E-5'te 70 km ile seyreden sürücüler taciz edildi. Uymayanlar ise ev adreslerine gelen ceza makbuzuna isyan etti. İleri Sürüş Teknikleri Uzmanı Bayrakçı "Genel sınırlama yanlış" dedi.
Şenol Baştakar'ın haberi
E-5"te hız sınırının 90"dan 70 km"ye düşmesiyle ilgili tartışmalar gün geçtikçe büyüyor. Taksicilerin isyanının ardından vatandaşlar da adreslerine ulaşan ceza makbuzları üzerine star İstanbul"u telefon yağmuruna tuttu. Ersin Güleç adlı okurumuz gönderdiği e-mailinde "Yol boyu 70 km ile giden bir tek resmi araç görmüyoruz.
Onlara da ceza kesiliyor mu merak ediyoruz?" diye soruyor. Birgül Civan adlı bayan sürücü ise "Avcılar"dan Sefaköy"e sol şeritte 70 km ile gitmeye çalıştım. Korna çalanlar, selektör yapanlar bir yana, el-kol hareketlerine maruz kaldım" diyerek yaşadıklarını anlattı. İleri Sürüş Teknikleri Uzmanı Mete Bayrakçı ise güzergâh boyu sınırlama uygalamasının yanlış olduğunu belirterek "Bölge bölge kısmi sınırlamalar olabilir. Genel kısıtlama yapılmamalıdır" dedi.
İNCİRLİ"DE 90, SEFAKÖY"DE 70 KM
Görüşlerini örneklerle dile getiren Mete Bayrakçı şu bilgileri verdi: "Mecidiyeköy-Merter, Merter-İncirli arasında 70 km"lik sınır azdır. 90 km olmalı. Çobançeşme-Havaalanı Kavşağı arası da 90 km olarak düzenlenmeli. Ancak bu yolun dönüşünde sınır 70 km olabilir. Çünkü hem yokuş var, hem de yol eğimli. Bunun gibi eğimli yollarda 70km sınırlaması doğru bir uygulama olabilir. Ancak genel kısıtlama sorunu çözmez."
MAL SAHİBİ İLE TAKSİCİ KAVGALI
- Birleşik Taksiciler Derneği Başkanı Memduh Çırak, E-5"teki 70 km uygulaması ile gelen ağır para cezalarıyla taksicilerin taciz edildiğini belirterek, olayın yeniden değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çekti. İstanbul Şoförler ve Otomobilciler Derneği Başkanı Semih Kaçanoğlu, 18 bin taksicinin yarısı 70 km hız yasağı nedeniyle radara yakalandı. Gelen cezalar sonucu taksici ve mal sahibi birbirine düştü. Daha şimdiden 4 taksici arkadaşımız işi bıraktı" dedi.
Star