İnternet ve reklamcılık devi Google, yazılım dünyasının sınırlarının ötesine geçerek olağandışı bir proje başlattı ve büyük bir başarıya ulaştı: Sürücüsüz otomobil artık gerçek.
Sürücüsüz araçlar, arabayı yönetecek bir operatör olmaksızın bir noktadan diğer noktaya erişebilen teknoloji harikaları olarak nitelendirilir. Bu projelerden belki de en önemlisi, EUREKA Prometheus Car (Programme for a European Traffic of Highest Efficiency and Unprecedented Safety -; Yüksek Verimlilik ve Emsali Olmayan Güvenlik için Avrupa Trafik Programı).
Google'ın Aracı Rakiplerine Nasıl Fark Atmayı Planlıyor?
Milyar Dolarlar Döküldü!
Proje üstünde 1987"den beri çalışıldı ve Avrupa Birliği tarafından 1 milyar doların üstünde para harcandı. Projeye destek veren firmalar, envai çeşit vergi teşviki ile ödüllendirildi. Katılımcılar arasında en önemlisi Daimler Benz olarak dikkat çekti. Teknoloji sitesi ShiftDelete.Net, otomobil dünyasını değiştirecek bu teknoloji hakkında özel bir rehber hazırladı.
Avrupa, Amerika'ya Karşı!
Avrupa"nın EUREKA Prometheus projesine, Amerika Birleşik Devletleri de kayıtsız kalamadı ve kendi araştırmasını yürürlüğe soktu. DARPA Grand Challenge adlı proje, yalnızca yolda değil, arazide de kullanımı kapsıyordu. Amaç, Amerika"dan bekleneceği gibi bu tür bir teknolojiyi orduda kullanmak ve savaşlarda asker kaybını asgari seviyeye çekmekti.
Organizatörler, projeyi paraya çevirip yarışlar düzenlemeyi de ihmal etmedi. 2007"de düzenlenen yarışta, Tartan Racing, Chevy Tahoe ile birinci, Stanford Racing, Volkswagen Passat Wagon ile ikinci, Victor Tango, Ford Hybrid Escape ile üçüncü, MIT, Land Rover L3 ile dördüncü, The Ben Franklin Racing Team, Toyota Prius ile beşinci ve Cornell, Chevy Tahoe ile altıncı oldu.
Yarışmanın şartları şunlardı: Araçlar, her trafik kuralına uyacak, diğer araçları fark edip araya güvenli mesafe koyacak, gerektiği zaman kazayı önleyici müdahalelerde bulunacaktı. Bu şartları yerine getiren otomobiller, sıralamada kendilerine yer bulmayı başardı ve vergi teşvikleri ile para ödüllerini geliştiricilerine kazandırdılar.
Google Sürprizi
Google"s Driverless Car (Google"ın Sürücüsüz Otomobili) projesinin gelişimi, İnternet devinin mühendisi Sebastian Thrun liderliğinde ve Stanford Artifical Intelligence Laboratary (Stanford Yapay Zeka Laboratuarı) işbirliğiyle başladı. Sebastian Thrun aynı zamanda Google Street View projesinin de baş mimarıydı.
Üretilen sürücüsüz araç, 2005 yılında DARPA Grand Challenge da birinci olup, Amerika Savunma Bakanlığı"ndan 2 milyon dolarlık ödül ve bol bol teşvik kazandı. Mike Montemerlo ve Anthony Levandowski gibi bilişim dünyası dahileri de, ödülün elde edilmesinde büyük pay sahibiydi.
Gelişmeler hakkında ne düşünüyorsunuz?
(ShiftDelete.Net)
Sürücüsüz araçlar, arabayı yönetecek bir operatör olmaksızın bir noktadan diğer noktaya erişebilen teknoloji harikaları olarak nitelendirilir. Bu projelerden belki de en önemlisi, EUREKA Prometheus Car (Programme for a European Traffic of Highest Efficiency and Unprecedented Safety -; Yüksek Verimlilik ve Emsali Olmayan Güvenlik için Avrupa Trafik Programı).
Google'ın Aracı Rakiplerine Nasıl Fark Atmayı Planlıyor?
Milyar Dolarlar Döküldü!
Proje üstünde 1987"den beri çalışıldı ve Avrupa Birliği tarafından 1 milyar doların üstünde para harcandı. Projeye destek veren firmalar, envai çeşit vergi teşviki ile ödüllendirildi. Katılımcılar arasında en önemlisi Daimler Benz olarak dikkat çekti. Teknoloji sitesi ShiftDelete.Net, otomobil dünyasını değiştirecek bu teknoloji hakkında özel bir rehber hazırladı.
Avrupa, Amerika'ya Karşı!
Avrupa"nın EUREKA Prometheus projesine, Amerika Birleşik Devletleri de kayıtsız kalamadı ve kendi araştırmasını yürürlüğe soktu. DARPA Grand Challenge adlı proje, yalnızca yolda değil, arazide de kullanımı kapsıyordu. Amaç, Amerika"dan bekleneceği gibi bu tür bir teknolojiyi orduda kullanmak ve savaşlarda asker kaybını asgari seviyeye çekmekti.
Organizatörler, projeyi paraya çevirip yarışlar düzenlemeyi de ihmal etmedi. 2007"de düzenlenen yarışta, Tartan Racing, Chevy Tahoe ile birinci, Stanford Racing, Volkswagen Passat Wagon ile ikinci, Victor Tango, Ford Hybrid Escape ile üçüncü, MIT, Land Rover L3 ile dördüncü, The Ben Franklin Racing Team, Toyota Prius ile beşinci ve Cornell, Chevy Tahoe ile altıncı oldu.
Yarışmanın şartları şunlardı: Araçlar, her trafik kuralına uyacak, diğer araçları fark edip araya güvenli mesafe koyacak, gerektiği zaman kazayı önleyici müdahalelerde bulunacaktı. Bu şartları yerine getiren otomobiller, sıralamada kendilerine yer bulmayı başardı ve vergi teşvikleri ile para ödüllerini geliştiricilerine kazandırdılar.
Google Sürprizi
Google"s Driverless Car (Google"ın Sürücüsüz Otomobili) projesinin gelişimi, İnternet devinin mühendisi Sebastian Thrun liderliğinde ve Stanford Artifical Intelligence Laboratary (Stanford Yapay Zeka Laboratuarı) işbirliğiyle başladı. Sebastian Thrun aynı zamanda Google Street View projesinin de baş mimarıydı.
Üretilen sürücüsüz araç, 2005 yılında DARPA Grand Challenge da birinci olup, Amerika Savunma Bakanlığı"ndan 2 milyon dolarlık ödül ve bol bol teşvik kazandı. Mike Montemerlo ve Anthony Levandowski gibi bilişim dünyası dahileri de, ödülün elde edilmesinde büyük pay sahibiydi.
Gelişmeler hakkında ne düşünüyorsunuz?
(ShiftDelete.Net)