Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) ve Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ortak bir şirket kuracak.
BMD, İstanbul Alışveriş Festivali Organizasyon Ticaret A.Ş (İSF) adıyla kurulacak şirket için olağanüstü genel kurul yaparak dernek tüzüğünü değiştirdi.
BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, kurulacak şirketin İstanbul Shoping Fest'in her türlü gelir ve giderini yöneteceğini belirterek, diğer iki derneğin de yeni şirkete ortak olacağını ifade etti.
Yılmaz, alışıla gelmiş indirim zamanlarının dışında, İstanbul'da bu yıl başlayacak ve her yıl tekrar edecek bir alışveriş, kültür ve eğlence festivali yaratmak için çalıştıklarını ifade ederek, şunları kaydetti:
''Festivalin gerçekleştirileceği 18 Mart - 26 Nisan 2011 tarihleri arasında çevre ülkelerde farklı dinlere mensup insanlar Nevruz, Paskalya ve Hamursuz bayramlarını kutluyorlar.
45 günlük dönemde özellikle Rusya, İran, Ukrayna, Azerbaycan, Suudi Arabistan, Yunanistan, Romanya, Suriye ve Irak gibi ülkelerde uzun tatiller yaşanıyor. Yapacağımız tanıtımlarla söz konusu ülkelerin vatandaşlarını tatil dönemlerinde İstanbul'a çekerek turist başına 580 dolar olan ortalama harcamayı İstanbul'da bin dolarlar seviyelerine çıkarmayı hedefliyoruz.''
Yılmaz, bu dönemde yaklaşık 2 milyar dolar olan perakende ticaret hacmini, 2023 yılında 4 milyar doları yabancı turistlerden gelmek üzere toplam 10 milyar dolara ulaştırmayı amaçladıklarını da bildirdi.