O uçak bugün sessizce denendi
Elektronik gözetleme uçağı bugün Ankara'da sessizce denendi. Türkiye, teknoloji seviyesi yüksek bu askeri uçağa Fransa'dan sonra sahip olan ikinci ülke olacak.
Elektronik gözetleme uçağı bugün Ankara'da sessizce denendi. Türkiye, teknoloji seviyesi yüksek bu askeri uçağa Fransa'dan sonra sahip olan ikinci ülke olacak. Aydın Hasan'ın haberi[/B]
Geleceğin uluslararası askeri nakliye uçağı olarak tasarlanan A400M askeri nakliye uçağı, Eylül ayında Türk Hava Kuvvetleri'nin envanterine girecek. Uçağa; 12 Temmuz'da envanterine sokacak olan Fransa'dan sonra ikinci sahip olan ülke Türkiye olacak. Helikopter, zırhlı araç taşıyabilen, zemini uygun araziye yani hazırlanmış tarlaya bile inebilen uçak, dün sessizce Ankara Etimesgut Havaalanı'na geldi. Komutanlar ile mühendisler, envantere girecek uçağı bugün Ankara üzerinde inceledi. Uçak; asker, kargo taşımanın yanısıra elektronik gözetleme görevlerinde de kullanılacak.
Dün sessizce geldi
Savunma alanında uzman olan C4defence dergisinde, A400M nakliye uçağı konusunda önemli bilgiler yer aldı. Türkiye'nin proje ortakları arasında olduğu ve Eylül ayında Hava Kuvvetleri envanterine katmayı planladığı uçak dün sessizce Ankara'ya geldi. Uçak, dün öğlen saatlerinde Ankara Etimesgut Havaalanı'na indi. Nakliye uçağı, bugün ise komutanlar ve Savunma Sanayii yetkilileriyle birlikte saat 11.27'de Etimesgut'tan havaalandı. Uçak, TAI tesislerinin bulunduğu Kazan'a uçtu. MSN06 kodlu uçak, 12.42'de Etimesgut Havaalanı'na geri döndü. Komutanlar ile mühendisler, uçağı havada inceledi. Prototipleri üretilen nakliye uçağı, ilk kez 12 Temmuz'da Fransa Hava Kuvvetleri'nin envanterine girecek. Türkiye'nin envanterine girecek MSN09 kodlu uçak ise Airbus Military'nin Seville tesislerinde uçuş testlerine hazırlanıyor. Bu uçak, Eylül ayında Hava Kuvvetleri'nin envanterine girecek. Böylece Türkiye, teknoloji seviyesi yüksek bu askeri uçağa Fransa'dan sonra sahip olan ikinci ülke olacak.
Tarlaya bile inebiliyor
A400M nakliye uçağı, 37 ton yük taşıma kapasitesine sahip. Zırhlı araçlarla, helikopter ve obüs toplarını taşıyabiliyor. Uçak, zemini uygun engebeli olmayan toprak araziye, zemini hazırlanmış tarlaya bile inebiliyor. Uçağın envantere girmesiyle Türk Hava Kuvvetleri'nin taşıma ve nakliye hız kapasitesi 2 katına çıkacak. Uçak, envanterdeki C-130'a göre, iki kat hız ve taşıma kapasitesine sahip. Uçak, taşımanın yanısıra elektronik gözetleme görevlerinde de kullanılabilecek.
TURBOPROP MOTORLU
Vikipedi'de uçakla ilgili yer alan bilgiler şöyle:
"Airbus A400M dört turboprop motorlu, Avrupalı milletlerin askeri havadan taşıma isteklerini karşılayabilmek amacı ile Airbus Military tarafından tasarlanmış bir uçaktır. Geleceğin Uluslararası Askeri Nakliye Uçağı (Future International Military Airlifter (FIMA)) olarak başlatılan Proje, C-130 Hercules ve C-160 Transall'ın yerine geçmesi amacı ile Aerospatiale, British Aerospace, Lockheed ve MBB firmaları tarafından 1982'de planlanmıştır. Değişen gereksinimler ve milletlerarası politik görüşler nedeni ile yavaş bir ilerleme sağlandı. 1989'da Lockheed gruptan ayrıldı ve ikinci nesil Hercules, C-130J, üzerinde çalışmaya başladı. Alenia veCASA'in de eklenmesi ile FIMA grubu Euroflag'e dönüştü.
