Cep telefonu ve internet abonelerinin cihaz karşılığı yaptığı uzun süreli taahhütlü aboneliklere, abonelerden gelen yoğun şikayet üzerine Bilgi Teknoloji ve İletişim Kurumu el koydu.
Selim Kuvel'in
Abonelerden gelen yoğun şikayetleri değerlendiren BTK, operatörlerden taahhütnameleri anlaşılır bir şekilde internet sitelerinde yayınlamasını ve taahhüt süresi boyunca da kaldırmamasına karar verdi. Abonelerden gelen şikâyetlerin başında sözleşmenin içeriğinin anlaşılır olmaması geldi.
Cep telefonu operatörleri özellikle pahalı cihaz satışı yaptıkları tarifelerde, abonelerden uzun süreli abonelik taahhüdü alıyor. Operatörler, 24 ay sabit ücretli tarife karşılığında abonelerine Blackberry veya iPhone markalarının pahalı modellerini hediye ediyor. Abone, operatörün daha sonra çıkardığı avantajlı tarifelere geçmek istiyor. Bu noktada operatör, aboneye taahhüdü olduğunu ve bir yıl dolmadan başka bir tarifeye geçmesinin mümkün olmadığını bildiriyor. Bu durumda aboneler de şikâyetlerini BTK'ya iletiyor. Şikâyetlerin yoğunlaşması üzerinde BTK'nın yaptığı araştırma, taahhütlü tarifelere abone olan vatandaşların büyük bölümünün imzaladığı taahhütnamenin içeriğini tam olarak bilmediğini ortaya koydu. Operatörleri uyaran BTK, taahhütlü tarifelerin daha anlaşılır şekilde hazırlanmasını ve internet sitesinde görülecek şekilde yayınlanmasını istedi. Taahhütname sonuna kadar da internet sitesinden kaldırılmamasına karar verdi.
BTK daha önce de taahhütlü abonelikler için aldığı bir başka kararla, ürün fiyatı ile görüşme fiyatının ayrıştırılarak sözleşme yapılmasına karar vermişti. Kararla, taahhüt süresi bitmeden operatöründen ayrılanlar, hem cihaz hem de konuşma ücretini ödemek zorunda kalmıyor.
ZAMAN