Ötmeyen kemerle 4 nala Süvari öyküsü   Konuyu açan: Dostane   İlk Mesaj: 11-12-2010 (06:25)   Son Mesaj: 11-12-2010 (06:25)    Cevap: 0    Gösterim: 791  

    11-12-2010

    Ötmeyen kemerle 4 nala Süvari öyküsü

    Ötmeyen kemerle 4 nala Süvari öyküsü


    X-Ray'de ötmeyen kemer, 4 cm'ye kadar esneyen pantolon, kravatsız yakası bozulmayan, yaka ölçüsü farklı, bedeni ve kol boyu uzun gömlek! Nerden çıktı bu Innovative fikri? İşte 4 nala bir Süvari öyküsü

    Hakan GÖKSEL"in haberi
    Babalarının seyyar tezgahta başladığı ve sonrasında mağazaya çevirdiği konfeksiyon işinde bayrağı teslim alan Coşkun Ailesi"nin ikinci kuşağı Süvari adını verdikleri marka ile dünya markası olma yolunda dört nala ilerliyor. Coşkun ailesinin 1967 Adana"da başlayan öyküsü hiçbir başarının tesadüf olmadığını gösteriyor.

    Bugünlerde televizyon ekranlarında X-Ray cihazından geçerken kemeri yerine sadece tokasını çıkaran adamın reklamı dikkatimizi çekti.

    Biz de reklamın peşine düşerek Haber 7"de Suvari Markası"nın öyküsünü dinlemek üzere Ahmet Coşkun"u davet ettik. Haber 7"de Genel Yayın Yönetmeni Ünal Tanık ve Ekonomi Editörü Hakan Göksel"e konuk olan Ahmet Coşkun Süvari"nin markalaşma ve öyküsünü ve "İnovatif" ürünlerinin başarısındaki sırları anlattı.

    SEYYAR TEZGAHTA BAŞLADI

    Coşkun ailesi esnaf kökenli bir aile ticaretle tanışmaları ise dededen miras! Dedeleri Adana"nın Ceyhan ilçesinde bakkaliye işiyle uğraşırken babaları tekstildeki potansiyeli fark etmesi ve bakkaliye işini de benimseyememesi sonucu konfeksiyon işine girmeye karar verir.

    Evladının fikrini önceleri benimsemeyen dedeleri bakkaliyeyi konfeksiyona çevirmeye yanaşmaz ve evladına o işi başka şekilde yapmasını söyler.

    Babalarının seyyar tezgahta zamanla dedelerinden çok kazanması ve rüştünü ispat etmesi ile dedeleri dükkanı oğluna devretmeye karar verir.

    Bakkaliyeyi 1967"de konfeksiyona çevirirler. Dönemin şartları yalnız giyim değil yün orlon gibi ürünlerin de satılmasını gerektirir.

    Perakendede belli bir tecrübe edindikten sonra işleri büyümeye karar verirler ve 1982 yılından Ceyhan"dan Adana"ya göçüp "Melek girmez" de adı verilen Pazarcılar Caddesi"nde toptancıların olduğu yerde bir mağaza açarlar.

    1989 yılında 2.kuşak da işin başına geçmeye başlar. Bir süre İstanbul ve Antep"ten getirdikleri ürünleri satan Coşkun ailesi; 2. Kuşağında işin içerisine girmesi ile üretim yapma kararı alırlar.

    O dönemde markalı ürünlerden ziyade zamanın en çok satan konfeksiyon ürünlerini Coşkun etiketiyle üretip satarlar.

    Üretimin cezbedici tarafını keşfetmeleri ve Türkiye şartlarının da üretime müsait olmasıyla, okul ürünlerinin yanı sıra bayan, erkek ve çocuk giysisi üretmeye başlamışlar. 1989 yılında attıkları adım başarı öykülerinin temel taşı olmuş.

    İKİ KRİTİK KARAR

    1997 yılında ikinci kuşağın bütün bireylerinin işin içerisine girmesi ile işleri toparlamaya karar vermişler. O dönemde ticaretin şekli ve boyutu değişince düşünüp taşınıp iki konuda üzerine eğilmeleri gereken iki konuda karar kılmışlar.

    1997"de ihracat yapmaya ve markalaşmaya karar vermişler. Süvari markası da 1997"nin sonunda doğmuş.