Ortak ülkeler olan Fransa, Almanya, İtalya, İspanya, Birleşik Krallık, Türkiye, Belçika ve Lüksemburg Mayıs 2003'te 212 adet uçak alımı için imza attılar. Bu ülkeler OCCAR'ı A400M tedarik yönetimi ile görevlendirdiler.
İtalya'nın projeden çekilmesinin ve tedarik sayısının gözden geçirilmesinin ardından gereksinim, 180 uçak için, ilk uçuşun 2008 ve ilk teslimatın 2009'da olacağı şekilde değiştirildi. 28 Nisan 2005'de Güney Afrika da ortaklık programına dahil oldu.
AIRBUS A400M, aslen yerine geçmesinin tasarlandığı eski versiyon Hercules ve Transall'ın nakliye ve menzil değerlerinin üstüne çıkacak. Kargo kapasitesinin, hem hacim hem de ağırlık olarak varolan uçakların iki katına çıkması beklenmektedir ve menzil de büyük ölçü de arttırılmıştır. AIRBUS'ın diğer uçakları gibi, A400M'in bütün bilgilerin büyük renkli ekranlarla görüntülenebilmesine izin veren cam kokpit ve fly-by-wire gibi yenilikleri ile şu anda çoğu ülkenin kullandığı eski C-130 ve C-160'lara göre teknolojik bir atlama sunacaktır.
AIRBUS A400M, kargo taşıma, asker taşıma, MEDEVAC, havadan havaya yakıt ikmali ve elektronik murakabe(gözetleme) gibi görevleri de içeren birçok konfigürasyonda çalışacaktır.
Kaynak: Milliyet.com.tr
Elektronik gözetleme uçağı bugün Ankara'da sessizce denendi. Türkiye, teknoloji seviyesi yüksek bu askeri uçağa Fransa'dan sonra sahip olan ikinci ülke olacak.
Elektronik gözetleme uçağı bugün Ankara'da sessizce denendi. Türkiye, teknoloji seviyesi yüksek bu askeri uçağa Fransa'dan sonra sahip olan ikinci ülke olacak. Aydın Hasan'ın haberi[/B]
Geleceğin uluslararası askeri nakliye uçağı olarak tasarlanan A400M askeri nakliye uçağı, Eylül ayında Türk Hava Kuvvetleri'nin envanterine girecek. Uçağa; 12 Temmuz'da envanterine sokacak olan Fransa'dan sonra ikinci sahip olan ülke Türkiye olacak. Helikopter, zırhlı araç taşıyabilen, zemini uygun araziye yani hazırlanmış tarlaya bile inebilen uçak, dün sessizce Ankara Etimesgut Havaalanı'na geldi. Komutanlar ile mühendisler, envantere girecek uçağı bugün Ankara üzerinde inceledi. Uçak; asker, kargo taşımanın yanısıra elektronik gözetleme görevlerinde de kullanılacak.
Dün sessizce geldi
Savunma alanında uzman olan C4defence dergisinde, A400M nakliye uçağı konusunda önemli bilgiler yer aldı. Türkiye'nin proje ortakları arasında olduğu ve Eylül ayında Hava Kuvvetleri envanterine katmayı planladığı uçak dün sessizce Ankara'ya geldi. Uçak, dün öğlen saatlerinde Ankara Etimesgut Havaalanı'na indi. Nakliye uçağı, bugün ise komutanlar ve Savunma Sanayii yetkilileriyle birlikte saat 11.27'de Etimesgut'tan havaalandı. Uçak, TAI tesislerinin bulunduğu Kazan'a uçtu. MSN06 kodlu uçak, 12.42'de Etimesgut Havaalanı'na geri döndü. Komutanlar ile mühendisler, uçağı havada inceledi. Prototipleri üretilen nakliye uçağı, ilk kez 12 Temmuz'da Fransa Hava Kuvvetleri'nin envanterine girecek. Türkiye'nin envanterine girecek MSN09 kodlu uçak ise Airbus Military'nin Seville tesislerinde uçuş testlerine hazırlanıyor. Bu uçak, Eylül ayında Hava Kuvvetleri'nin envanterine girecek. Böylece Türkiye, teknoloji seviyesi yüksek bu askeri uçağa Fransa'dan sonra sahip olan ikinci ülke olacak.
