Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Libya'daki Türklerin tahliyesiyle ilgili olarak, ''Bir kez daha memleketimizle, Türkiye Cumhuriyeti ile gurur duyun. Dünyanın en güzel, en başarılı taşıma ve vatandaşlarına sahip çıkma işini Türkiye yaptı'' dedi.
Adapazarı Mekece Bölünmüş Yolu Pamukova Gökgöz Kavşağı Bağlantı Yolunun temel atma töreninde konuşan Yıldırım, gün içinde Bandırma, Balıkesir, Çorlu, Çanakkale ve İstanbul'da çeşitli programlara katılacağını belirtti.
Temelini atacakları köprüler, kavşaklar ve yolların, Geyve ilçesini iki giriş çıkışa kavuşturacağını ifade eden Yıldırım, tıkanan yolları aça aça geldiklerini söyledi.
Yıldırım, ''Yol medeniyettir, su medeniyettir'' diyerek yollara düştüklerini belirterek, ''Sayın Başbakanımızın, bu ülke sevdalısı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde ülkenin yolunu da, geleceğini de açıyoruz. Geyve güney giriş yolu bir ihtiyaçtı. Milletvekillerimiz bu konuyu gündeme getirdiler. Tabii arkadaşlar, 'efendim iyi ama 40 trilyon tutuyor nasıl yapacağız?' dedi. Dedik ki, 'mesele Sakarya, Geyve olunca, Cumhuriyetimizin sembolü olan Alifuatpaşa olunca helali hoş olsun, isterse 100 milyon olsun.'' İşte bu kararla karşınızdayız, bölgeye hayırlı, uğurlu olsun'' diye konuştu.
Demiryollarının 60 senedir ihmal edildiğini belirten Yıldırım, ''Şu gördüğünüz vadide hem bölünmüş yol hem de yüksek hızlı tren var. Burada delinmedik dağ, geçilmedik vadi kalmadı. Şuradan Bozüyük'e kadar 52 kilometre tünelimiz var. Dile kolay şimdi Sapanca'ya da şuradan gideceğiz, 7 kilometre tek tünel, Türkiye'nin en uzun tünelini yaparak, hızlı tren projesini Sakarya, Sapanca ve İstanbul istikametine bağlayacağız. Sakarya, Geyve, Mekece, Pamukova, buralar sadece bölünmüş yolların değil, hızlı trenin de güzergahı üzerinde yer alıyor'' dedi.
''BÖLÜNMÜŞ YOLLARDAN TASARRUF YILDA 7 MİLYAR''
''Karasu'da bir yandan Düzce Akçakoca'ya, Marmara Ereğli-Zonguldak, Karadeniz Ereğlisi-Zonguldak, burayı da bölünmüş yol haline getiriyoruz. Buradan İstanbul tarafına da bölünmüş yol çalışması yapıyoruz'' diyen Yıldırım, Karasu Limanının batısına yeni bir liman daha yapacaklarını bildirdi.
Bölünmüş yollar için 8 yılda 45 milyar lira harcadıklarını hatırlatan Yıldırım, şöyle konuştu:
''14 bin kilometre yolu yaptık. Peki ne faydası var? Faydası şu: Sadece fazla yakılan yakıttan, yollarda kaybedilen zamandan tasarrufumuz yılda 7 milyar. Çevreye verilen egzoz gazını da saymıyorum. 2.5 milyon ton daha az egzoz gazı veriyoruz. Yani çevreyi daha az kirletiyoruz. Bu iki kalemden sağladığımız tasarrufla bu yollar 6 senede kendini amorti ediyor, 6 senede... Halbuki yol 50-100 senede zor döner. Yol ticaret yapılan bir iş değil. Yol ticaret yapmak için vatandaşın işini kolaylaştırmak için yapılan bir hizmettir. Yıllardan beri memlekette yol yapmadıkları, hizmet yapmadıkları için işte bu yollar artık kendi kendini amorti eder hale geldi. O kadar ihtiyaç büyüdü ki, yapar yapmaz trafik 5 kat arttı. Daha güzeli, yollardaki kazalarda kaybettiğimiz insanımızın sayısı azaldı. Bu, tek başına her şeye bedeldir. Eğer bu yollar bir vatandaşımızın hayatını kurtarmaya vesile olduysa bunun parayla ölçülür bir yanı yoktur. En önemli hizmet de budur.''