    NEDEN SUVARİ İSMİ?

    Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun Süvari markasını çıkarırken "dünya markası olması" ve bir de bu markanın kendi deyimiyle "hızlı koşması" gerektiğini düşünerek bu adı verdiklerini söylüyor. Coşkun Bugün dünyanın dört bir köşesinde Süvari ismi ve logosuyla ürünleri sattıklarını belirtiyor.

    Sektörde faaliyet gösteren birçok firmaların yurt dışına farklı etiket ve markalarla çıktıklarını hatırlatan Coşkun, bütün ihracatı kendi markaları ile ihraç ettiklerini ve farklı etiket tercih eden alıcılara bu konuda cevaplarının net olduğunu söylüyor.

    Başlangıçta bu kararın zararlarına bir durum gibi gözükse de uzun vadeli düşününce doğru karar aldıklarına emin oluyorlar.

    Türkiye"de 50 yıllık firmaların yurtdışına çok üretim yaptıklarını ama isimlerinin bile olmadığını söyleyen Coşkun yabancı firmaların bu ürünleri alıp kendi etiketleri ile 10 katına sattıklarına da şahit olduğunu söylüyor.

    6 ÜLKEDE MAĞAZA 20 ÜLKEYE İHRACAT

    Coşkun yurtdışında kendi etiket ve markalarının yaygınlaşması için böyle bir karar aldıklarını ve 6 ülkede kendi mağazalarının olduğunu ve 20 ülkeye ihracat yaptıkları konusunda da bilgilendiriyor.

    Coşkun, Rusya, Kazakistan, Türkistan, İsviçre, Azerbaycan ve Yemen gibi ülkelerde kendi mağazaları olduğunu ve Avrupa ve Asya gibi iki farklı uca yayılan yatırımlarını ülkelerin ihtiyaçlarını analiz ederek seçtiklerini belirtiyor.

    HANGİ BÜTÇEYE GÖRE MAL SATIYOR?

    Bu ülkelerde ürünlerinin laboratuvar sonuçlarının çok iyi olduğunu söyleyen Coşkun en gelişmiş pazardan en geri kalmış pazara kadar ürünlerini rahatlıkla satabildiklerini ve her pazarda belirli bir hedef kitleleri olduğunu ve ona talip oldukları bilgisini veriyor.

    Coşkun Süvari markasıyla hedef kitle olarak ortanın üstü diye tabir edilen B ve C gelir grubuna hitap ettiklerini anlatıyor.

    Coşkun bünyelerindeki bütün diğer markaları bırakıp Süvariye yoğunlaştıklarını, Süvari"deki hedeflerin çok büyük olmasından dolayı bütün yatırım ve enerjilerini Süvari"ye kaydırdıklarını ifade ediyor.

    Süvari için ilk hedefin 50 mağaza olduğunu ve aştıklarını belirten Coşkun 2011 hedefinin 100 mağaza olduğunu ve bugün itibariye 80 mağazaya ulaştıklarını bildiriyor. Süvari"nin 2016 hedefi 300, 2021 hedefi ise 1000 mağaza olarak belirlenmiş.

    NERDEN ÇIKTI BU INNOVATİVE?

    Süvari"yi diğer markalardan ayıran en önemli özelliği "Innovative" ürünler! Bu ürünlerin başlangıç noktası da bir hayli ilginç! "Innovative" fikri 4-5 yıl önce küçük bir detay olan gömlek yakası altında gizli bir ilikle başlamış.

    Coşkun Innovative "in çıkışını şöyle anlatıyor "Kravat takan insanların yaşadığı en büyük sorunlardan bir tanesi kravatı çıkardıklarında gömleğin iki yakasının bir arada düzenli durmamasıdır!

    Kravat takılı olduğunda çok şık duran gömlekler çıkarıldığında kötü görüntü oluşturur. Bu da bir hayli rahatsız eder.

    Tüm gömleklerle ilgili bu sıkıntıyla alakalı olarak daha önce gömleğin yaka uçlarına dıştan düğmelerle bu sorun çözülmeye çalışılsa da gömleğin genel görüntüsünü bozduğu ve kravat takınca da şık bir görünüm olmadığı için insanlara pek hoş gelmedi.

