Burhan Agah Özak, 1908 yılı Mart ayında Trabzon’ da doÄŸdu. Babası Trabzon Boztepe-i-zir mahallesi Tavanlı Camii Hocası, ünlü Halil Efendi Ä°brahim Efendi, annesi Hafize Emine hanımdır. Trabzon Milletvekili, Bayındırlık ve Ä°skan Bakanı Ä°ÅŸadamı Faruk Nafiz Özak'ın amcasıdır.
Ä°lk ve ortaokul tahsillerini Trabzonda tamamlayan sanatçımız, bu yaÅŸlarında dahi elindeki bloknotlara kurÅŸun kalemler ile Trabzon’a gelen gemi ve vapurların son derece detaylı resimlerini yapmakta idi.Bu çalışmalarını izleyen gemi kaptanlarının, Küçük Burhan’ı bu hususta' eÄŸitim alması için yurt dışına ve hatta Amerika’ya götürme teklifleri, ileri görüşlü Halil Ä°brahim Efendi tarafından olumlu bulunmakla beraber, anasının yüregi böyle bir ayrılıgı kesinlikle tasvip etmemiÅŸti.
Daha sonraları merak sardığı fotografçılık alanında kendini eÄŸiten sanatçımız, genç denecek bir yaÅŸta Trabzon’dan ayrılmış ve fotografçı olarak dogu ve güneydogu Anadoluyu dolaÅŸmıştır.Askerlik görevini Balıkesir' ve izmit’te tamamlayan sanatçı, önce izmit’te açtığı Fotografçı dükkanını iÅŸletmiÅŸ, daha sonra Ankara Harita Genel Müdürlüğü ve Etibank Genel Müdürlüğü bünyesinde ressam olarak çalışmıştır.
Foto-Ressam Burhan Özak, seneler boyu küçük orjinallerinden kopyalanarak büyütülen fotografları pozitif olarak siyah/beyaz veya Anilin ( Transparan ) suluboya ve pastel boya ile renkli olarak iÅŸlemiÅŸ ve bu alanda yurdumuzda haklı bir ün elde etmiÅŸtir. Etibank’taki mamuriyeti dolayısı ile muhtelif fuar ve sergi düzenlemelerini gerçekleÅŸtirmiÅŸ, Banka için sayısız afiÅŸ ve grafik tasarım ile sunum gerçekleÅŸtirmiÅŸtir. Çok yönlü bir sanatçı olan Özak, tuval üzerinde de' yaÄŸlıboya, guaj, pastel boyalar ile eserler üretmiÅŸ, ancak bu üretimlerini sergileme yolunu benimsememiÅŸtir.
1940 lı yıllarda bir dönem Milli Piyango biletleri üzeri için resimler yapmış ve üstad ihap Hulusi ile dönüşümlü olarak çalışmış, daha sonraki senelerde kullanılan bilet yanı yazısı tasarlamıştır.
Özak Tanrı vergisi yeteneklerinin tümünü, pul tasarımı alanına sunmuÅŸ ve PTT idaresinin teveccühü ile bu uÄŸraşını uzun seneler ( 1956-1983 )sürdürmüştür. Gravür, Guaj, Pistole, Kolaj ve Fotorgraf adaptasyonu gereken her çeÅŸit pul dizaynında eserler yaratmış, bu alanda yurtdışında katıldığı yarışmalarda da ödül almıştır. Bu gurur verici tabloya hüzün katan hususlardan birisi; bu göz nuru eserlerin, çoÄŸu zaman, baskı tekniklerinin yetersiz seçimi nedeni ile, kamuya ve pulculuk sektörüne olması gereken hassasiyette ve güzellikte sunulamamış olması, ikinciside; hayatının 25-30 senesini bu iÅŸe vakfeden, eskii 20TL’ lik banknot' üzerindeki Atatürk gravürünün ve sayısız diÄŸer Atatürk tasvirinin yaratıcısının, bugün bile halkımız tarafından tanınmasının saÄŸlanamayışıdır.