Bankacılık sektöründe başta kredi kartları olmak üzere bankacılık işlemleri ile ilgili yapılan şikayetlere sonunda neşter atılıyor. BDDK, tüketicileri bankalara karşı korumak için bir dizi yeni çalışma başlattı.
Hüseyin Özay'ın haberi
Havale ücretleri ve kredi kartlarıyla ilgili şikayetler üzerine BDDK tüketiciyi rahatlatacak adımlar atmaya hazırlanıyor.
Tüketici reformu olarak nitelendirilen düzenleme ile bankalara, şikayetlere cevap verme, kredi kartı iptali gibi talepleri yerine getirme zorunluluğu getiriliyor.
Tüketicilerin şikayetlerini dikkate almayan bankalar ise yaptırım ile karşı karşıya kalacak.
BDDK"nın yapacağı düzenlemeler üç yıllık süre içinde kademeli olarak uygulamaya konulacak. Bazı düzenlemeler yasalarla, bazıları da yönetmelik ve genelgelerle yapılacak.
Mevcut sistemde, bir çok banka tüketicilerden gelen şikayetleri dikkate almıyor veya tüketicilerden gelen talepler de dikkate alınmıyor.
ŞİKAYET DİKKATE ALINACAK
BDDK"nın kademeli olarak yapacağı düzenlemelerle, öncelikle tüketiciler bankacılık işlemleri konusunda bilgilendirilecek.
Bu bilgilendirmeler için, seminerler, broşürler ve filmler kullanılacak. Dizilerde tüketici hakları konusunda mesajlar verilecek.
Yine yapılacak düzenlemelerle, şikayetler konusunda her bankada bir birim oluşturulacak. Bankalarda, tüketici şikayetleri ve başvuruları konusunda bir muhatap bulunacak.
Şikayetler mutlaka yanıtlanacak. Şikayeti dikkate almayan bankaya ise ceza verilecek.
İptal başvurusunu işleme koymayana ağır ceza
Tüketicilere yönelik düzenlemeler ağırlıkla kredi kartı ve tüketici kredileri konusunda yapılacak.
Özellikle, kredi kartları, kredi faizleri konusunda tüketicilere bilgi verilmesine yönelik hükümler ağırlaştırılacak.
Örneğin, kredi kartı iptal başvurunu işleme koymayan, kredi kartı aidatları konusunda tüketicilere gerekli bilgileri vermeyen, kredi reklamlarında tüketicileri yanıltan bankalara ağır cezalar verilecek.
BDDK yetkilileri, kredi kartları ve kredilerle ilgili tüketicilerden gelen şikayetlerin büyük kısmının, bankaların uygulamaları ve tüketicilerin yeterli bilgi sahibi olmamasından kaynaklandığını belirterek, tüketicilerin bilgilenmesi ile birlikte bir çok sorunun kendiliğinden çözüleceğini bildirdiler.