1 saatlik yol 5 dakikaya indi
Başbakan Erdoğan'ın açılışını yaptığı Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli ile Hacıosman çayırından Kilyos Caddesi'ne ulaşmak bundan böyle 1 saat yerine 5 dakika alacak.
Başbakan Erdoğan'ın açılışını yaptığı Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli ile Hacıosman çayırından Kilyos Caddesi'ne ulaşmak bundan böyle 1 saat yerine 5 dakika alacak. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı tamamlanan Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli ile 20 kavşak ve yolun açılışı dolayısıyla düzenlenen törende, ''Ulaşımda kolaylık deniyor ya... İki ay köprülerin tamir bakımıyla alakalı bir adım atıldı. Yazılı ve görsel medyanın kopardığı kıyameti biliyorsunuz. Toplumu moralize etmeleri gerekirken karşıt güçlerle beraber demoralize etmenin gayreti içerisine giriyor'' dedi.
Başbakan Erdoğan, ''Biz bu ülkenin kurumları, evlatları, bu devletin birimleri olarak birbirimizle dayanışma halinde olmazsak kiminle dayanışma halinde olacağız. Bu tünelle birlikte Hacıosman çayırından Kilyos Caddesi'ne ulaşmak isteyen sürücülerimiz artık bir saatlik yolu 5 dakikada kat edebilirler'' diye konuştu.
Köprülere Yapılan Bakım
Bunun hesabını iyi yapmak ülke ekonomisine getirisi, sağladığı katmadeğeri iyi değerlendirmek gerektiğini ifade eden Erdoğan, ''Ulaşımda kolaylık deniyor ya... İki ay köprülerin tamir bakımıyla alakalı bir adım atıldı. Yazılı ve görsel medyanın kopardığı kıyameti biliyorsunuz. Toplumu moralize etmeleri gerekirken karşıt güçlerle beraber demoralize etmenin gayreti içerisine giriyor. Bu köprüler tamir bakım olmayacak mı? Allah göstermesin bu bakımlar yapılmadı diye bir felaketle yarın karşı karşıya kalacak olursak, o zaman ne diyeceksiniz? O zaman da teneke takıp çalacaksınız'' diye konuştu.
Ä°stanbul BüyükÅŸehir Belediye BaÅŸkanı Kadir TopbaÅŸ, 2004'te 2 milyon 50 bin olan araç sayısının, ÅŸu anda 2 milyon 972 bin civarında olduÄŸunu kaydederek, ''Buna raÄŸmen trafikte kalış süresi 2004 öncesi 52 dakika iken, 49 dakikaya düşürüldü. Åžehirde, günlük insan hareketliliÄŸi 11 milyondan 23 milyona gelmiÅŸken, buna raÄŸmen Ä°stanbulluların bir yerden bir yere eriÅŸim noktasında daha ileri gidilmiÅŸtir'' dedi.TopbaÅŸ, Sarıyer'de, Ä°stanbulÂ*BüyükÅŸehir Belediyesi Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli ile 20 kavÅŸakÂ*ve yolun açılış töreninde yaptığı konuÅŸmada, Ä°stanbullulara büyük ulaşım yatırımı yaptıklarını belirterek, BaÅŸbakan Recep Tayyip ErdoÄŸan'ın, 1994'te baÅŸlattığı ve ''Ä°stanbul sevdası'' olarak ifade ettiÄŸi anlayışla hizmete devam ettiklerini söyledi.
Türkiye'nin dünyada etkin bir güç olması, İstanbul'un şehirler yarışında kendisini kabul ettirmesi gibi iddiaları olduğunu kaydeden Topbaş, ''Bir zamanlar geriye giden ve yaşayanlarına mutsuzluklar veren, dünyayla bağını koparan İstanbul, şimdiki gelişmişliğiyle dünyanın dikkatini çekiyor'' dedi.
Topbaş, yabancı bir gazetenin, yaşanabilirlik sıralamasında İstanbul'u birinci sıraya koyduğunu hatırlatarak, bu kentin, yapılan bir başka araştırmada da 153 büyük şehir arasında ilk sırada yer aldığını belirti.
Gelişen şehirler açısından bakıldığında İstanbul'un, Avrupa'da Paris'ten sonra ikinci, dünyada ise üçüncü sırada yer aldığını vurgulayan Topbaş, ''Hz. Mevlana'nın güzel bir sözü var; 'Rotası belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez'. Dünya kenti İstanbulumuzun güzelliklerine güzellik katmak istiyoruz'' dedi.
