elektronik, otomotiv, gıda ve makinelerin geldiğini söyledi.
İthalata bakıldığında ise otomotiv ve makinelerin ilk sırada geldiğini vurgulayan Lang, “Bu makineler Türkiye'de doğrudan üretime katılan, üretim yapan makinelerdir. Türk ekonomisinin kapasitesinin, gücünün artmasını sağlayan makinelerdir” dedi.
Lang, son yıllarda Türkiye'ye Avrupa'dan gelen ve giden mal miktarında gerileme olduğunu ifade ederek, “Bunun nedeni, Rusya'dan enerji ithalatının artması ve Çin'den Türkiye'ye gelen ürünlerin yükselme eğilimidir. Bu eğilim sürerse Çin'den gelen ürünler Alman ürünlerini geçebilir. Bunun gözönünde bulundurulması gerekiyor” diye konuştu