İstanbul Valisi Mutlu, İstanbul'un bünyesinde taşıdığı çok sayıdaki özelliğine güvenliğinde eklendiğini belirterek, ''İstanbul'un artık bir güvenlik markası da olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim''dedi.
İstanbul Shopping Fest''in basın toplantısında konuşan İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, İstanbul'un, festivaller şehri haline dönüştüğünü ve festivallerin de bir marka haline geldiğini kaydetti.
Etkinlikle İstanbul'un dünyaya tanıtılacağını, turistlerin etkinlik boyunca huzur ve güven içinde gece yarısına kadar alışveriş yapabileceklerini ifade eden Mutlu, ''İstanbul'un artık bir güvenlik markası da olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Güvenlik anlamında festivalin iyi şekilde yapılmasını hedefliyoruz'' diye konuştu. Vali Mutlu, hırsızlık ve şahsi güvenlikle ilgili olarak bölgeyi daha yoğun takip altında tuttuklarını söyledi.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş da küresel ve bölgesel dengelerin sürekli yer değiştirdiğini belirterek, Türkiye'nin içinde bulunduğu bölgenin güç kazandığını söyledi.
Topbaş, şehirlerin yarıştığı bir yüzyılda İstanbul'u dünyanın diğer kentleriyle her alanda yarışa soktuklarını kaydetti. İstanbul'a gelenlerin şehirde yaşanan değişimi gördüklerini ifade eden Topbaş, kentte fiziksel, ekonomik ve sosyal anlamda önemli değişimlerin yaşandığını dile getirdi.
Kadir Topbaş, etkinliğin İstanbul'un tanıtımı için başlı başına önem taşıdığını söyledi.
-DİĞER KONUŞMALAR-
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve ''İstanbul Shopping Fest'' Platformu Başkanı Mehmet Büyükekşi, festivalin geçen hafta başladığını hatırlatarak, ''Bir haftada aldığımız sonuçlar son derece önemli. Firmalar, cirolarını yaklaşık yüzde 50 oranında artırdı'' dedi.
Büyükekşi, firmaların markalaşma ve perakende gücüne güvendiklerini belirterek, ''Türk malını kendi markalarımızla yurt dışında satabiliyoruz artık. Firmalarımız adım adım dünya markası olma yolunda ilerliyor'' diye konuştu.
İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yalçıntaş, etkinliği ''Bu bizim 40 gün 40 gecelik ekonomi festivalimiz'' diye tanımladı. Yalçıntaş, bunun bir alışveriş projesi olduğunu, ancak sadece perakendecilik sektörüne yönelik olmadığını ve çok farklı alanları kapsadığını söyledi.
İstanbul'a yapılan her projenin Türkiye ekonomisine yapılmış sayılması gerektiğini, İstanbul'un bir cazibe merkezi haline geldiğini ve bu özelliğini sürdüreceğini kaydetti.
Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, dünyadaki gelişmeleri tetikleyen unsurun teknoloji olduğunu söyledi. Türkiye'de son yıllarda ciddi gelişmelerin yaşandığını ve Türkiye'nin hızla kalkındığını belirten Ciliv, ''Tarihte ilk defa teknolojide artık geri değiliz. Mobil iletişimde Türkiye son yıllarda yapılan yatırımlar sayesinde dünyadaki birinci sınıf, en kaliteli mobil iletişim seviyesine ulaştı'' diye konuştu.
Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Sertaç Özinal da festivalin ilk haftasını kapsayan 18-25 Mart tarihlerinde banka veya kredi kartıyla yapılan harcamaları geçen yılın aynı dönemine göre karşılaştırdı.
Buna göre, alışveriş merkezleri ve marketlerdeki artış yüzde 22, giyimde yüzde 10, kuyumculuk da yüzde 26 düzeyinde gerçekleşti.
Yabancı kartlarla alışverişte yüzde 38 artış yaşanırken, e-ticaretin de yüzde 41 oranında arttığı gözlemlendi.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı da