Avea'dan kapsama alanı reklamlarına tepki   Konuyu açan: alptraum   İlk Mesaj: 10-26-2010 (12:22)   Son Mesaj: 10-26-2010 (12:22)    Cevap: 0    Gösterim: 620  

    10-26-2010

    Avea'dan kapsama alanı reklamlarına tepki

    Avea'dan kapsama alanı reklamlarına tepki


    Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir, diğer operatörlerin başlattığı kapsama alanına ilişkin iletişimi doğru bulmadığını belirterek, bunu ''Hepimizin arabası var ama tekerimiz dönüyor'' demeye benzetti.

    Her sene 2 binin üzerinde baz istasyonu yatırımı yaptıklarını söyleyen Akdemir, gelirlerinin yüzde 25'e varan bir kısmını yatırıma yönlendirdiklerini belirtti.
    Akdemir, Avea'nın 3. çeyrek performansına ilişkin olarak düzenlediği basın toplantısında yaptığı konuşmada, sektörde son 2 yılda etkin rekabet ve hesaplı hizmet dönemi yaşandığını; bunun pazarı derinden etkileyen düzenlemeler ve operatörler cephesinde yoğun abone kazanım mücadelesinden kaynaklandığını kaydetti.

    2008'in son çeyreğinden bu yana 22 milyondan fazla numara taşındığını belirten Akdemir, 2010 ikinci çeyrek sonu itibariyle toplam abone sayısının 61,5 milyon olduğunu, çift sim kartlılıktan kaynaklanan abone sayısındaki düşüşün yavaşladığını ifade etti.

    Avea olarak, 2010 yılına girerken karlı büyümeye odaklandıklarını ve bunun da müşteri odaklı büyüme ile mümkün olduğunu dile getiren Akdemir, sürdürülebilir dengeli performans için hem gelir hem giderlere yoğunlaştıklarını, operasyon maliyetlerini istikrarlı ve sürdürülebilir şekilde kontrol altına aldıklarını belirtti.

    Akdemir, 3. çeyrek sonu itibariyle gelirlerini yıllık bazda yüzde 6 artışla 677 milyon liraya çıkardıklarını, en büyük artış kaleminin şebeke içi gelirlerde gözlendiğini, bunun da karlılığın sürekliliğinin en önemli habercisi olduğunu söyledi.

    Avea'nın, FAVÖK'ünü en hızlı artıran operatör olduğunu belirten Akdemir, ''Geçen yılın son çeyreğini negatif kapatmıştık, ancak şu anda karlılıkta çok iyi bir yere geldik. 2010 3. çeyreğinde 130 milyon lira FAVÖK ve yüzde 19 FAVÖK marjı elde ettik. 2009 yılının aynı dönemine göre karlılığımızı 12 kat artırdık. Bir yıl içinde tam 12'den vurduğumuzu söyleyebilirim. Sene sonuna göre, FAVÖK marjı ise 9 kat arttı'' diye konuştu.

    Erkan Akdemir, önümüzdeki dönem hedeflerini ise ''Müşterilerin her tarzda beklentilerine uygun teklifleri gerçekleştirerek müşteri kazanmak ve büyüyen operatör olmayı sürdürmek''; ''Müşterilerin memnuniyetini ve kullanımını artırarak hem geliri büyütmek hem de müşteri hayat döngüsünü uzatmak''; ''Mobil internet ile Türk Telekom grubuyla yakınsama çözümlerini piyasaya sunmada lider olmak'' şeklinde sıraladı.

    2010'daki performansı kontrollü bir büyüme programı ile hayata geçirdiklerini dile getiren Akdemir, planladıkları şekilde yola devam ettiklerini ifade etti.

    KAPSAMA ALANI

    Konuşmasının ardından soruları yanıtlayan Akdemir, Avea'nın halka açılmasının planlanıp planlanmadığına ilişkin olarak şu anda bu yönde alınmış bir karar bulunmadığını belirtti.

