Tüketici Dernekleri Federasyonu Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, yeni yıl kutlamaları ve paket tur hizmetleri karşılığında sözleşme imzalayan tüketicileri tur broşürleri ve sözleşmeleri dikkatli okumaları konusunda uyardı.
Başkan Yılmaz, Ankara Yüksel Caddesi'ndeki İnsan Hakları Heykeli önünde yaptığı basın açıklamasında, yeni yıl kutlamaları ve paket tur hizmetleri konusunda tüketicileri uyardı.
Yeni yılın gelmesiyle paket turların önem kazandığını, özellikle Ocak ayı ile birlikte Umre ziyaretlerinin öneminin arttığına işaret eden Yılmaz, tüketicileri mağdur olmadan ve haklarını bilerek paket tur sözleşmelerini imzalamaya çağırdı.
Yılmaz, liman ve havaalanına iniş vergileri gibi harç, vergi ve ücretler ile döviz kurlarından kaynaklanan fiyat değişiklikleri haricinde sözleşmede öngörülen hükümlerin değişmeyeceğini bildirdi.
Yeni yıl kutlamaları ve paket tur hizmetleri karşılığında sözleşme imzalayan tüketicileri tur broşürleri ve sözleşmeleri dikkatli okumaları konusunda uyaran Yılmaz, kredi kartı akti ve gecikme faizlerinin hala yüksek olduğunu, hizmet karşılığı yapılan ödemeler asgari bile olsa borçların kar topu gibi büyüdüğünü de dile getirdi.
Yılmaz, seyahat acentalarının paket tur hizmetini gereği gibi yapmaması halinde tüketicinin bu durumu 30 gün içinde bildirmesi gerektiği bilgisini de verdi.
Tüketicilerin hizmetin sunulmaması halinde tüketici sorunları ve hakem heyeti ve tüketici mahkemesine başvurarak bedelini alabileceğini söyleyen Yılmaz, tüketicilerin yeni yılını kutlayarak açıklamasını noktaladı.