26 firmaya altın ambalaj ödülü   Konuyu açan: alptraum   İlk Mesaj: 10-27-2010 (23:23)   Son Mesaj: 10-27-2010 (23:23)    Cevap: 0    Gösterim: 613  

    10-27-2010

    26 firmaya altın ambalaj ödülü

    26 firmaya  altın ambalaj ödülü


    İzmir Valisi Cahit Kıraç, ürünlerin farklılaşmasında ambalajın önemli bir rol oynadığını belirterek, ambalajlardaki gelişmişliğin dünyada toplumların refah göstergesi olarak kabul edildiğini söyledi.

    Türk Standardları Enstitüsü'nün (TSE) düzenlediği 23. Altın Ambalaj Yarışması ödülleri İzmir Swiss Otel'de sahiplerine verildi. TSE tarafından ambalajda Türkiye Markası yaratılması ve uluslararası ekonomik alanında daha çok Türk firmasının ve ürünlerinin tanınması amacıyla düzenlenen yarışmaya 31 firmanın 57 ürün ile katıldığı, 26 firmanın 36 ürün ile ödül aldığı bildirildi.
    Vali Cahit Kıraç, yarışmada ödüllerin gıda, içecek, sağlık ve güzellikle ürünleri, ev gereçleri, elektronik eşya ve eczacılık olmak üzere 7 ayrı dalda verildiğini söyledi. Başarının ödüllendirilmesinin yeni başarıları da beraberinde getirdiğini belirten Kıraç, ''Ambalaj başarı ve özverili çalışma gerektirir. Özveri, emeğin kalitesini yükseltmek, rekabeti canlandırmak, iyi başarılı olanın takdir edilmesi ile mümkündür, onun için bu ödüller anlamlı'' dedi.

    Tüketiciler açısından ambalajın önemli bir etken olduğunu belirten Kıraç, şunları söyledi:

    ''Günümüzde ürünlerin fonksiyonel özelliklerinin birbirine çok benzemelerinden dolayı firmalar ürünlerini rakiplerinden ayırmak için doğru şekilde konumlandırmalıdır. Ambalaj ürünlerin farklılaşmasında etkili rol oynuyor. Dünyada artan tüketici talepleri, alışkanlıkların değişmesi ambalaj sektörünün önemini arttırıyor. Ürünlerin ambalajı ihracatta da etkili araçtır. Ambalaj taşıma ve kullanımda kolaylık sağlıyor, satın alma davranışlarını etkiliyor. Ürünlerin değer ve miktar kaybına uğramadan tüketicilere sunulmasında ambalaj önemli ve etkin bir rol oynuyor. Ambalaj pazar büyüklüğü açısından dünyada önemli bir sektördür ve Türkiye'de de her geçen gün daha çok öne çıkıyor. Hızlı kentleşme, nüfus artışı, tüketim alışkanlıklarındaki değişimler, alışveriş merkezlerinin yaygınlaşması sektörün gelişmesini sağlıyor. Ambalajdaki gelişmişlik dünya toplumlarının refah göstergesi olarak kabul ediliyor.''

    Dünya Ambalaj Teşkilatı Başkanı Keith Pearson ise TSE'nin üyeliğine büyük önem verdiklerini söyledi. TSE'nin Türk ekonomisinde önemli bir rol oynadığını belirten Pearson, şunları kaydetti:

    ''Dünya Ambalaj Teşkilatı 40 yıldır faaliyet gösteriyor, anlamlı bir örgüt. Örgüt olarak daha çok insanın, iyi daha iyi bir yaşam kalitesine daha iyi ambalajlama ile erişeceğine inanıyoruz. Kongrenin ana teması olan kalitenin miras olduğu fikri doğru, insanların taşıdığı değerler üzerine bir şey inşa etmeye çalışıyoruz. Bu ödüllerle başarıyı, yaratıcılığı kutluyoruz. İmalat ve tasarımda yer alanları kutlamak için toplanmış bulunuyoruz. Ambalajın bir ülkenin ekonomisindeki en önemli endüstrilerden biri olduğunu düşünüyorum, çünkü alt yapı ile ilgili. Nasıl ki bir yerden bir yere gitmek için yola ihtiyaç duyuyorsak, fabrikada üretilen ürünler için ambalajlamaya ihtiyaç duyuyoruz. Ambalajlama alt yapı ile ilgili bir şey, artan değer olarak ortaya çıkıyor.''

    Türk Standardları Enstitüsü Başkanı Tahir Büyükhelvacıgil ise standardizasyonun bir ülkenin ekonomisi için çok önemli olduğunu söyledi. Standardizasyonun sanayinin belirli bir hedefe yönelmesini, üretimde kalitenin gelişmesini, ekonomide arz ve talebin değerlendirilmesini, kötü malın piyasadan silinmesini, yan sanayi dallarının kurulmasını ve geliştirmesini sağladığını belirten Büyükhelvacıgil, şöyle devam etti:

    ''Dünyadaki gelişmiş ülkeleri incelediğimizde hepsinin milli standardizasyon stratejilerine sahip olduğunu görürüz. Türkiye'nin milli bir standardizasyon stratejik planına ihtiyaç var. Türkiye'yi 2023 yılında dünyanın en güçlü ekonomisine sahip 10 ülkesi arasında görme hedefimize ulaşmak için, modern ve müreffeh bir Türkiye için en iyiye, en doğruya, en güzele ulaşmak için, milli bir standardizasyon stratejisi belirleyerek izlememiz, bu konudaki alt yapının temel taşı olan TSE'nin güçlendirilerek yoluna devam etmesi çok önemli. Çünkü, güçlü bir standardizasyon alt yapısı, güçlü bir Türkiye demektir. Son 2 yılda Çin'den Yunanistan'a, Brezilya'dan Rusya'ya toplam 26 ülkeyle işbirliği anlaşması imzaladık. Anlaşma yapılan ülke sayısı 68'e, kuruluş sayısı ise 90'a ulaştı.

    Bilgi teknolojileri ürün ve sistemlerinin güvenliğini içeren Uluslararası ortak Kriterler Anlaşması'na taraf olan TSE, bu yıl uluslararası denetimden başarıyla geçerek Sertifika Üretici Ülke unvanı alma aşamasına gelmiştir. TSE markası, ürünün standarda uygun olduğunu ve istenilen şartlarda üretildiğinin göstergesidir. TSE ile taçlanan ürün, güvenli olmanın yanı sıra performans ve kalite açısından da tüketiciye güvence verir. TSE belgeli bir üründe imalat kaynaklı olan bir kusurun tespit edilmesi halinde o malın ücretsiz tamir edilmesi, mümkün değilse yenisi ile değiştirilmesi veya satın alma bedelinin tüketiciye iadesi sağlanır. TSE markasının diğer işaretler ve belgelerden en büyük farkı tüketici dostu olmasıdır.''

    Büyükhelvacıgil, ambalajın çağdaş yaşamın vazgeçilmez unsuru, günümüzün yükselen değeri olduğunu belirterek, bu yıl Altın Ambalaj Yarışması'nda 26 firma 36 ürünü ile ödüle değer bulunduğunu, yarışma ile ambalajda Türkiye markası yaratmayı hedeflediklerini kaydetti.

    Tören ödül alan firmalara ödüllerinin verilmesi ile sona erdi.




    26 firmaya altın ambalaj ödülü Yorumları