SGK Başkan Yardımcısı Hüseyin Rahmi Çetin, eczane provizyon sisteminde bir performans probleminin yaşandığını belirterek, ''Ancak ortaya çıkan sonuç sistemlerin çökmesi değil, yüzde 5-7 arasında yaşanan performans problemidir'' dedi.
Çetin, makamında düzenlediği basın toplantısında, Türk Eczacıları Birliğinin, perşembe gününden itibaren Medula Provizyon Sistemi'nde kendilerinin de hissettiği performans problemiyle ilgili açıklamaları nedeniyle toplantı düzenleme ihtiyacı hissettiklerini söyledi.
SGK'nın tüm işlemlerinin yürütüldüğü sistemlerinin, 24 saat konusunda uzman kişilerce izlendiğini vurgulayan Çetin, ancak sisteminin çok büyük bir işlevi yerine getirdiğine ve yaklaşık 20 bin eczanede yaklaşık 70 bin bilgisayar üzerinden ortaya çıkan bir işlem yüküyle karşı karşıya bulunduğuna dikkati çekti.
Sistemin perşembe günü, hafta içinde ve bugün itibariyle herhangi bir çökme durumuyla karşı karşıya kalmadığını vurgulayan Çetin, ''Normal günlerde ve hafta içinde ortalama 1 milyon 200 bin adet reçete girişi yapılıyor. Bizim de performans problemi izlediğimiz perşembe günü ise 1 milyon 129 bin, dün de 1 milyon 44 bin reçete girişi yapılmış'' dedi.
Çetin, ''Buradan çıkarılacak sonuç şu, sistemde bir performans problemi yaşanmaktadır. Ancak ortaya çıkan sonuç sistemlerin çökmesi değil, yüzde 5-7 arasında yaşanan performans problemidir. Bu yüzde 5'lik problemin giderilmesi için arkadaşlarımız çalışmalarını tamamladığında, umut ediyorum, pazartesi sabah saatlerinden itibaren performans problemi de giderilmiş olarak hizmet vermeye devam edeceğiz'' diye konuştu.
Teknik ekiplerinin performans problemini hissettiğinden beri bunu çok yakından takip edip sorunu gidermek üzere her türlü çalışmayı yaptıklarını ifade eden Çetin, ''Bu tür problemler yaşandığında yerimizde oturmuyoruz, sahada oluyoruz. Üzerimize düşeni yaptığımızı düşünüyoruz. Bu kadar yerilmeyi hak etmiyoruz'' diye konuştu.
Hüseyin Rahmi Çetin, şunları kaydetti:
''Sistemimizde hiçbir şey yoktur, olmamıştır demeye çalışmıyoruz. Performans probleminin yaşandığı dönemlerde bunun eczacılara yansıması şudur, biz sistemlerimizde belirli bir dönem normal akış olmakla birlikte perşembe gününden itibaren 4-5 dakikada bir artış periyodu hissetmeye başladık. Eczacıların bu sorgulamaların geri dönüş sürelerinde yaşanan artış nedeniyle o ana denk geldiklerinde sistemin çok ciddi yavaşladığını, ancak bir sonraki tıkta sistemin rahatladığını muhtemelen görüyorlardır. Eczacılarımızdan, bu tür dönemlerde biraz daha sabırlı olmalarını rica ediyorum.''
Sağlık Bakanlığı ile sorumluluk paylaşımı konusunda şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadıklarını da bildiren Çetin, bu tür problemler ortaya çıktığında sorunun üstesinden gelmek üzere çalışmalarını yürüttüklerini, önemli olanın sorunu çözebilmek olduğunu düşündüklerini kaydetti.
Bu tür performans problemlerinin bütünüyle üstesinden gelmenin mümkün olduğunu düşündüklerini ifade eden Çetin, şöyle konuştu:
''Parametrik anlamda çok farklı sonuçlar ortaya çıkabilecek kadar dağınık yapılarda bir kapalı sistem oluşturmanın doğru olabileceği düşüncesiyle, uzunca bir süredir çalışma yapıyoruz. Bu çalışmayı yakın zamanda paylaşacağız. Medula Sistemi'nin İlaç Takip Sistemi ile entegre kullanımını sağlayacak bir altyapı sunulması söz konusu olacak. Bu tür problemlerin çok aza indirileceği, çok daha güvenle takip edilecek bir sistem olacağını düşünüyoruz.''
Çetin, bir gazetecinin ''sistem çöktü haberlerinin sık yapıldığını'' belirterek, ''şimdiye kadar neden yanıt verilmediğini'' sorması üzerine, ''Kamuoyunu bunlarla meşgul etmek istemiyoruz, biz zaten işimizin başında olduğumuz için'' dedi.