Tarlaya bile inebiliyor
A400M nakliye uçağı, 37 ton yük taşıma kapasitesine sahip. Zırhlı araçlarla, helikopter ve obüs toplarını taşıyabiliyor. Uçak, zemini uygun engebeli olmayan toprak araziye, zemini hazırlanmış tarlaya bile inebiliyor. Uçağın envantere girmesiyle Türk Hava Kuvvetleri'nin taşıma ve nakliye hız kapasitesi 2 katına çıkacak. Uçak, envanterdeki C-130'a göre, iki kat hız ve taşıma kapasitesine sahip. Uçak, taşımanın yanısıra elektronik gözetleme görevlerinde de kullanılabilecek.
TURBOPROP MOTORLU
Vikipedi'de uçakla ilgili yer alan bilgiler şöyle:
"Airbus A400M dört turboprop motorlu, Avrupalı milletlerin askeri havadan taşıma isteklerini karşılayabilmek amacı ile Airbus Military tarafından tasarlanmış bir uçaktır. Geleceğin Uluslararası Askeri Nakliye Uçağı (Future International Military Airlifter (FIMA)) olarak başlatılan Proje, C-130 Hercules ve C-160 Transall'ın yerine geçmesi amacı ile Aerospatiale, British Aerospace, Lockheed ve MBB firmaları tarafından 1982'de planlanmıştır. Değişen gereksinimler ve milletlerarası politik görüşler nedeni ile yavaş bir ilerleme sağlandı. 1989'da Lockheed gruptan ayrıldı ve ikinci nesil Hercules, C-130J, üzerinde çalışmaya başladı. Alenia veCASA'in de eklenmesi ile FIMA grubu Euroflag'e dönüştü.
Ortak ülkeler olan Fransa, Almanya, İtalya, İspanya, Birleşik Krallık, Türkiye, Belçika ve Lüksemburg Mayıs 2003'te 212 adet uçak alımı için imza attılar. Bu ülkeler OCCAR'ı A400M tedarik yönetimi ile görevlendirdiler.
İtalya'nın projeden çekilmesinin ve tedarik sayısının gözden geçirilmesinin ardından gereksinim, 180 uçak için, ilk uçuşun 2008 ve ilk teslimatın 2009'da olacağı şekilde değiştirildi. 28 Nisan 2005'de Güney Afrika da ortaklık programına dahil oldu.
AIRBUS A400M, aslen yerine geçmesinin tasarlandığı eski versiyon Hercules ve Transall'ın nakliye ve menzil değerlerinin üstüne çıkacak. Kargo kapasitesinin, hem hacim hem de ağırlık olarak varolan uçakların iki katına çıkması beklenmektedir ve menzil de büyük ölçü de arttırılmıştır. AIRBUS'ın diğer uçakları gibi, A400M'in bütün bilgilerin büyük renkli ekranlarla görüntülenebilmesine izin veren cam kokpit ve fly-by-wire gibi yenilikleri ile şu anda çoğu ülkenin kullandığı eski C-130 ve C-160'lara göre teknolojik bir atlama sunacaktır.
AIRBUS A400M, kargo taşıma, asker taşıma, MEDEVAC, havadan havaya yakıt ikmali ve elektronik murakabe(gözetleme) gibi görevleri de içeren birçok konfigürasyonda çalışacaktır.
Kaynak: Milliyet.com.tr