    Biz de bu rahatsızlıktan yola çıkarak yakanın altında gizli bir düğme ile bu sorunu çözdük. Çok küçük bir detaydı ama birçok insanın da sıkıntısı idi. Zaten İnovatif ürünlerde amacımız insanların sıkıntısına çözüm üretmekti.

    Kravat çıktığında ve düğme iliklendiğinde gömleğin yakası düzgün şekilde durdu. Bu da yeni müşteriler oluşmasına sebep oldu. Innovative ürün fikri buradan çıktı" diyor.

    Coşkun ürettikleri ürünlere kimlik kazandırmak istemeleri ve erkek giyim sektöründe pek fazla yenilik yapılmamasını göz önünde bulundurarak sektörde hareket oluşturmak için neler yapılabileceğini düşündüklerinde bütün sonuçların kendilerini İnovatif ürünlere götürdüğünü belirtiyor.

    FARKLI GÖMLEK VE FARKLI YAKA BEDENİ

    Yine Türkiye"de çok fazla sorun olan ve Türk insanının fiziki yapısından kaynaklanan gömlek bedeni ile yaka bedeninin ayrı ayrı olması ikinci İnovatif projenin geliştirilmesine neden olmuş.

    İnsanların kendi bedenlerinde gömlek aldıklarında yakalarının dar gelmesi ve büyük beden aldıklarında da şık durmamasından hareketle gömlek bedeni ile yaka ölçüsü farklı gömlek ürettiklerini anlatan Coşkun ayrıca zayıf ve uzun boylular için de gömlek boyu ve kol boyu uzun ürünlerinin de İnovatif ürünler olduğunu belirtiyor.

    ESNEYEBİLEN PANTOLON VE KEMER

    Üretilen ürünler bunlarla da sınırlı kalmamış, geçen yıl da bedeni 4 cm"ye kadar esneyebilen pantolon ve kemer üretmişler ve fazlasıyla ilgi görmüş.

    Son dönemde giyinme kalıplarının daralmasından dolayı insanların sabah rahat giydikleri pantolonu gün içerisinde giyerken zorlandıklarını hatırlatan Coşkun "İnsanlar yemek, ikram derken gün içerisinde bel ölçüsü 2-3 santim değişiyor.

    Giyimde dar kalıpların da kullanılmaya başlandıktan sonra ciddi rahatsızlık vermeye başladı. İnsanlar araçlarına binip inerken zorluk çekiyorlardı.

    Sadece kilolar için değil herkesin yaşadığı bu soruna Süvari pantolonlarının 4 cm ye kadar esneyen ve tekrar aynı bedene geri gelen ürünle çözüm bulduk" diyor.

    PANTOLONU YAPINCA KEMER DE ŞART OLMUŞ

    Pantolonu yapınca kemerini de yapmak gerektiğine karar verdiklerini belirten Coşkun kemeri yaptık sonra yeni müşteriler kazandıklarını ifade ediyor. İnovatif ürünlerle müşteri sayılarının arttığını belirten Coşkun firmanın 600 bin sürekli iletişim halinde kayıtlı müşterisi olduğu bilgisini veriyor.

    Süvarinin gelecek yıllarda aktif müşteri hedefi de 1 milyon olarak belirlenmiş .

    X-RAY CİHAZINDA ÖTMEYEN KEMER

    Havaalanlarında, alışveriş merkezleri, işyerleri vb. topluma açık alanlarda herkesin karşısına çıkan X-Ray cihazları insanların kabusu olmaya başladı. Özellikle hava alanlarında güvenlik gerekçesi ile kemerlerin bile çıkarılmasının istenmesi insanları bir hayli rahatsız ediyor.

    İnsanlar sadece zahmetli bir uğraş olmasının yanı sıra kalabalık önünde kemer çıkarmayı uygun görmüyor ve stres altına giriyor. Çoğu zaman güvenlik görevlileri ile münakaşayla sonuçlanan bu uygulamayı ve insanların yaşadığı sıkıntıları gidermeyi amaçlayan Süvari markası, "X-Ray"de ötmeyen kemer" üretti.

    Coşkun kendisinin de sık sık seyahat ettiğinde aynı sorunu yaşadığını ifade ettikten sonra "İnsanların güvenlikle münakaşalarını görüyordum ve bunun üzerinde çalışma başlatılsın istedim.

