Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi'ne 2010 yılında gelen şikayetlerden derlenen 'Hak İhlalleri Raporu'nda, ilk sıralarda bankalar ve iletişim firmaları yer alıyor.
Tüketiciler Birliği'nin hazırladığı "2010 Yılı Hak İhlalleri Raporu" derneğin Fatih'teki Genel Merkezi'nde düzenlenen basın toplantısıyla açıklandı.
Raporun kamuoyuna duyuran Tüketiciler Birliği Genel Sekreteri Mehmet İmrek, en çok şikayetin bankalar ve iletişim firmalarına yönelik olduğunu ifade etti.
Bankalara yönelik şikayetlerin; kredi kartları, aidat ücretleri, hesap işletim ücretleri ve şeklinde sıralandığını belirten İmrek, iletişim firmalarına yönelik şikayetlerin ise; gizli zamlar, kontörden liraya geçiş, keyfi tarife değişiklikleri ve habersiz tarife değişiminin olduğunu vurguladı. İmrek, şikayette iller sıralamasında birinciliğin İstanbul"da olduğunu söyledi.
Tüketiciler Birliği'nin raporuna göre derneğe toplam 7 bin 68 şikayet dilekçesi ulaştı. En fazla şikayeti 1737 şikayetle 'bankacılık' sektörü aldı.
Vatandaşların en çok şikayetçi olduğu ikinci sektör ise 'iletişim' oldu. 1078 dilekçe ile iletişim firmalarının uygulamalarını şikayet eden vatandaşlar, 'Tüketici Elektroniği' sektörünün uygulamaları için 1054 kez Tüketiciler Birliği'nin kapasını çaldı.
Vatandaşların en çok şikayette bulunduğu sektörler ve dilekçe sayıları şöyle:
Bankacılık : 1737
İletişim : 1078
Tüketici Elektroniği : 1054
Dayanıklı Tüketim Malları: 401
Giyim: 373
Kamusal Hizmet : 364
Diğer: :2061