Topbaş, sadece ulaşım konusunda yapılan yatırımların toplamının 24,3 milyar lira olduğunu kaydederek, ''2004'te 2 milyon 50 bin olan araç sayısı, şu anda 2 milyon 972 bin civarındadır. Buna rağmen trafikte kalış süresi 2004 öncesi 52 dakika iken, 49 dakikaya düşürüldü. Şehirde, günlük insan hareketliliği 11 milyondan 23 milyona gelmişken, buna rağmen İstanbulluların bir yerden bir yere erişim noktasında daha ileri gidilmiştir'' diye konuştu.
Göreve geldiklerinde İstanbul'da yapılan kavşak sayısının toplamda 57 olduğunu ifade eden Topbaş, şöyle dedi:
''Åžu anda üç tane de tünel olmak üzere 259'dur. Medeni bir kentte olması gereken ÅŸeyleri yapıyoruz. Tünel yapmaya baÅŸladığımızda yanlış olduÄŸunu söyleyen insanlarımız, medyamızda yer tuttular. 'Tünelden geçerken insanlar boÄŸulacak' gibi sözler söylediler.Â*Bugüne kadar yaptığımız tünellerden geçen araç sayısı 65 milyondur. Åžimdi Sarıyer'de yollarda top oynuyorlar. Çünkü trafik rahatladı. Yani bu yatırımlar hem zaman kazandırıyor hem ekonomik kazanç saÄŸlıyor hem de çevreyi koruyor. Bu nedenle önemli bir yatırım olduÄŸunu ifade etmek istiyorum.''
-Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli-
Uzunluğu 4 bin 20 metre olan Sarıyer Çayırbaşı Tüneli'nde 2 normal şerit, 1 emniyet şeridi bulunken, tünelin yol genişliği 12, yüksekliği 8 metre. Tünel ile Hacıosman bayırından Kilyos Caddesi'ne giden mesafe yüzde 40 azalırken, yaklaşık 1 saatlik yolculuk 5 dakikaya iniyor. Bölgeye erişimde tek ana arter olan sahil yolunun trafik yükü azalıyor.
Açılışı 6 Haziran'da yapılan Sarıyer Çayırbaşı Tüneli'nden günlük ortalama 18 bin araç geçerken, tünel sayesinde yıllık toplam 59 milyon 760 bin lira tasarruf edildi.
Son teknolojiyle donatılmış elektro-mekanik sistemlere sahip tünelde, acil durumlarda tüpler arasında 7 adet bağlantı tüneli bulunuyor. Yaklaşım tüneli ile kurtarma ekipleri tünele direkt ulaşabiliyor.
-Açılan kavşak ve yollar-
İstanbul'da Kağıthane-Piyalepaşa Tüneli'nden 47 milyon 204 bin 33, Bomonti-Dolmabahçe Tüneli'nden 17 milyon 542 bin 937, Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli'nden 1 milyon 218 bin 495 olmak üzere toplam 65 milyon 965 bin 465 araç geçti.
İstanbul'da 8 yılda 259 adet kavşak/yol tamamlanırken, bugün açılışı yapılan kavşak ve yollar şöyle:
''Bahçelievler İzzettin Çalışlar Caddesi Yolu, Bakırköy Yeşilköy Havuzlu Kavşağı, Başakşehir İkitelli Viyadük ve Bağlantı Yolları, Bayrampaşa, bağlantı yolu üzeri Esenler Kavşağı, Beşiktaş Etiler TEM Bağlantı Yolu, Çatalca Hisarbeyli Köprüsü, Çekmeköy Taşdelen Kavşağı, Çekmeköy Madenler Alt Geçidi, Çekmeköy Belediyesi Yeni Hizmet Binası Bağlantı Yolları, Esenler Alt Geçidi, Bahçeşehir-Esenyurt TEM İlave Köprü ve Bağlantı Yolları, Kadıköy Bostancı TCDD Altgeçidi ve Bağlantı Yolları, Kağıthane Barbaros Caddesi Kavşak ve Yolları, Silivri Selimpaşa Adnan Menderes Bulvarı Çevre Yollar, Sultangazi Osmangazi İlave Altgeçit ve Meydan Düzenlemesi, Ümraniye TEM Yan Yol Alt Geçitleri, Ümraniye Tepeüstü Kavşağı, Üsküdar Beylerbeyi Kavşak ve Bağlantı Yolları, Üsküdar Sahili Yol Düzenlemesi, Zeytinburnu Topkapı Ulubatlı Hasan Kavşağı.''
