Markalı mobilya üreticilerinin kurduğu Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği'nin Başkanı Ramazan Davulcuoğlu, 2011 yılında 25-30 bin kişinin daha istihdam edileceğini açıkladı.
Markalı mobilya üreticilerinin kurduğu Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği'nin Başkanı Ramazan Davulcuoğlu, 2011 yılında yurtiçi satışlarda yüzde 10, ihracatta yüzde 20 büyüme beklediklerini açıkladı. Halen yan sanayileriyle birlikte 500 bin kişinin istihdam edildiği sektörde, 25-30 bin kişinin daha iş bulacağı tahmin ediliyor.
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Başkanı Ramazan Davulcuoğlu, 2011 yılında yurtiçinde yüzde 10, ihracatta yüzde 20 büyüme beklediklerini, bunun da istihdamı yüzde 5 oranında büyüteceğini söyledi. İstihdamdaki yüzde 5'lik büyüme, 500 bin kişinin çalıştığı mobilya sektöründe, 2011 yılı sonuna kadar 25 bin kişinin daha iş bulması anlamına geliyor.
MOSDER yönetimi, 1-5 Şubat 2011 tarihleri yapılacak 7. İstanbul Mobilya Fuarı (İMOB) öncesi basın mensuplarıyla bir araya geldi.
Mobilya sektörünün Türkiye'de cari fazla veren nadir sektörlerden biri olduğunu belirten MOSDER Başkanı Ramazan Davulcuoğlu, sektörün 2010 yılında toplam 9,5 milyar dolarlık üretim gerçekleştirdiğini dile getirdi.
Mobilyacılar ihracatta da yüzde 20 büyüyerek 1 milyar 400 milyon dolarlık dış satış rakamına ulaştı. Mobilya sanayicilerinin 5 kıtada 173 ülkeye ihracat yaptığını anlatan Davulcuoğlu, yan sanayi ile birlikte 500 bin kişinin sektörde istihdam edildiğini, buna bu yıl 25-30 bin kişinin daha ekleneceğini aktardı.
Türk mobilyasının yeni tasarımlarıyla tanınırlığının arttığına dikkat çeken MOSDER Başkanı, bu sayede dünya ile rekabet edebilir hale geldiklerini vurguladı.
Türk mobilya sektörünün geçtiğimiz 10 yılda dünya genelindeki birçok fuara kabul edilmediğini, ancak bugün en büyük fuarlara katılır hale geldiğini belirten Ramazan Davulcuoğlu, asıl hedeflerinin mart ayında Çin'de düzenlenecek olan dünyanın en büyük mobilya fuarına katılmak olduğunu bildirdi.
İMOB Fuarı'nın galasında Türk mobilya sektörünü dünya vitrinine çıkaracak yeni bir projeyi tanıtacaklarını aktaran MOSDER Başkanı Davulcuoğlu, bu etkinliğe yaklaşık 100 bin ziyaretçi beklediklerini söyledi.
Bunun yanında fuara dünyanın farklı ülkelerinden yaklaşık 10 bin yabancı konuğun gelmesi öngörülüyor. Bunların çoğunluğunu da büyük mobilya markalarının satın alma sorumluları oluşturacak.
Boydak: Daha büyük fuar alanlarına ihtiyacımız var
Boydak Holding Yönetim Kurulu Üyesi Bekir Boydak da yapılan fuarların sektörün ihracatının artması noktasında önemli bir katkı sağladığına vurgu yaptı.
Türkiye'nin 2023 yılında 500 milyar dolarlık bir ihracat hedefine ulaşması için işadamlarının daha büyük fuar alanlarına ihtiyacı olduğunu belirten Boydak, yabancı satın almacılar için de bunun önemli olduğunu söyledi.
Türk işadamlarının Avrupa'da bir fuara katılmak için günlerce bekletildiğinin altını çizen Bekir Boydak, bugün sektörün kendi fuarını yapar konuma geldiğini söyledi.
Boydak, ayrıca komşu ülkelerle aramızdaki vizelerin kaldırılmasının da satışlarını önemli ölçüde artırdığını ifade etti.
En çok Karadenizli mobilya yeniliyor
MOSDER, Nielsen Araştırma şirketine bir anket yaptırdı. 14 şehirde 1.014 kişi ile yapılan ankete göre mobilya tüketicisi, kalite ve güvene önem veriyor. Araştırmaya göre tüketicilerin ortalama mobilya kullanma süresi 8,3 yıl. Bir önceki araştırmada bu süre 8,5 yıldı.
Bölgelere göre ise en sık Karadeniz'de mobilya yenilenirken bunu sırasıyla Marmara, Doğu ve Güneydoğu Anadolu, Akdeniz, Ege ve İç Anadolu bölgeleri takip etti.
Ayrıca ''Mobilyanızı nereden alırsınız?'' sorusuna katılımcıların yüzde 74'ü markalı mobilya mağazalarından, yüzde 14'ü mobilyanın toplu olarak bulunduğu sitelerden, yüzde 7'si mobilyacıların yoğun olarak bulunduğu semtlerden cevabını verdi. Yine mobilya alırken tüketicilerin 4'te 3'ü taksitli alışverişi tercih ediyor. En fazla tercih edilen taksit süresi 12 ay oldu.
MOBİLYA YENİLEME SIKLIĞI
Bölge - Yıl
Karadeniz 7,7
Marmara 7,8
Doğu-Güneydoğu Anadolu 8,0
Akdeniz 8,1
Ege 8,5
İç Anadolu 9,5
Toplam 8,3
Hedef pazarlar Rusya ve Nijerya
Türk mobilya sektörünün Kenya ve Hindistan'a da mobilya satar konuma geldiğini aktaran Davulcuoğlu, bu yılki hedeflerinin Rusya ve Nijerya olduğunu açıkladı.
Özellikle Rusya'ya mal sa tmanın zorluğuna dikkat çeken Başkan, "Rusya yakın gibi geliyor ama kilogram ile gümrük alıyorlar. Rusya pazarı zor ama zorlukları nasıl aşarız diye düşünüyoruz.'' ifadelerini kullandı.
Haziran ayında yapılacak genel seçimlerle ilgili de bilgi veren işadamı, şunları söyledi: "Artık her gittiğimiz kapıda itibarımız yüksek.
Önemli bir sorun çıkmazsa seçim, yönetilmesi gereken sorun olmaktan çıktı. Öyle bir dinamik elde ettik ki artık dünya bizim oyun alanımız. İstikrarın devam edeceğini düşünüyoruz. Seçim ekonomisi yapılacak bir durum yok."