İnternetten satış sonrası, mağaza müşterisini kaybeden perakendeci kupon sistemine geçiyor. Sistemle, sezon ürünlerinde yüzde 60'a varan indirimler 1 lira karşılığında satın alınıyor.
PINAR ÇELİK'in haberi
Krizle birlikte ABD'lilerin gözdesi haline gelen kupon sistemi Türkiye'ye de girdi. Markaların sezon sonu ürünlerinin indirimli fiyatlara satıldığı sitelerin mağazalardaki sirkülasyonu düşürmesiyle birlikte yeni bir arayışa giren sektör, sezon ürünlerini 1 liraya yüzde 60'a varan indirimlerle satın alma fırsatı sağlayan ve müşteriyi oturduğu yerden kaldırıp mağazaya götüren 'kupon' sistemi ile cirolarını artırmaya hazırlanıyor.
STOKLAR ERKEN SATILACAK
15 yıllık ayakkabı ithalatçısı ve sezonist.com'un kurucusu Kerem Cankur, 100 AVM ve 700 mağazanın dahil olduğu sistemle ABD'de çok yaygın olan kupon sistemini Türkiye'ye getirdiklerini söyledi. Bu sistemle mağazanın sezon sonunda elinde kalacak ürünü daha erken bir tarihte satmasını sağladıklarını dile getiren Cankur, "Türk halkı kupon biriktirmeyi sevmiyor ama cep telefonuna bayılıyor. İki enstrümanı bir yerde topladık. 1 yıl sonunda ayda 200 bin kupon dağıtıp 50 bin parça ürün satılmasını sağlayacağız" dedi. Sistem şöyle çalışıyor: Siteden istediği kampanyayı seçen müşterinin cep telefonuna 1 lira karşılığında kod numarası geliyor. Müşteri o kodla mağazaya gidip kampanya ürünlerini belirtilen indirimli haliyle satın alıyor.
Her türlü yolu deniyoruz
Abdülkadir Yalçuva- Mudo
DÜNYADA geçer akçeler Türkiye'de de deneniyor. Perakende pazarı çok hızlı büyüdüğü için beklentimizi karşılamayabiliyor. Bu noktada farklı alternatifleri deniyoruz. İnternet satışları mağaza cirolarını düşürünce, müşteriye dokunan sistem arayışı başladı. Bu noktada müşteriyi mağazaya çeken sistemler daha cazip geliyor.
Motive edici bir unsur
Füsun Çevikel Kuran-Stefanel Ben bu sisteme dahil değilim çünkü ben zaten gerçek fiyatlarla ürünlerimi satıyorum. Bunun üzerine yüzde 25 ve üzeri indirime gitmem. Bunu tercih eden markalar ya ona göre fiyatlandırma yapıyor ya da satmayan ürün grubu için bu sistemi uyguluyor. Müşteriyi mağazaya çekici ve harcaması için motive edici bir unsur.
Asıl işimiz mağazada
Hüseyin Özbek-Seven Hill
İnternet satışları müşterinin mağazaya gelmesini engelliyor. Halbuki Türkiye'de AVM'ler ve dolayısıyla mağazalar çok hızlı bir şekilde artıyor. Bu açıdan bakıldığında kısa süreli ciro artırmak adına internet odaklı satışı düşünmek büyük bir tehlike doğuruyor. Ben alışverişin kesinlikle mağazadan yapılmasından yanayım. İnternet mağazanın olmadığı yerlerde gerekli bir enstrüman olarak kullanılmalı.
SABAH