Fransa'nın başkenti Paris'te 17-21 Ekim tarihlerinde düzenlenen SIAL Uluslararası Gıda Fuarı, Türk firmalarının son teknolojiyle üretilmiş birbirinden farklı ve yenilikçi ürünlerine ev sahipliği yaptı.
İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) organizasyonu ile Türkiye'den 128 firma, 4 bin 356 metrekarelik milli stant alanında yeraldı.
Ayrıca 41 şirket de fuara bireysel olarak iştirak etti.
Türkiye, 105 ülkenin katıldığı fuarda, bu yıl 128 firma ve 4 bin 356 metrekarelik alanıyla, milli katılım düzeyindeki sıralamada Fransa ve İtalya'nın ardından 3'üncü ülke, genel katılımlar sıralamasında ise 6;ncı sırada yer aldı.
-GIDA SEKTÖRÜ AB İLE SINIF ATLADI-
İTO Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yalçıntaş, fuara katılan firmaları ziyaret ederek takdir beratlarını dağıttı.
Yalçıntaş, basına yaptığı açıklamada ''1988 yılından beri SIAL;e katılıyoruz. 10 firmayla başladık, bugün 128 firmaya ulaştık. Ama asıl artış Türkiye gıda ve içecek sektörünün ciddi anlamda gelişmeye başladığı 2000 yılından sonra oldu. Bu da Türkiye;de gıda sektörünün gelişimini gösteriyor. Diğer ülkeler bizi çok ciddi rakip olarak görüyor''dedi.
Yalçıntaş, ''Firmalardan inanılmaz talep var. Her firmaya ortalama 25 m2 alan ayrılıyor. Yaklaşık 40 firmayı geri çevirmek zorunda kaldık. Fuarda istediğimiz kadar yer alamadık. Normalde bizim burada 5 bin metrekarelik yerimizin olması gerekiyordu. Bu iki şeyi gösteriyor. Bir, Türk gıda ve içecek sektörünün gelişimini gösteriyor. Bir de bizi çok ciddi rakip olarak görüyorlar. ANUGA Fuarı'nda da net şekilde gördüm, Türk gıda sektörü AB ve Gümrük Birliği sayesinde ciddi anlamda sınıf atlamış oldu. Sunum, paketleme, tasarım anlamında 10 sene önceki gibi değiliz'' diye konuştu.
-LEZZET ÜSTÜNLÜĞÜMÜZ VAR-
Murat Yalçıntaş, Türkiye'nin 200;den fazla organik ürünü ihraç eder hale geldiğini, normal ürünlerinin de lezzet üstünlüğünün olduğunu söyledi.
Son yıllarda tarım alanında ciddi ve doğru adımlar atıldığını kaydeden Yalçıntaş, krize rağmen 2009;da gıda ve içecek sektörünün yüzde 4 büyüdüğünü belirtti.
Şu anda gıda ve içecek sektörünün toplam istihdamın yüzde 26,5'ini sağladığının altını çizen Yalçıntaş, ''Türkiye'nin otomotiv ve hazır giyim gibi belli başlı lokomotif sektörleri var. Önümüzdeki dönemde böyle devam ederse gıda ve içecek sektörünün de Türkiye'nin stratejik sektörlerinden biri olacağına inanıyorum'' dedi.