    Her türlü materyali denedik. Plastik tokayı denedik, ötmeyen metaller aradık ama plastikte istenen estetiği yakalayamadık. Hiçbir erkek şık bir takım elbisenin içinde öyle bir kemeri kullanmak istemez. En son çareyi tokası çok rahat tek bir harekette çıkarıp tekrar da rahat takılan kemeri ürettik" diyor.

    Bu kemerin bir başka özelliğini de anlatan Coşkun "insanlar kemer ölçülerini sağa sola kaydırdıklarında izler oluşur kemerde. Tüketici çok yeni kemeri bir beden geri aldığında o kemer iz yapınca kullanmıyor.

    Süvari"nin kemeri kullanıldığında o sorun da çözülüyor. İstediğiniz kadar farklı bedende kullanın kemerde iz oluşmuyor. Ayrıca deriden yapıldığı için de uzun ömürlü.

    Kemerin fazlası içeri doğru gittiği için de rahatsız etmiyor. X-Ray"de de saat ve kalem gibi çıkarıp koyabiliyorsunuz" diyor.

    INNOVATIVE ÜRÜNLERİ ÖZEL BİRİMİ ÜRETİYOR

    Süvaride İnovatif ürünler için ayrı bir birim kurulmuş ve sürekli yeni ürünler üzerine çalışıyor. Coşkun her yıl 2 Innovative ürün çıkarma programlarının olduğunu belirtiyor. Süvari 2011"de de yine farklı 2 ürün çıkarmayı hedefliyor

    Kemerin basit bir ürün gibi algılanmaması gerektiğini, dünyada daha önce uygulanmadığını ve ilk defa Süvari tarafından üretildiğini anlatan Coşkun ürünlerin tamamının tescillerinin alınarak piyasaya sürüldüğünü söylüyor.

    X-Ray cihazları için başka firmalarca çeşitli denemelerin yapıldığını aktaran Coşkun kemerde plastik olan ya da palaska gibi kullanılanlar olsa da kemerlerinin muadili olmadığını öne sürüyor.

    Esneyen kemer modellerine benzer ürünlerin yapıldığını ama hoş olmadığı için insanların tercih etmediğinin altını çiziyor.

    Süvari kemerin şıklığını bozmadan, içerisindeki bir mekanizma ve gizli lastikle içerden çözmüş. Kemerin açılan kapanan bir ürün olduğunun anlaşılmıyor. Coşkun " Sorunlar çözülürken ürünün şık durmasından tutun her türlü aşamaları düşünerek üretiliyor." diyor

    ŞİMDİLİK SADECE KENDİ MAĞAZALARINDA

    "Dıtlamayan kemer"in sadece kendi mağazalarında olduğunu anlatan Coşkun ilerleyen dönemlerde havaalanlarında stant açacakları bilgisini veriyor.

    Yurt dışındaki zincirlerle farklı çalışmalar yapıp onlara da vereceklerini açıklayan Coşkun bu yıl yalnız kendi mağazalarında satacaklarını bilgisini veriyor.

    Kemer için mağazaya gelen müşterinin başka ürünler de aldığını söyleyen Coşkun kemerin belirli sayıda satılıp, tanındıktan sonra dışarıya da satabileceklerini ve tescillerinin kendilerinde olduğunun altını çiziyor.

    "Erkek Giyim"in zor bir alan olması ve sektördeki diğer oyuncuların da böyle düşündüğü için özellikle bu alanda kendilerine hedef koyduklarını söyleyen Coşkun başarının ekip işi olduğunu ayrıca Mimar Sinan Üniversitesi ile ortak ödüllü İnovatif ürün yarışması yaparak on binlerce beyinden de istifade ettiklerini söylüyor.

    500"Ü DOĞRUDAN 1500 KİŞİ İSTİHDAM EDİYOR

    Hammadde teminini yurtiçi ve yurtdışından alan Süvari konfeksiyon bölümünde üretimlerin yüzde 90"ını Türkiye de yapıyor. Üretimle birlikte toplam 500"ü doğrudan, diğerleri de anlaşmalı fabrikalarda 1600 kişiyi istihdam ediyor.