    Rekabet stratejilerinin fiyat odaklı olmadığını, kendilerini değişen müşteri ihtiyaçlarına çok hızlı karşılık veren operatör olarak konumlandırmak istediklerini söyleyen Akdemir, kapsama alanındaki pozisyonlarına ilişkin bir soruyu şöyle yanıtladı:

    ''Bu, kapsamayla ilgili, son iletişimlerden kaynaklanan bir konu. Biz bu konuda bir iletişim içerisine girmedik. Bu iki operatörün başlattığı ve doğru bulmadığım kapsama iletişimi aslında 'Hepimizin arabası var ama tekerimiz dönüyor' demekten farklı değil.

    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) raporlarına bakıldığında kapsama oranları birbirine yakın durumda. En son geldiğimiz noktada, nüfusun yüzde 96'sını kapsıyoruz.

    Diğer yandan yatırımlara da devam ediyoruz. Her sene 2 binin üzerinde hem 2G'de hem 3G'de baz istasyonu yatırımı yapıyoruz. Gelirlerimizin yüzde 25'lere varan bir kısmını yatırıma yönlendiriyoruz.''

    ''MOBİL İLETİŞİMİN EVRENSEL HİZMET FONUNA GİRMESİNİ BEKLİYORUZ''

    10 bin üzerinde nüfusa sahip yerleri kapsamakla yükümlü olduklarını, ancak gönüllü olarak bin üzerindeki nüfusa sahip yerleşim yerlerine kadar indiklerini söyleyen Akdemir, bundan sonraki aşamada evrensel hizmet fonundan yararlanmak istediklerini belirtti.

    Akdemir, ''Operatörler, gelirlerinin bir kısmını evrensel hizmet fonuna veriyor ancak şu anda mobil haberleşme kapsam içinde yer almıyor. Operatörler, ekonomik olmayan sosyal amaçlı kapsamayı çok daha rahat yapabilir.

    Beklentimiz, önümüzdeki dönemde kapsama gireceği yönünde. Şu anda fonda muhtemelen 200-300 milyon lira gibi bir miktar birikmiştir'' şeklinde konuştu.

    Altyapı paylaşımının da benzer şekilde operatörlerin gereksiz maliyetlerini azaltacağını ve daha iyi servis kalitesi getireceğini vurgulayan Akdemir, gerekirse bu konunun ''şampiyonluğu''nu yapmak istediklerini, şirketlerin bu konuda anlaşmaması için bir neden göremediğini söyledi.

    ''DÜZENLEME OLMAMASI ESASTIR, AMA PİYASAYI BOZAN AKTÖR VARSA...''

    Her ay yüzde 10 üzerinde artış gösteren 3G trafiğinin geçen senenin 40-50 katına ulaştığını ifade eden Akdemir, ''Ama aynı şekilde giderlerimizi sabit tuttuk, hatta aşağı çektik'' dedi.

    Numara taşımada gelinen noktanın sevindirici olduğunu ancak düzenleyici kurumun, detaylar konusunda bazı düzenlemeler yapmasını desteklediklerini kaydeden Akdemir, şimdiye kadar 30'dan fazla kez taşınmış numaralar bulunduğunu belirtti.

    Akdemir, pazarda operatör üzerinden cep telefonu satışlarının Avrupa'daki kadar yoğun olmadığını ifade ederek, bunu geliştirmek için kamu çalışanlarına yönelik gerçekleştirdikleri Nokia E71 kampanyasını anımsattı. Akdemir, bu kampanya ile akıllı telefon sahibi olanların en çok müzik indirme hizmetinden yararlandıklarını söyledi.

    Asimetrik düzenleme taleplerini yineleyen Akdemir, önümüzdeki dönemde bu tür düzenlemelerin hayata geçirilmesini beklediklerini belirtti.

