Müzik Pedagoğu Nesrin Kalyoncu, 4 Nisan 1973 tarihinde Sinop/Erfelek’te dünyaya geldi. İlk düzenli müzik çalışmalarına Sinop Kız Öğretmen Lisesi Orta Kısmı’nda müzik öğretmenleri Burhanettin Tunç ve H. Füsun Uysal ile başladı. Buna paralel olarak Sinop Gençlik ve Halk Eğitimi Merkezleri ile Sinop Belediye Konservatuarı’nın müzik kursları ve aktivitelerine etkin olarak katıldı.
1990 yılında Dicle Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Bölümü ve Gazi Üniversitesi Müzik Eğitimi Bölümü`nün giriş sınavlarını kazandı ve tercihini Müzik Eğitimi yönünde yaptı. Bu öğrenim sürecinde Prof. Dr. Ali UÇAN ile Müzik Eğitimi ve Müzik Kuramları Eğitimi; Prof. Semlin TUFAN ile de Piyano çalışmalarını sürdürdü. 1994 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü Müzik Kuramları Eğitimi Anabilim Dalı Lisans Programından bölüm ikincisi olarak mezun oldu.
Aynı yıl halen görev yeri olan Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi (AİBÜ) Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü’ne Araştırma Görevlisi olarak girme hakkını kazandı. 1996 yılında AGSL üzerine yapılmış ilk tezlerden birisi olan, “Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde Piyano Öğretim Programlarının Hedeflerine Ulaşma Durumu” isimli çalışmasıyla AİBÜ Müzik Eğitimi Yüksek Lisans Programını bitirdi.
1996 yılında, Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) “Milli Eğitimi Geliştirme Projesi” kapsamında 33 aylık doktora bursu kazanarak Münih Ludwig-Maximilians Üniversitesi (LMU) Felsefi Tarih ve Sanat Bilimleri Fakültesi’nde Müzik Pedagojisi ve Müzikoloji; Psikoloji ve Pedagoji Fakültesi’nde de Eğitim Bilimleri branşlarında doktora öğrenimine başladı. 1999-2000 yıllarında bu üniversitenin Müzik Pedagojisi Enstitüsü’nde sözleşmeli olarak akademik asistanlık yaptı. 2001 yılında LMU’de “Musikunterricht in der deutschen und türkischen Grundschule. Eine vergleichende didaktische Analyse” (Danışman: Prof. Dr. Eckhard NOLTE) isimli tezini ve Müzik Pedagojisi ana branşı ile, Müzikoloji (Prof. Dr. Dr. L. WELKER) ve Eğitim Bilimleri (Prof. Dr. Dr. H. TSCHAMLER) yardımcı branşlarında zorunlu olan doktorluk sınavlarını (Rigorosum) başarıyla vererek “Dr. phil.” unvanını taşımaya hak kazandı. Türk ve Alman ilkokullarındaki müzik dersinin, eğitim politikaları, müzik-kültürel ve kurumsal şartlar çerçevesinde dersin yapısal ögeleri açısından didaktik olarak karşılaştırıldığı doktora tezi, uluslar arası Peter Lang Yayınevi tarafından Frankfurt am Main, New York ve Oxford başta olmak üzere 7 merkezde yayımlandı.
Nesrin Kalyoncu, akademik öğrenimi yanı sıra, yurt içinde ve dışında müzik eğitimi ile ilgili çok sayıda kurslara ve çeşitli atölyelere katıldı. Ayrıca Almanya’da Goethe Enstitüsü’nde Almanca; Yakın Doğu Kültürleri Enstitüsü’nde de Osmanlıca dili öğrenimi yaptı. Lisans ve lisansüstü öğrenimi esnasında Yükseköğretim Kurulu tarafından verilen Doktora Bursu başta olmak üzere; Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye Radyo Televizyon Kurumu, Goethe Enstitüsü ve Ludwig-Maximilians-Universität’in başarılı öğrencileri teşvik burslarına layık görüldü.
2001 yılında yurda dönen Kalyoncu, YÖK tarafından Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nde öngörülen mecburi hizmetini üstlendi ve bu kurumda 2003 yılında öğretim üyeliğine yükseldi. 2006 yılında, Üniversitelerarası Kurul’un öngördüğü sınavları gerçekleştirerek Müzikoloji alanında “Doçent” unvanını aldı ve aynı yıl Doçent kadrosuna atandı.
Kalyoncu Şubat 2006 tarihinde European Association for Music in Schools (EAS) Türkiye Ulusal Koordinatörü olarak atandı. Bu kapsamda, birliğin Türkiye çapında temsilini sağladı ve EAS web sayfasında Türkiye Müzik Eğitimi sayfasını oluşturdu. 2007 yılından itibaren bu meslek örgütü tarafından düzenlenen Uluslararası Öğrenci Forumu’na Türkiye’den de öğrencilerin katılımını başlattı. 2008 yılında birliğin yönetim kuruluna atandı ve aynı yıl İtalya’da katıldığı 28. ISME Dünya Kongresi’nde girişimde bulunarak, EAS 2010 Kongresi’nin Türkiye’ye alınmasını sağladı.
Kalyoncu, çalışmalarını Sistematik Müzikoloji alt disiplini olan Müzik Pedagojisi (Müzik Eğitimi Bilimi) uzmanlık alanında yürütmekte olup; araştırmaları öncelikle Müzik Öğretim Kuramları ve Yöntemleri; Müzik Ders Teorileri; Kültürler Arası Müzik Eğitimi; Müzik Öğretmenliği Eğitimi; Müzik Eğitimi Tarihi ve Karşılaştırmalı Müzik Eğitimi dallarında toplanmaktadır.
2006 yılından bu yana sözlü kültürde (oral tradition) müzik öğretimi araştırmalarını da başlatan Kalyoncu, 2008 yılında AİBÜ Bolu Halk Kültürünü Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürlüğü Yönetim Kurulu Üyesi olarak atanmıştır. Öğretim üyeliği çerçevesinde lisans ve lisansüstü dersler ile yüksek lisans ve doktora tez danışmanlıkları yürütmekte; yeni nesil genç bilim insanlarının yetiştirilmesine büyük bir önem vermektedir.
Çok sayıda yayınlanmış makalesi ve bildirisi bulunmaktadır. Sanat eğitsel çalışmaları bağlamında ise, başta Orff-Schulwerk olmak üzere çeşitli modern müzik eğitimi yaklaşımlarının Türk okullarındaki müzik derslerine taşınabilmesi için müzik öğretmenleri ve müzik öğretmen adaylarıyla atölye çalışmaları da yürütmektedir.
Kalyoncu, anadili Türkçe dışında çok iyi düzeyde Almanca; günlük yaşam ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde İngilizce ve çeviri-yazım düzeyinde de Osmanlıca bilmektedir. Ayrıca Türkiye Müzik Eğitimcileri Derneği (MÜZED), European Association for Music in Schools (EAS) ve International Society for Music Education (ISME) üyesidir.