Göreve geldiklerinde sadece 6 ilin bölünmüş yollarla birbirine bağlandığını ifade eden Yıldırım, şu anda 75 ilin bölünmüş yollarla birbirine bağlandığını belirtti.
8 yılda yaptıkları bölünmüş yolların Türkiye'nin çevresindeki üç ülkenin toplam bölünmüş yol ağından daha fazla olduğuna işaret eden Yıldırım, ''İki bin kilometre daha fazla. Türkiye'nin etrafında üç tane ülkenin toplam yol ağından fazla bölünmüş yolu Türkiye'de yaptık, sizlerin hizmetine sunduk. Adapazarı'nda başka ne var? Adapazarı'nda hızlı tren fabrikası da yaptık. TÜVASAŞ'ın içinde bir de hızlı tren fabrikası yaptık. Şu anda Marmaray, Ankaray'ın, Egeray'ın tren setleri de Sakarya'da imal ediliyor. Tarihi projenin tren setlerini de Sakarya yapıyor. Sakarya'ya yakışan da bu'' dedi.
Yıldırım, Sakaryada 80 senede 144 kilometre duble yol yapıldığını hatırlatarak, 8 senede bakanlığın Sakarya'da 145 kilometre duble yol yaptığını bildirdi.
Bölünmüş yollardan dolayı muhalefet partilerinin rahatsızlık yaşadığını ifade eden Yıldırım, ''Hani inşaatlarda var ya; çevreye verdiğimiz rahatsızlıklardan dolayı özür dileriz. Biz de yolları yapıyoruz, hayatları kurtarıyoruz ama bundan da rahatsız olanlar yok değil. Sizin rahatsızlığınızdan bizim şikayetimiz yok'' diye konuştu.
LİBYA'DAN TAHLİYELER
Libya'daki Türklerin tahliyesine de değinen Yıldırım, tahliyelerin hava ve deniz yoluyla devam ettiğini bildirdi. Libya'dan tahliye edilen Türk vatandaşlarının sayısının 10 bin civarında olduğunu anlatan Yıldırım, şunları söyledi:
''Bir kez daha memleketimizle, Türkiye Cumhuriyeti ile gurur duyun. Dünyanın en güzel, en başarılı taşıma, vatandaşlarına sahip çıkma işini Türkiye yaptı. Bugün Türkiye o bölgede gemileri ve uçaklarıyla bırakın 10 bine yakın vatandaşlarını almayı, 12 değişik yabancı ülkenin vatandaşlarının da imdadına koştu. Türkiye'ye de bu yakışır. Bizim tarihimize de bu yakışır. Türk milletine de bu yakışır, yakışanı yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz. Her an sayı değişiyor. Orada bir gemimiz var. Tahliyeler devam ediyor, herhangi bir sorun yok. Şantiyeleri yakılan firmalarımıza, işçilerimize öncelik veriyoruz. Birtakım sıkıntılar çeken işçilerimize öncelik veriyoruz. Silahlı kuvvetlerin yolcu uçakları lojistik destek sağlıyor. Şu anda orada bir gemimiz var, iki gemimiz daha gün içinde varacak. Tahliye ettiğimiz yabancı sayısı 30'du. Bunlar değişik ülkelerden; Suriye'den Amerika'ya kadar.''
Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turan da Geyve bağlantı yolunun 3 bin 700 metre uzunluğunda ve 12 metre platform genişliğinde olacağını belirterek, ''Geyve bağlantı yolu inşaatında 350 metre uzunluğunda bir adet demiryolu üst geçit köprüsü, 240 metre uzunluğunda Sakarya Nehri köprüsü inşa edilecektir. Yolun yapım çalışmalarında 250 bin metreküp kazı, 20 bin metreküp beton, 45 bin ton temel ve alt temel, 12 bin ton asfalt betonu imalatı gerçekleştirilecektir. Projenin bedeli yaklaşık 40 milyon liradır'' diye konuştu.
Yıldırım, temel atma töreninin ardından helikopterle Bandırma'ya hareket etti.