Benzinin litresinin 4 lirayı geçmesinden sonra kârlılığı tartışma konusu haline gelen akaryakıt bayileri kıymete bindi.
Ünsal Ereke'nin haberi
İstasyonlar, tabelayı değiştirmek için akaryakıt şirketlerinden Maserati otomobil bile istedi
Rekabet Kurumu"nun "İntifa hakkı 5 yıl olacak" kararı çerçevesinde 1500 bayinin imzaladığı sözleşmeler karşılığında verilen "hava parası" miktarı 1 milyar dolara ulaştı.
İntifa hakkının 5 yılla sınırlandırılmasından sonra büyük dağıtım şirketleri günlük akaryakıt satışı az olan bayilerini gözden çıkarırken, satışı çok olan bayilerin peşine düştü.
Şirketlerin birbirlerinden istasyon kapma yarışı film sahnelerini aratmadı. Dağıtım şirketleri tarafından oluşturulan "istasyon ikna ve pazarlık" timleri, çok satışı olan bayilerin lüks otomobil markası Maserati araca varan isteklerini karşılamaya çalıştı. Bayilere verilen hava parası 200 bin ila 4 - 5 milyon dolar arasında değişti.
EN FAZLA BAYİ AYTEMİZ"E GEÇTİ
Piyasada en fazla bayiyi, Akpet"i 550 milyon dolara Rus Lukoil"e satıp daha sonra kendi markasını ayağa kaldıracağını anlatan Aytemiz"in sahibi İsmail Aytemiz kaptı.
Aytemiz, Lukoil"e sattığı Akpet bayileri başta olmak üzere birçok şirketten 182 adet bayinin tabelasını Aytemiz"e çevirdi. En fazla dağıtım payına sahip 5 büyük firmanın bayi sayısını azaltmaları dikkat çekti.
Bu durum büyük dağıtım şirketlerinin daha fazla hacimli bayilerin peşinden koştuklarını ve ellerindeki fazla satış hacmine sahip bayileri tutma çabalarını ortaya koydu.
Opet Başkanı Fikret Öztürk"ün "Yüzde 1 pay için 250 milyon dolar harcadık" açıklaması ve yeni sahneye çıkan Full şirketinin 20 bayi için 330 milyon dolar harcaması da şirketlerin bayilerini ellerinde tutmak ve çok hacimli bayilerin istasyonlarına kendi bayraklarını çekmek için ne kadar çaba harcadıklarını gözler önüne serdi.