Cep telefonları cüzdan olacak!
Cepten ödeme pazarı çığ gibi büyüyecek!
Frost & Sullivan, mobil ödeme alanında başarılı bir iş modelinin nasıl oluşturulması gerektiğini masaya yatırıyor.Çok yakın bir gelecekte günlük hayatımıza damgasını vuracak olan mobil ödeme sistemi üzerinde araştırmalarını sürdüren Frost & Sullivan, Orta ve Doğu Avrupa pazarlarındaki gelişmeleri analiz ederek pazarın eğilimlerini gözler önüne seriyor.
Dünyanın önde gelen Growth Consultancy & Research (Büyüme Danışmanlığı ve Araştırma) kuruluşlarından Frost & Sullivan'ın gerçekleştirdiği "Orta ve Doğu Avrupa'da Mobil Ödeme Pazarı" analizine göre mobil ödeme pazarı 2010 yılında yaklaşık 290 milyon avroya ulaştı. Analizin sonuçlarına göre bu miktarın 2017 yılında 22.7 milyar avro gibi dev bir orana ulaşması öngörülüyor. Araştırma SMS Premium, yakın alan iletişim teknolojisi (NFC) ve diğer mobil ödeme segmentlerini kapsıyor.
Mevcut durumda, mobil ödeme gelirlerinin adil bölüşümüyle ilgili olarak finansal kurumlar ile Telekom şirketleri arasında yaşanan konsensüs eksikliği, Orta ve Doğu Avrupa'da mobil ödeme pazarının hızını kesmiş görünüyor. Ancak pazarın gelişimi temel olarak mobil ödemeleri kurumları açısından hayati olarak tanımlayan uygulama sağlayıcıları tarafından yürütülüyor. Bununla birlikte, hem finansal kuruluşlar hem de Telekom şirketleri ek gelir yaratmak açısından mobil ödemeleri karlı bir alternatif olarak değerlendiriyorlar.
Cep telefonları cüzdan olacak
Frost & Sullivan telekomünikasyon sektörü analisti Edyta Kosowska, mobil telefonların sürekli gelişen uygulamalarla 'bilgi ve eğitim merkezi' haline geldiğini belirterek, mobil telefonların cüzdan gibi yaygın bir ödeme aracı olarak kullanılmaya başlanmasının an meselesi olduğunu vurguluyor. Analize göre mobil ödeme pazarının hızlı büyümesi için mobil ağ operatörleri ve bankaların desteklenmesi gerekiyor. Orta ve Doğu Avrupa ülkelerinde birçok operatör mobil ödemeleri çoktan hayata geçirmiş bulunuyor. Araştırma en gelişmiş pazarın Macaristan olduğunu ortaya koyuyor. Genel ödemeler dışında kullanıcılar cep telefonlarıyla otopark, sinema konser bileti ve birçok ödemelerini yapabiliyorlar. Ancak mobil ödemelerin bölge ülkelerinde çok daha yaygın hale gelebilmesi için daha pek çok kriterin yerine getirilmesi gerektiğini belirten Kosowska, finans kuruluşları ve Telekom şirketleri gibi paydaşların olumlu işbirliği modeli geliştirmelerinin önemine vurgu yapıyor.
Karlılık için yüksek işlem oranı gerekli
Orta ve Doğu Avrupa'da kademeli olarak gelişen yakın alan iletişim teknolojisi (NFC) bünyesinde bazı ödemeler yapılabiliyor. Bu alanda lider ülke Bulgaristan olarak gözüküyor. Bununla birlikte NFC çalışmaları Çek Cumhuriyeti, Macaristan ve Polonya'da da yürütülüyor. Fakat Telekom şirketleri ile finansal kurumlar arasındaki sınırlı işbirliği mobil ödemeler pazarının hızlı gelişmesine engel oluyor. Paydaşlar arasında her iki tarafı memnun edecek bir iş modeli yaratmanın hem zor hem de zaman kaybı olacağını ifade eden Kosowska, tartışmanın temel konusunun gelir bölüşümü olduğunu, bütün tarafların sabit ücrete karşı olarak her bir işlemden yüzde almayı tercih etmeleri gerektiğine vurgu yapıyor. Mobil ödemeler çerçevesinde başarılı bir iş modeli yaratmanın en zorlu işlerden biri olduğuna dikkat çekiliyor. Düşük marjdaki mobil ödeme pazarında yeterli karları elde etmek için yüksek sayıda işlem yapılması gerektiğini belirten Kosowska, bu anlamda kurumların araştırmaya ve kurumiçi eğitime özel bir önem vermeleri gerektiğinin altını çiziyor.
