MediaCat Aralık ayından itibaren Nar Ajans ve Interpress işbirliğiyle hazırlanan yeni bir araştırmaya yer vermeye başladı: Reklam-Haber Endeksi.
Bu araştırma televizyon, basın (gazete-dergi) ve radyo olmak üzere 3 ana mecrayı en çok kullanan ilk 10 reklamveren, bu reklamverenlerin hem kendileri hem de televizyon reklamları üzerine basında yapılan haberlerin sayısı ve erişimine dair verileri gözler önüne seriyor.
Televizyon ve radyo spotları saniye olarak hesaplanırken, basın verileri gazete ve dergi reklamlarının toplamından oluşuyor ve sütun/santim olarak listelerde yer buluyor. Üç farklı mecraya dair veriler Nar Ajans tarafından izlenen 29 televizyon kanalı, 40 radyo frekansı ve 653 basılı yayının taranması sonucu elde ediliyor. Basında reklamveren ve reklamları ile ilgili haber ve erişim sayılarını gösteren tablolardaki verilere ise Interpress, basında izlediği 1833 yayın ve eklerini tarayarak ulaşıyor.
MECRA LİDERLERİ
Bu ay ilk olarak 1-31 Ekim 2010 aralığında televizyon, basın ve radyoyu en çok kullanan reklamverenlerle birlikte, bu reklamverenler ve televizyon reklamları üzerine basında çıkan haber sayıları bulunuyor. Ekim ayı süresince reklamları televizyonda en uzun süreli yayınlanan marka Vodafone. Toplamda 344 bin 585 saniye gösterimle zirveye yerleşen Vodafone"u bir diğer GSM operatörü, Turkcell 241 bin 570 saniyelik gösterimle takip ediyor. Listenin üçüncü sırasında ise FMCG devi Ülker var.
Basın reklamlarında Ekim ayında konut firmalarının ağırlığı hissediliyor. Gazete ve dergilerin sütun/santim üzerinden değerlendirildiği reklam verilerinde Ekim ayında basında en çok yer alan reklamveren, Ağaoğlu İnşaat. Ali Ağaoğlu"nun bizzat kendisinin yer aldığı reklamlar dikkat çekiyor. Basın listesinin ikinci sırasında Sinpaş, üçüncü sırasında ise bir diğer konut firması Emlak Konut yer alıyor.
Radyo spotlarında Avea, 320 bin 654 saniye ile birinciliği göğüslerken Bonus Card 180 bin 722 saniye ile onu ikinci sıradan takip ediyor. Fiat ise listenin üçüncü sırasında. Ay boyu radyolarda Fiat reklamları toplam 176 bin 175 saniye dinlenmiş. Radyo listesinin ilk sırası ile ikinci sırası arasındaki süre farkı dikkat çekici.
BASINDA KONUŞULANLAR
Reklamveren firmaların ve televizyon reklamlarının ay boyunca basında kaç defa haber olduklarını ve bu haberlere erişim oranlarını gösteren tablolarda Turkcell zirvede. İlk tabloda reklamveren ile ilgili çıkan tüm haberler gösterilirken, ikinci tabloda reklamverenin televizyon reklamları üzerine basında kaç haber yapıldığını görüyorsunuz. Turkcell Ekim ayı boyunca 1223 habere konu olmuş ve bu haberlere 300 milyonu aşkın erişim sağlanmış. Televizyon reklamları ise 126 haberin konusu olmuş. Basında en çok konuşulan ikinci reklamveren Türk Telekom olurken, televizyon reklamları en çok konuşulan ikinci reklamveren Vodafone oluyor.
İlk 10 reklamveren her iki listede de aynı olmasına karşın, (listelerin zirvelerindeki Turkcell hariç) reklamverenlerin sıralaması değişiyor. Basın haberlerinde GSM, finans ve FMCG sektörlerinden firmalar dikkat çekerken, televizyon reklamları ile de yine bu sektörlerden firmalar ses getiriyor.
(MediaCat)