Kaynak: AA
Başbakan Erdoğan'ın açılışını yaptığı Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli ile Hacıosman çayırından Kilyos Caddesi'ne ulaşmak bundan böyle 1 saat yerine 5 dakika alacak.
Başbakan Erdoğan'ın açılışını yaptığı Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli ile Hacıosman çayırından Kilyos Caddesi'ne ulaşmak bundan böyle 1 saat yerine 5 dakika alacak. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı tamamlanan Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli ile 20 kavşak ve yolun açılışı dolayısıyla düzenlenen törende, ''Ulaşımda kolaylık deniyor ya... İki ay köprülerin tamir bakımıyla alakalı bir adım atıldı. Yazılı ve görsel medyanın kopardığı kıyameti biliyorsunuz. Toplumu moralize etmeleri gerekirken karşıt güçlerle beraber demoralize etmenin gayreti içerisine giriyor'' dedi.
Başbakan Erdoğan, ''Biz bu ülkenin kurumları, evlatları, bu devletin birimleri olarak birbirimizle dayanışma halinde olmazsak kiminle dayanışma halinde olacağız. Bu tünelle birlikte Hacıosman çayırından Kilyos Caddesi'ne ulaşmak isteyen sürücülerimiz artık bir saatlik yolu 5 dakikada kat edebilirler'' diye konuştu.
Köprülere Yapılan Bakım
Bunun hesabını iyi yapmak ülke ekonomisine getirisi, sağladığı katmadeğeri iyi değerlendirmek gerektiğini ifade eden Erdoğan, ''Ulaşımda kolaylık deniyor ya... İki ay köprülerin tamir bakımıyla alakalı bir adım atıldı. Yazılı ve görsel medyanın kopardığı kıyameti biliyorsunuz. Toplumu moralize etmeleri gerekirken karşıt güçlerle beraber demoralize etmenin gayreti içerisine giriyor. Bu köprüler tamir bakım olmayacak mı? Allah göstermesin bu bakımlar yapılmadı diye bir felaketle yarın karşı karşıya kalacak olursak, o zaman ne diyeceksiniz? O zaman da teneke takıp çalacaksınız'' diye konuştu.
Ä°stanbul BüyükÅŸehir Belediye BaÅŸkanı Kadir TopbaÅŸ, 2004'te 2 milyon 50 bin olan araç sayısının, ÅŸu anda 2 milyon 972 bin civarında olduÄŸunu kaydederek, ''Buna raÄŸmen trafikte kalış süresi 2004 öncesi 52 dakika iken, 49 dakikaya düşürüldü. Åžehirde, günlük insan hareketliliÄŸi 11 milyondan 23 milyona gelmiÅŸken, buna raÄŸmen Ä°stanbulluların bir yerden bir yere eriÅŸim noktasında daha ileri gidilmiÅŸtir'' dedi.TopbaÅŸ, Sarıyer'de, Ä°stanbulÂ*BüyükÅŸehir Belediyesi Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli ile 20 kavÅŸakÂ*ve yolun açılış töreninde yaptığı konuÅŸmada, Ä°stanbullulara büyük ulaşım yatırımı yaptıklarını belirterek, BaÅŸbakan Recep Tayyip ErdoÄŸan'ın, 1994'te baÅŸlattığı ve ''Ä°stanbul sevdası'' olarak ifade ettiÄŸi anlayışla hizmete devam ettiklerini söyledi.
Türkiye'nin dünyada etkin bir güç olması, İstanbul'un şehirler yarışında kendisini kabul ettirmesi gibi iddiaları olduğunu kaydeden Topbaş, ''Bir zamanlar geriye giden ve yaşayanlarına mutsuzluklar veren, dünyayla bağını koparan İstanbul, şimdiki gelişmişliğiyle dünyanın dikkatini çekiyor'' dedi.
Topbaş, yabancı bir gazetenin, yaşanabilirlik sıralamasında İstanbul'u birinci sıraya koyduğunu hatırlatarak, bu kentin, yapılan bir başka araştırmada da 153 büyük şehir arasında ilk sırada yer aldığını belirti.
Gelişen şehirler açısından bakıldığında İstanbul'un, Avrupa'da Paris'ten sonra ikinci, dünyada ise üçüncü sırada yer aldığını vurgulayan Topbaş, ''Hz. Mevlana'nın güzel bir sözü var; 'Rotası belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez'. Dünya kenti İstanbulumuzun güzelliklerine güzellik katmak istiyoruz'' dedi.