    Küçük maliyet farkları ile üretimi Türkiye"de sürdüren Süvari ürünlerin Anadolu"da üretilip İstanbul"da pazarlaması gerektiğine ve Türkiye"de işçilik kalitesinin Avrupa standartlarında olduğunu savunuyor.

    Kumaşların da büyük bölümü Türkiye"den sağlanıyor. Dikiş konusunda tamamen Türkiye ile çalışıyor. Coşkun 100 milyon dolarlık bir konfeksiyon yatırımında 30 bin kişinin çalıştırılabileceğini diğer yatırımlarla kıyaslandığında işsizliğe çözüm olabileceğine inanıyor.

    Coşkun işsizlik çözülene kadar Türkiye"de sektörün desteklenmesi görüşünde...

    Mağazalar konusunda AVM ağırlıklı çalışan firma önemli caddeleri ihmal etmiyor. Fakat mağazalarının yüzde 70"i AVM"lerde!

    İNADINA ÜRETİM, KRİZE İNAT YATIRIM VE İSTİHDAM

    Türkiye"deki bütün krizlerden şirket olarak karlı çıktıklarını anlatan Coşkun, daha çok özkaynakları ile çalıştıkları için krizlerde finans sorunu yaşamadıklarını bütün yatırımları kriz dönemlerinde yapmaya çalıştıklarını söylüyor.

    Son krizde piyasanın üretimleri azaltmasına rağmen 2009"da satış adetlerini 2,5 kat artıran firma, kar marjlarını düşük tutarak, kampanyalar yaparak sürümden kazanarak pazarını genişletmiş.

    Kriz döneminde çok mağaza açtıklarını anlatan Coşkun herkesin işçi çıkardığı dönemde üretim ve mağazalara 250"ye yakın yeni istihdam yaptıkları bilgisini veriyor

    UFUKTA BAYAN SUVARİ YOK! ERKEKTE CASUAL GİYİMİN AĞIRLIĞI ARTIYOR

    Bayan süvari ile ilgili ilerleyen dönemlerde bir şeyler yapılabileceklerini ama önümüzdeki 2-3 yıl böyle planlarının olmadığını anlatan Coşkun mağaza metrekarelerini büyütüp çeşiti de artırdıkları bilgisini veriyor.

    Klasik erkek giyimin dışında "Casual" denilen spor ürün grubunun mağazalarında yüzde 5-10 seviyelerinden, yüzde 20-25"e çıkardıklarını belirten Coşkun 2-3 yıl içerisinde bu oranı yüzde 50"ye çıkarmayı hedeflediklerini belirtiyor.

    Üretimde "Casual" ürünlere özel ekip kuran Süvari, yurtdışındaki moda trendlerini de yakından takip ediyor.

    2011 CİRO HEDEFİ 140 MİLYON TL

    Gelecek yıl 140 milyon TL ciro hedefi koyan Süvari mağaza anlaşmaları ve ürün hazırlıklarına da başlamış. Franchise modeli kullanmayan firma sağlam temellerle gitmek istiyor.

    Bin mağaza hedefi için altyapılarını da güçlendiriyor. Sadece yurt dışında ortaklı model uygulayan firma orada da mağazaları tamamıyla ortaklarını vermiyor büyük hisseyi elinde bulunduruyor.

    Sektörde İnovatif ürünler üreten firma olmadığını açıklayan Coşkun bayan giyimde de benzer işler yapan firmaların olmadığını söylüyor.

    Kumaşta nano teknoloji gibi uygulamalar olduğunu anlatan Coşkun bu tür buluşlarında bir defaya mahsus çıkarıldığını kendilerindeki gibi sürekli bir çalışma olmadığını belirtiyor.

    Şirketin tekstil dışında Antrepo ve bir de inşaat şirketi de bulunuyor. Şirkette Ahmet Coşkun yönetim kurulu başkanlığı yapıyor, yurt içi ve yurt dışı ilgileniyor.

    Kardeşlerden en küçükleri Fatih Coşkun organizasyon boyutuyla ilgilenirken Adana"daki abileri Hasan Coşkun Antrepo işinin ve üretim başında duruyor. İnşaat şirketinin başında da 3. kardeş İsmail Coşkun var.




    Ötmeyen kemerle 4 nala Süvari öyküsü Yorumları