İsrailli turistler, Türkiye’yi boykot etmeye devam ediyor. İsraillilerin sadece yüzde 3’ü, bu yıl Türkiye’yi ziyaret etmeyi planlıyor. Bu oran, 2009’da yüzde 16 düzeyinde bulunuyordu.
İkili ilişkilerdeki ciddi kriz sürerken Ankara"nın, İsrail"deki şiddetli yangını sördürmek amacıyla iki uçak göndermesine rağmen İsrailli turistler, Türkiye"yi boykot etmeyi sürdürüyor. Son dönemde İsrail"e yakınlaşan Yunanistan ve Rum Kesimi de bundan yarar görmedi. Yunanistan ve Rum Kesimi"ne sehayat etmeyi düşünen İsraillilerin oranı yüzde 31"den yüzde 23"e geriledi.
İsrail"de Geocarthograhy Grubunca gerçekleştirilen bir araştırma, Türkiye"ye yıl içinde seyahat etmeyi planlayan İsraillilerin 2009 yılında yüzde 16, 2010 yılında ise yüzde 10 olan oranının yüzde 3"e düştüğünü gösterdi.
Şubat ortasında Tel Aviv"de gerçekleşecek olan yıllık Uluslar arası Akdeniz Turizm Pazarı Fuarı (IMTM) öncesi yayımlanan araştırmaya göre, İsrallilerin yüzde 74"ü, 2011 yılında Avrupa"yı ziyaret etmeyi düşünüyor.
Bu arada, son dönemde Türk-İsrail ilişkileri bozulurken İsrail"le bağları yoğunlaştıran Yunanistan ve Güney Kıbrıs Rum Kesimi, turizm açısından yararını görmedi. Araştırmaya göre, 2010 yılında yüzde 31 olan, Yunanistan ve Rum Kesimi"ne seyahat etmeyi planlanan İsraillilerin oranı, 2011"de yüzde 23"e indi.
-"TÜRKİYE İLE KRİZ ARTIYOR, İSRAİLLİLER DE BOYKOTU SÜRDÜRÜYOR"-
Öte yandan IMTM fuarının kurucularından Eyal Shumueli, Jerusalem Post gazetesince yayımlanan açıklamalarında "İsrail ile Türkiye arasındaki ilişkide kriz giderek artıyor ve İsrailliler, Türkiye"yi boykot etmeyi, alternatif tatil yerlerini aramayı sürdürüyor" şeklinde konuştu. Shumueli şöyle devam etti:
-"TÜRKLER TEL AVİV"DEKİ TURİZM FUARINDA EN BÜYÜK STANDI KURACAK"-
"Türkiye"nin Karmel Ormanı yangını sırasında İsrail"e sağladığı yardımda gözlenebilen, iki ülke arasındaki kutuplaşmayı çözme girişimlerine rağmen, işler hala yatışmakdan uzak gibi görünüyor. Türkler sorunun farkında ve fuara katılmayı, en büyük standı kurmayı ile İsrail halkını kazanmak ve düşüş eğilimini durdurmak için mevcut tüm pazarlama araçlarını kullanmayı planlıyor.''