Topbaş, sadece ulaşım konusunda yapılan yatırımların toplamının 24,3 milyar lira olduğunu kaydederek, ''2004'te 2 milyon 50 bin olan araç sayısı, şu anda 2 milyon 972 bin civarındadır. Buna rağmen trafikte kalış süresi 2004 öncesi 52 dakika iken, 49 dakikaya düşürüldü. Şehirde, günlük insan hareketliliği 11 milyondan 23 milyona gelmişken, buna rağmen İstanbulluların bir yerden bir yere erişim noktasında daha ileri gidilmiştir'' diye konuştu.
Göreve geldiklerinde İstanbul'da yapılan kavşak sayısının toplamda 57 olduğunu ifade eden Topbaş, şöyle dedi:
''Åžu anda üç tane de tünel olmak üzere 259'dur. Medeni bir kentte olması gereken ÅŸeyleri yapıyoruz. Tünel yapmaya baÅŸladığımızda yanlış olduÄŸunu söyleyen insanlarımız, medyamızda yer tuttular. 'Tünelden geçerken insanlar boÄŸulacak' gibi sözler söylediler.Â*Bugüne kadar yaptığımız tünellerden geçen araç sayısı 65 milyondur. Åžimdi Sarıyer'de yollarda top oynuyorlar. Çünkü trafik rahatladı. Yani bu yatırımlar hem zaman kazandırıyor hem ekonomik kazanç saÄŸlıyor hem de çevreyi koruyor. Bu nedenle önemli bir yatırım olduÄŸunu ifade etmek istiyorum.''
-Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli-
Uzunluğu 4 bin 20 metre olan Sarıyer Çayırbaşı Tüneli'nde 2 normal şerit, 1 emniyet şeridi bulunken, tünelin yol genişliği 12, yüksekliği 8 metre. Tünel ile Hacıosman bayırından Kilyos Caddesi'ne giden mesafe yüzde 40 azalırken, yaklaşık 1 saatlik yolculuk 5 dakikaya iniyor. Bölgeye erişimde tek ana arter olan sahil yolunun trafik yükü azalıyor.
Açılışı 6 Haziran'da yapılan Sarıyer Çayırbaşı Tüneli'nden günlük ortalama 18 bin araç geçerken, tünel sayesinde yıllık toplam 59 milyon 760 bin lira tasarruf edildi.
Son teknolojiyle donatılmış elektro-mekanik sistemlere sahip tünelde, acil durumlarda tüpler arasında 7 adet bağlantı tüneli bulunuyor. Yaklaşım tüneli ile kurtarma ekipleri tünele direkt ulaşabiliyor.
-Açılan kavşak ve yollar-
İstanbul'da Kağıthane-Piyalepaşa Tüneli'nden 47 milyon 204 bin 33, Bomonti-Dolmabahçe Tüneli'nden 17 milyon 542 bin 937, Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli'nden 1 milyon 218 bin 495 olmak üzere toplam 65 milyon 965 bin 465 araç geçti.
İstanbul'da 8 yılda 259 adet kavşak/yol tamamlanırken, bugün açılışı yapılan kavşak ve yollar şöyle:
''Bahçelievler İzzettin Çalışlar Caddesi Yolu, Bakırköy Yeşilköy Havuzlu Kavşağı, Başakşehir İkitelli Viyadük ve Bağlantı Yolları, Bayrampaşa, bağlantı yolu üzeri Esenler Kavşağı, Beşiktaş Etiler TEM Bağlantı Yolu, Çatalca Hisarbeyli Köprüsü, Çekmeköy Taşdelen Kavşağı, Çekmeköy Madenler Alt Geçidi, Çekmeköy Belediyesi Yeni Hizmet Binası Bağlantı Yolları, Esenler Alt Geçidi, Bahçeşehir-Esenyurt TEM İlave Köprü ve Bağlantı Yolları, Kadıköy Bostancı TCDD Altgeçidi ve Bağlantı Yolları, Kağıthane Barbaros Caddesi Kavşak ve Yolları, Silivri Selimpaşa Adnan Menderes Bulvarı Çevre Yollar, Sultangazi Osmangazi İlave Altgeçit ve Meydan Düzenlemesi, Ümraniye TEM Yan Yol Alt Geçitleri, Ümraniye Tepeüstü Kavşağı, Üsküdar Beylerbeyi Kavşak ve Bağlantı Yolları, Üsküdar Sahili Yol Düzenlemesi, Zeytinburnu Topkapı Ulubatlı Hasan Kavşağı.''
Kaynak: AA