Karaköy Güllüoğlu Baklavaları, Türkiye'de İstanbul Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Fatih Üniversitesi, Kocaeli üniversitesi, Uşak Banaz Üniversitesinin ardından Avusturya'daki Wirtschaftsuniversitat Wien Üniversitesinde de tez konusu olarak incelendi.
Karaköy Güllüoğlu'ndan yapılan yazılı açıklamada, baklavayı dünyaya tanıtma misyonu ile dikkati çeken şirketin, yönetim şekli ve aile şirketi olması itibariyle birçok üniversite ve diğer eğitim kurumlarının ilgi odağı olduğu belirtildi.
Açıklamada, tez ya da ödev amacıyla gelen öğrencileri ve öğretim görevlilerini karşılayan Karaköy Güllüoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Nadir Güllü'nün, firmanın tarihsel gelişim süreci, aile şirketi olmanın zorlukları, kurumsal iletişimde çözüm önerileri, halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama gibi konularda öğrencilerin tezlerine ilişkin merak ettiklerini anlattığı kaydedildi.
Verilen bilgiye göre, en son Avusturya'dan gelen işletme bölümü öğrencisi Johann Drexel'in ''Dünyada baklavanın kime ait olduğu ile ilgili bir çok polemik var, sizce baklavaya nasıl sahip çıkılmalı'' sorusuna yanıt olarak Nadir Güllü, ''Baklava geleneksel mutfağımızın bir klasiği ve bir kültürel değerimiz olarak dünyaya tanıtılmasına ulus olarak katkıda bulunmalıyız. İlgili devlet birimleri de baklava, lokum, kahve gibi Türkiye ve Türkler ile özdeşleşmiş ve birer ayırıcı kültürel değer haline gelmiş yiyecek-içecekleri, mutfaktan kütüphaneye, müzeye, konferans salonuna, filme, müziğe taşımaya yönelik çabalarda öncü ya da destek olmalı. Baklavaya sahip çıkmak, böyle olur'' değerlendirmesinde bulundu.
Aile şirketinin uzun yıllardır aynı şekilde nasıl yürütüldüğüne ilişkin olarak müşteri memnuniyeti misyonuyla hareket ettiklerini belirten Güllü, bu prensipleri sevgi, saygı, sorumluluk, sahiplenmek, sistem, sabır, sakinlik, sebat, sadakat, samimiyet, sözünde durmak, savaş ve gülümsemek olarak sıraladı.