Amerikalı girişimci Smith posta tekelini kıran ilk insan olarak 1972'de özel bir mektup ve paket ulaştırma servisi olan Federal Express şirketini kurdu. Overnight (bir gecelik) servisi ve dünya çapındaki bilgisayar ağı ile şirketini başarıya ulaştırdı.
Smith, Memphis/Tennessee'li varlıklı bir aileden gelmektedir. Babası Greyhound adlı otobüs işietmesinin en büyük ortağıydı. Smith, 60'lı yıllarda New Haven'deki Yale Üniversitesi'nde iktisat okudu. Mektup yazmaktan hoşlanan Smith, postanın ağır işlemesinden rahatsız olduğu için tez çalışmasına "Özel Bir Ulaştırma Servisinin Kurulması, Tasarlanması ve İşletilmesi" konusunu seçti. Posta bir devlet tekeli olduğundan, Smith o tarihe kadar bilinmeyen bir branşın ana hatlarını geliştirdi. Çalışması hocaları tarafından pek dikkate alınmadı ve sınavını "ancak geçer" notu ile verebildi.
Üniversite tahsilini tamamladıktan sonra orduya yazılan Smith, Vietnam savaşında donanma pilotu olarak hizmet verdi. ABD'ye döndükten sonra ikinci el özel uçak ticareti yaptı. Boş zamanlarını, tezinde işlediği konuyu geliştirmeye ve özel bir posta servisi planlamaya ayırdı. Smith'in böylesine bir servisi kurabilmesi için milyonlarca dolara gereksinimi vardı, çünkü amacı ilk andan başlayarak ülke çapında tıkır tıkır işleyen bir servis sunmaktı ve bunu gerçekleştirebilmek için nakliye kamyonları ve uçakları satın alması lazımdı. Smith, kendisine düşen miras payının ödenmesini istedi ve ayrıca kız kardeşini birkaç milyon dolarla kendisine katılması için ikna etti.
Ayrıca çok sayıda banka, sigorta şirketi ve sanayi işletmesinin de katılmasıyla 1972'de 90 milyon dolarlık bir başlangıç sermayesiyle Federal Express (FedEx) şirketini kurarak bir jet filosu satın aldı. Ticari yararını düşünerek Memphis'i şirket merkezi olarak seçti. Doğduğu kent Memphis ABD'nin ortasında bir konumda olup sonbahar ve kış mevsimleri aşırı iklim koşulları altında bulunmamakta, ayrıca havaalanı gece trafiğine herhangi bir kısıtlama koymamaktaydı.
1973 yılının Mart ayında ilk özel gece posta servisini işletmeye soktu ve önce 13 kent arasında bağlantı kurdu. Bu merkezlerden gönderilen mektup ve paketleri alıcının adresine teslim ediyorlardı. Smith iki yıl boyunca iflastan ucu ucuna kurtulabildi. Fakat 1976'da 3.6 milyon dolar kâr ederek başarıya ulaşabildi. Ardından FedEx son derece hızlı büyüdü. 80'li yılların başında jet filosu 75 havalimanını birbirine bağlamaktaydı ve her gece 200.000-400.000 adet arası mektup ve paket naklediliyordu. Smith müşterilerine, gönderdikleri mektup ya da paketin ertesi gün saat 10.30'a kadar alıcının eline geçmemesi halinde, paralarını iade edeceğini garanti ediyordu.
Smith, devlet postası ve rakip firma United Parcel Service'in (UPS) ücretlerinden daha yüksek bir ücret talep etmesini bu garantisiyle açıklıyordu. Ayrıca tesis ettiği eşsiz bilgisayar sistemiyle 30 dakika içinde bir teslimatın o anda dünyanın neresinde bulunduğunu saptayabiliyordu. Her taşıt aracında bulunan bilgisayar aracılığıyla, şoför kabul ve teslim ettiği paket ya da mektubu bildirmek olanağına sahipti.
Yaratıcı bir zekâya sahip olan Smith, 1984'te evrakları çok hızlı bir biçimde alıcılarına ulaştırabilmek amacıyla bir tele-fotokopi ağı geliştirdi. Ne var ki, bu servisiyle pek çok şirketin 80'li yıllarda kullanmaya başladığı faks aletleri karşısında tutunamadı. İki yıl ve yaklaşık olarak yarım milyar dolarlık bir kayıptan sonra, Smith bu ek işini bıraktı ve yalnız esas iş alanına yoğunlaştı. Daha etkili bir biçimde servis verebilmek amacıyla biri Newark/New Jersey'de doğu sahili ve diğeri Portland/Oregon'da batı sahili için olmak üzere iki dağıtım merkezi daha kurdu.