Guardian kâğıttan dijitale dönüyor
190 yıllık Guardian gazetesi, medya tüketimindeki “acımasız” trendleri gerekçe göstererek basılı gazeteyle ilgili ‘ciddi’ tasarruf tedbirleri alıp, ‘online’ gazeteciliğe yöneleceğini açıkladı.
İngiltere’nin önde gelen gazetelerinden 190 yıllık Guardian, basılı gazeteyle ilgili ‘ciddi’ tasarruf tedbirleri alıp internet gazeteciliğine ağırlık vermeye hazırlanıyor. Guardian ve Observer gazetelerinin yayımcısı Guardian Media Group, 5 yıl içinde basılı yayıncılıkta 25 milyon sterlin tasarruf etmek için yeni bir strateji açıkladı.
Guardian gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Alan Rusbridger, “Her gazete dijital bir geleceğe doğru seyahat ediyor. Bu basılı gazeteyi bırakacağımız anlamına gelmiyor. Ancak dijital geleceğe daha çok dikkat kesilmeliyiz” dedi.Baskı tesisleri ‘izlemede’
Grup CEO’su Andrew Miller ise, “Eğer hiçbir önlem almasaydık 3 ila 5 yıl içinde nakit sıkıntısına düşebilirdik” yorumunda bulundu.
Önümüzdeki dönemde basılı gazeteden online gazeteciliğe doğru bir dönüşüm yaşayacaklarını ve habercilik anlayışlarını da değiştireceklerini söyleyen Alan Rusbridger, habercilikten çok ‘analiz’e ağırlık veren bir gazetecilik yapmayı planladıklarını açıkladı.
Dijital habercilikle ABD pazarına da girmeye hazırlanan Guardian’ın, “guardian.co.uk” adresindeki internet versiyonunda aylık 50 milyon, günlük 2.8 milyon tekil kullanıcıya ulaştığı belirtiliyor.
İngiliz Financial Times (FT) gazetesi, Guardian’ın azalan reklam gelirleri ve internetteki artan okurlarını göz önüne alarak ‘değişim’ kararı aldığını yazdı. Bünyesinde Smooth FM’i bulunduran, Auto Trader ve Emap’te hisseleri bulunan Guardian Media Group, geçen yıl yaklaşık 171 milyon sterlin zarar etti.
FT’nin haberine göre, Alan Rusbridger Guardian çalışanlarını bir araya getirerek yeniden yapılanma çalışmalarının medya tüketimindeki “acımasız trendler” nedeniyle alındığını, geleceğin dijital gazetecilikte olduğunu söyledi.
FT, Guardian yönetiminin baskı tesislerini kapatma yönünde bir karar almadığını, ancak gruba yakın kaynakların bu konuya dikkatle bakılacağını söylediğini aktardı.Yeniden tasarlanacak
Okurlarının yarısının Guardian gazetesini akşamüstleri okuduğunu kaydeden Genel Yayın Yönetmeni Alan Rusbridger, son dakika haberleri için Guardian’ın mobil servisleri ve internet sitesinin kullanıldığını, tüm bu gelişmeler ışığında gazeteyi baştan tasarlayacaklarını da kaydetti.
Çalışanlarının sayısını azaltması gündemde olan grubun, şu anda 1 sterline satılan Guardian gazetesinin fiyatını artırabileceği, Observer gazetesini ise kapatabileceği konuşuluyor. Grubun tasarruf etmeyi planladığı 25 milyon sterlin dijital operasyonlara, mobil servislere ve ABD pazarında büyüme için kullanılacak.
190 yıllık Guardian gazetesi, medya tüketimindeki “acımasız” trendleri gerekçe göstererek basılı gazeteyle ilgili ‘ciddi’ tasarruf tedbirleri alıp, ‘online’ gazeteciliğe yöneleceğini açıkladı.
İngiltere’nin önde gelen gazetelerinden 190 yıllık Guardian, basılı gazeteyle ilgili ‘ciddi’ tasarruf tedbirleri alıp internet gazeteciliğine ağırlık vermeye hazırlanıyor. Guardian ve Observer gazetelerinin yayımcısı Guardian Media Group, 5 yıl içinde basılı yayıncılıkta 25 milyon sterlin tasarruf etmek için yeni bir strateji açıkladı.
Guardian gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Alan Rusbridger, “Her gazete dijital bir geleceğe doğru seyahat ediyor. Bu basılı gazeteyi bırakacağımız anlamına gelmiyor. Ancak dijital geleceğe daha çok dikkat kesilmeliyiz” dedi.Baskı tesisleri ‘izlemede’
Grup CEO’su Andrew Miller ise, “Eğer hiçbir önlem almasaydık 3 ila 5 yıl içinde nakit sıkıntısına düşebilirdik” yorumunda bulundu.
Önümüzdeki dönemde basılı gazeteden online gazeteciliğe doğru bir dönüşüm yaşayacaklarını ve habercilik anlayışlarını da değiştireceklerini söyleyen Alan Rusbridger, habercilikten çok ‘analiz’e ağırlık veren bir gazetecilik yapmayı planladıklarını açıkladı.
Dijital habercilikle ABD pazarına da girmeye hazırlanan Guardian’ın, “guardian.co.uk” adresindeki internet versiyonunda aylık 50 milyon, günlük 2.8 milyon tekil kullanıcıya ulaştığı belirtiliyor.
İngiliz Financial Times (FT) gazetesi, Guardian’ın azalan reklam gelirleri ve internetteki artan okurlarını göz önüne alarak ‘değişim’ kararı aldığını yazdı. Bünyesinde Smooth FM’i bulunduran, Auto Trader ve Emap’te hisseleri bulunan Guardian Media Group, geçen yıl yaklaşık 171 milyon sterlin zarar etti.
FT’nin haberine göre, Alan Rusbridger Guardian çalışanlarını bir araya getirerek yeniden yapılanma çalışmalarının medya tüketimindeki “acımasız trendler” nedeniyle alındığını, geleceğin dijital gazetecilikte olduğunu söyledi.
FT, Guardian yönetiminin baskı tesislerini kapatma yönünde bir karar almadığını, ancak gruba yakın kaynakların bu konuya dikkatle bakılacağını söylediğini aktardı.Yeniden tasarlanacak
Okurlarının yarısının Guardian gazetesini akşamüstleri okuduğunu kaydeden Genel Yayın Yönetmeni Alan Rusbridger, son dakika haberleri için Guardian’ın mobil servisleri ve internet sitesinin kullanıldığını, tüm bu gelişmeler ışığında gazeteyi baştan tasarlayacaklarını da kaydetti.
Çalışanlarının sayısını azaltması gündemde olan grubun, şu anda 1 sterline satılan Guardian gazetesinin fiyatını artırabileceği, Observer gazetesini ise kapatabileceği konuşuluyor. Grubun tasarruf etmeyi planladığı 25 milyon sterlin dijital operasyonlara, mobil servislere ve ABD pazarında büyüme için kullanılacak.