Cepten ödeme pazarı çığ gibi büyüyecek!
Frost & Sullivan, mobil ödeme alanında başarılı bir iş modelinin nasıl oluşturulması gerektiğini masaya yatırıyor.Çok yakın bir gelecekte günlük hayatımıza damgasını vuracak olan mobil ödeme sistemi üzerinde araştırmalarını sürdüren Frost & Sullivan, Orta ve Doğu Avrupa pazarlarındaki gelişmeleri analiz ederek pazarın eğilimlerini gözler önüne seriyor.
Dünyanın önde gelen Growth Consultancy & Research (Büyüme Danışmanlığı ve Araştırma) kuruluşlarından Frost & Sullivan'ın gerçekleştirdiği "Orta ve Doğu Avrupa'da Mobil Ödeme Pazarı" analizine göre mobil ödeme pazarı 2010 yılında yaklaşık 290 milyon avroya ulaştı. Analizin sonuçlarına göre bu miktarın 2017 yılında 22.7 milyar avro gibi dev bir orana ulaşması öngörülüyor. Araştırma SMS Premium, yakın alan iletişim teknolojisi (NFC) ve diğer mobil ödeme segmentlerini kapsıyor.
Mevcut durumda, mobil ödeme gelirlerinin adil bölüşümüyle ilgili olarak finansal kurumlar ile Telekom şirketleri arasında yaşanan konsensüs eksikliği, Orta ve Doğu Avrupa'da mobil ödeme pazarının hızını kesmiş görünüyor. Ancak pazarın gelişimi temel olarak mobil ödemeleri kurumları açısından hayati olarak tanımlayan uygulama sağlayıcıları tarafından yürütülüyor. Bununla birlikte, hem finansal kuruluşlar hem de Telekom şirketleri ek gelir yaratmak açısından mobil ödemeleri karlı bir alternatif olarak değerlendiriyorlar.
Cep telefonları cüzdan olacak
Frost & Sullivan telekomünikasyon sektörü analisti Edyta Kosowska, mobil telefonların sürekli gelişen uygulamalarla 'bilgi ve eğitim merkezi' haline geldiğini belirterek, mobil telefonların cüzdan gibi yaygın bir ödeme aracı olarak kullanılmaya başlanmasının an meselesi olduğunu vurguluyor. Analize göre mobil ödeme pazarının hızlı büyümesi için mobil ağ operatörleri ve bankaların desteklenmesi gerekiyor. Orta ve Doğu Avrupa ülkelerinde birçok operatör mobil ödemeleri çoktan hayata geçirmiş bulunuyor. Araştırma en gelişmiş pazarın Macaristan olduğunu ortaya koyuyor. Genel ödemeler dışında kullanıcılar cep telefonlarıyla otopark, sinema konser bileti ve birçok ödemelerini yapabiliyorlar. Ancak mobil ödemelerin bölge ülkelerinde çok daha yaygın hale gelebilmesi için daha pek çok kriterin yerine getirilmesi gerektiğini belirten Kosowska, finans kuruluşları ve Telekom şirketleri gibi paydaşların olumlu işbirliği modeli geliştirmelerinin önemine vurgu yapıyor.
Karlılık için yüksek işlem oranı gerekli
Orta ve Doğu Avrupa'da kademeli olarak gelişen yakın alan iletişim teknolojisi (NFC) bünyesinde bazı ödemeler yapılabiliyor. Bu alanda lider ülke Bulgaristan olarak gözüküyor. Bununla birlikte NFC çalışmaları Çek Cumhuriyeti, Macaristan ve Polonya'da da yürütülüyor. Fakat Telekom şirketleri ile finansal kurumlar arasındaki sınırlı işbirliği mobil ödemeler pazarının hızlı gelişmesine engel oluyor. Paydaşlar arasında her iki tarafı memnun edecek bir iş modeli yaratmanın hem zor hem de zaman kaybı olacağını ifade eden Kosowska, tartışmanın temel konusunun gelir bölüşümü olduğunu, bütün tarafların sabit ücrete karşı olarak her bir işlemden yüzde almayı tercih etmeleri gerektiğine vurgu yapıyor. Mobil ödemeler çerçevesinde başarılı bir iş modeli yaratmanın en zorlu işlerden biri olduğuna dikkat çekiliyor. Düşük marjdaki mobil ödeme pazarında yeterli karları elde etmek için yüksek sayıda işlem yapılması gerektiğini belirten Kosowska, bu anlamda kurumların araştırmaya ve kurumiçi eğitime özel bir önem vermeleri gerektiğinin altını çiziyor.