15 yıl önce Ege'de minik bir kayalık olan Kardak için Türkiye ile savaşın eşiğine gelen Yunanistan borç krizi nedeniyle adalarını ve havalimanlarını satışa çıkarıyor
Krizde Avrupa'nın birçok büyük ekonomisinin tepkisini üzerine toplayan ve borç içinde yüzen Yunanistan özellikle Almanlar'dan 'adalarınızı satın borçlarınızı kapatın' önerisi almıştı.
Alman Bild gazetesinin bu önerisi hayata geçiyor. Ekonomik krizdeki Yunanistan'ın, Ege ve İyon denizindeki bazı adacık ve kayalıklarla kimi havaalanlarını satışa çıkardığı bildirildi.
Atina'da yayımlanan haftalık Proto Thema gazetesi, "Maliye Bakanlığı, Altyapı Bakanlığı ve Kültür Bakanlığı'nın katılımlarıyla uluslararası pazara çıkarılabilecek ada ve havaalanlarını içeren bir listenin hazırlandığını" duyurdu.
300 MİLYON EURO HEDEFİ
Gazete, 'güvenilir hükümet kaynaklarına' dayandırarak verdiği haberinde, satış listesinde yer alan adaların "milli meselelerle bağlantılı olmamasına dikkat edildiğini" ve "Türkiye'ye itiraz hakkı tanınması için satılacak adaların kıta sahanlığından uzak bölgelerden seçildiklerini" yazdı.
Ada ve havaalanlarının satılmasının, "hükümetin kamuya ait taşınmaz malların acilen değerlendirilmesine yönelik B planı çerçevesinde kararlaştırıldığı" belirtilen haberde, satış listesinde, İyon Denizi'ndeki Nafsika Adası, Ligia Adası, Ehinades kayalıkları, Mora yarımadası açıklarındaki Ayos Yannis Adası, Eğriboz yarımadası ile Paksos Adası yakınlarındaki bazı kayalıkların bulunduğu kaydedildi.
Proto Thema, hükümetin yaklaşık 300 milyon euro likit para elde etmeyi hedeflediğini belirttiği bu plan çerçevesinde, satılmalarına merkezi Londra'da bulunan uluslararası bir danışmanlık şirketinin aracı olduğu adalara daha çok Arap ve Rusların ilgi gösterdiğini yazdı.
Haberde ayrıca, "bu çerçevede, ülkede hisselerinin tamamı devlete ait olan havaalanlarının özel sektöre devredilmesinin de hükümetin planları dahilinde bulunduğu, bu uygulamayla Arap ülkeleriyle Rusya'dan 'charter uçuşlarıyla' turizmin desteklenmesinin hedeflendiği" belirtildi.
Bu uygulamanın 2011 yılında başlayacağı, ilk aşamada Messinia havaalanı, Kozani havaalanı, Leros ve Skiros Adası ile diğer adalardaki bazı küçük havaalanlarının tamamının ya da bir bölümünün özel sektöre devredilmesinin planlandığı öne sürüldü.
İspanya'yı kurtarmaya yetmez
DİDİER Reynders, "Önümüzdeki hafta ve aylarda karar alırsak neden hemen uygulamaya geçmeyelim" dedi. Avrupalı yetkililer krizin İrlanda ve Yunanistan'dan bulaşması halinde özellikle İspanya gibi ülkeler için yeterli gelememesinden korkuyorlar.
Almanya Başbakanı Angela Merkel ve Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy fonun yükseltilmesi konusuna sıcak bakmadıklarını açıklaşmışlardı ancak Avrupa Merkez Bankası Başkanı Jean-Claude Trichet, hükümetlerin fonun yükseltilmesi konusunda adım atması gerektiğini açıklamıştı.
Belçika'dan yardım çığlığı
Borç krizinin yayılmasından korkan Avrupa'da 'yardım fonu artırılsın' çağrısına Belçika da katıldı
YUNANİSTAN ve İrlanda'nın ardından Portekiz ve İspanya'nın da borç krizine girebileceği endişesine karşı Avrupa'da kurtarma sesleri yükselmeye başladı.
Birbiri ardına krize giren ülkelere 750 milyar euroluk kurtarma fonu ayıran Avrupa Birliği'nde fonun miktarının yükseltilmesi konusunda bir çıkış da Belçika'dan geldi.
Belçika Ekonomi Bakanı Didier Reynders Euro Bölgesi'nin 750 milyar euroluk kurtarma paketini artık yetersiz geldiğini, bu rakamın revize edilerek artırılması gerektiğini ifade etti.
Brüksel'de bir açıklama Didier Reynders mevcut nakit havuzunun AB hükümetlerinin ortak karar almasının ardından artırılması ve 2013'e kadar yeni bir kriz mekanizmasının oluşturulması gerektiğini söyledi.