    Bu sektörün gelişmesinin ekonomik büyüme ve toplumsal refahın artışını da doğrudan, olumlu şekilde etkilediğini vurgulayan Akdemir, ''Bu sektördeki verimlilik ülke ekonomisine son derece pozitif yansıyor.

    Bu sektörde rekabetin sağlıklı olması çok önemli. Piyasada düzenleme olmaması esastır ama piyasayı bozan aktör varsa onun da çok etkin şekilde düzenlenmesi gerekir.

    O yola girildi ama bunun çok daha etkin şekilde gerçekleştirilmesini istiyoruz. Avea zaten inovatif olmak zorunda. Bunu engelleyecek düzenlemeler de olmamalı'' diye konuştu.

    ''İLK GÜNDEN BU YANA 17 MİLYAR LİRA YATIRIM''

    Akdemir, halkın baz istasyonlarına abartılı bir tepki gösterdiğini belirtirken, kapsama planlarını yaparken birçok bölgenin farklı özellikleri nedeniyle farklı çalışmalar yürütmeleri gerektiğini, bunun hem maliyeti artırıcı hem işi zorlaştırıcı etkisi olduğunu anlattı.

    Bu konuda operatörlerin birlikte çalışmasının gereğinin altını çizen Akdemir, bunun, halkın baz istasyonlarına tepkisini de azaltacağını söyledi.

    Frekansların yeniden adil şekilde dağıtılması taleplerini tekrarlayan Akdemir, bunun, Avrupa'da sık sık başvurulan, Türkiye'de ise düzenleyici kurumun elinde araçlar olmasına karşın yeterince kullanmadığı bir yöntem olduğunu kaydetti.

    Akdemir, bir soru üzerine, numaranın taşındığı gösteren sinyal sesinin başlarda anlamlı bir uygulama iken bugün çok gerekli olmadığını, bu uyarı nedeniyle numarasını taşımak istemeyenler olduğu gibi, bu sinyali duymaktan rahatsız olan çok kişinin de bulunduğunu söyledi.

    Piyasada rekabetin yoğunluğunu vurgulayan Akdemir, fiyatlandırmada agresifliğin devam ettiğini ve bunun sürmesini beklediklerini bildirdi.

    Akdemir, ilk günden bu yana lisans bedeli dahil olmak üzere 17 milyar liralık yatırım gerçekleştirdiklerini belirtti.

    ''HER ÇEYREKTE BİR BENZERSİZ SERVİS...''

    Avea Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Coşkun Şahin de, çalışanlarının yüzde 7-8'inin Ar-Ge biriminde görev yaptığını belirterek, her çeyrekte bir benzersiz servisle müşterilerinin karşısına çıkmak istediklerini, kendi içlerinde bir Ar-Ge merkezine sahip olmalarının bu hedefin gerçekleştirilebilmesi açısından önem taşıdığını anlattı.

    ''FENERCELL TRİBÜNÜNDE 15 BİN ABONE AĞIRLAYACAĞIZ''

    Avea Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Kaplan ise, spor kulüpleriyle mobil işbirliklerinde abone artışının bekledikleri hızda devam ettiğini belirterek, yeni Şampiyon Tarife'nin ivmesiyle daha hızlı bir artış beklediklerini kaydetti.

    Son dönemde faturalı abonelerin bu hizmete daha fazla ilgi gösterdiğini ifade eden Kaplan, yeni açtıkları Fenercell tribünü ile bir sezon boyunca 15 bin aboneyi bu tribünde ağırlayacaklarını aktardı. Kaplan, diğer kulüplerle de benzer çalışmalar yapabileceklerini söyledi.

    Kaplan, sektörde faturalı abone oranının yüzde 28, Avea'da ise yüzde 40'a yakın olduğunu belirterek, USB modem konusunda da pazar payına paralel şekilde yüzde 20 civarında bir paya sahip olduklarını ifade etti.




    Avea'dan kapsama alanı reklamlarına tepki Yorumları