Sivil Havacılık 'havada tehlike'yi araştırıyor   Konuyu açan: alptraum   İlk Mesaj: 10-21-2010 (15:56)   Son Mesaj: 10-21-2010 (15:56)    Cevap: 0    Gösterim: 595  

    10-21-2010

    Sivil Havacılık 'havada tehlike'yi araştırıyor

    Sivil Havacılık 'havada tehlike'yi araştırıyor


    Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürü Dr. Ali Arıduru, 13 Ekimde iki uçağın havada tehlike atlattığı yolundaki haberlerle ilgili olarak, konunun araştırıldığını, gerekli işlemlerin yapılacağını söyledi.

    Sivil Havacılık Genel Müdürü Dr. Ali Arıduru, Türkiye'nin sivil havacılık alanında bölgesel bir otorite ve lider güç haline gelmesini sağlayan projelerin tanıtılması ve Türk sivil havacılığının 2023 yılı hedefleriyle ilgili bir basın toplantısı düzenledi.
    Yeşilköy WOW Otel'de yapılan basın toplantısında, Arıduru, 13 Ekim tarihinde, Atatürk Havalimanı'na inmek için yaklaşan THY uçağının, pistten havalanan bir başka uçağın 100 metre üzerinden geçtiği ve rapor edilmeyen bu olayın büyük bir tehlike yarattığı yolundaki haberlerle ilgili soru üzerine, ''Gereken işlemler yapılacak. Konuyla ilgili bir araştırma yapılıyor'' dedi.

    Arıduru, basın toplantısında, özellikle son dönemde yapılan bölgesel iş birliği anlaşmaları ile gündeme gelen Türkiye'nin, dünya havacılık sektörünün yükselen yıldızları arasında yer aldığını, Çin, Hindistan ve Brezilya'dan sonra havacılık sektöründe en hızlı büyüyen ülke olarak gösterildiğini ve yurt dışındaki yatırımlarının 10 milyar dolara ulaştığını anlattı.

    Sivil Havacılıkta Bölgesel İş Birliği Projesi çerçevesinde temelini attıkları 7 bölgesel oluşum ile Türkiye'nin bulunduğu coğrafyada lider konuma yükseldiğini söyleyen Sivil Havacılık Genel Müdürü Dr. Ali Arıduru, ''Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım'ın sivil havacılığın gelişmesi yönünde ortaya koyduğu büyük irade sonucunda sivil havacılığımız çağ atladı. Sayın Bakanımızın önderliğinde bölgesel oluşumlar ile sivil havacılıkta iş birliği ağları kurduk. Bulunduğumuz coğrafyada havacılığın en güçlü halkası olduk'' diye konuştu.

    Türkiye'nin eğitim ve bakım konularında bölgesel güç olması adına Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından 79 ülke ile çoklu iş birliği anlaşması yapıldığını anımsatan Arıduru, şunları söyledi:

    ''Hizmetlerin geliştirilmesi adına pek çok proje hayata geçirildi. Bu projeler kapsamında, Türkiye'nin bölgesinde uçak bakım ve eğitim merkezi olma hedefinin gerçekleştirilerek ülke ekonomisine katkı sağlanması, bölgesel iş birlikleriyle bulunduğumuz coğrafyadaki ülkelerle ilişkilerin geliştirilmesi ve uluslararası arenada üyesi olunan havacılık örgütleri içinde bölgesel iş birliği oluşumlarının artırılması amaçlanıyor. Bakım ve eğitimin yanı sıra sivil havacılık düzenlemeleri, havaalanı yatırımları, havacılık yönetimi, hava sahası yönlendirmeleri, insan kaynakları, bakım, eğitim ve yer hizmetleri gibi pek çok alanda yapılan anlaşmalarla sivil havacılık alanında ülkemizden çok daha geride olan ülkelerin uçuş emniyeti ve havacılık güvenliğinin sağlanması da hedefleniyor.''

    Dr. Ali Arıduru, Türkiye'nin, iç ve dış hatlarda, 2002 yılında toplam 33.5 milyon olan yolcu sayısının 2009 yılında 86 milyona ulaştığını kaydederek, ''Toplam yolcu sayısında dünyada 19'uncu sırada yer alıyoruz. Türkiye'nin yolcu sayısını en çok artıran 4'üncü ülke konumunda olması bizim için büyük bir gurur kaynağı'' dedi.

    -''TÜRK HAVA SAHASI UÇAKLARLA DONATILIYOR''-

    Türk sivil havacılığı hakkında genel bilgi veren Arıduru, şöyle konuştu:

    ''Türkiye'deki havalimanı sayısı ise 67. Sadece Türk Hava Yolları tarafından 2 merkezden, toplam 67 havalimanına aktif uçuş gerçekleştiriyoruz. iç hatlarda 25 olan havaalanı sayısı 46'ya çıktı. 2002 yılında sadece Türk Hava Yolları tarafından 4 noktadan uçuş gerçekleştirilirken, artık 7 merkezden 46 noktaya uçuş gerçekleştirilmektedir. 110 uçaklık bir filoyla başladığımız uçak filomuz, bugün 347 yükselmiştir. 2010 yılı sonuna doğru bu sayı 360 civarında bir rakama ulaşmış olacak. Gelişmeye baktığınız zaman Türk hava sahasının uçaklarla donatıldığını görüyoruz. 2002 yılında 14 havayolu işletmesinin cirosu 2.2 milyar dolar iken, 2009 yılında 17 havayolu işletmesinin cirosu 10 milyar doları aştı. Sektör çalışanlarının sayısı 2002'deki 48 bin 790 iken, 2010'da 110 bin kişiye yükseldi. Söz konusu dönemde 50 bini aşkın yeni aileye iş imkanı sağlandı.''

    Küresel Pazar Araştırma Raporu'nun, Türkiye'nin iç hatlarda ortalama yüzde 10,1 büyüme ile gelecek 20 yıl içinde en hızlı büyüyecek pazar olacağını ortaya koyduğunu ifade eden Arıduru, ''Türkiye'yi yüzde 10'luk büyüme ile Hindistan, yüzde 9.4'lük büyüme ile Kuzey Afrika ve Çin'in takip edeceği öngörülüyor'' diye konuştu.

    2003 yılında Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın ''Her Türk vatandaşı hayatında en az bir kez uçağa binecek'' düşüncesinden hareketle yola çıktıklarını anlatan Arıduru, 2002 yılında THY tarafından 2 noktadan 25 noktaya uçuş gerçekleştirilirken, bugün 7 havayolu tarafından 7 merkezden toplam 46 noktaya uçuş yapıldığını belirtti. Arıduru, söz konusu dönemde, 21 noktanın daha uçuşa açıldığını ifade etti.

    Sivil havacılıkta serbestleşme yönünde milat olarak kabul edilen 2002 yılında, 8.5 milyon olan iç hat yolcu sayısının, 2009 sonunda 5 kat artışla 41 milyona ulaştığına işaret eden Arıduru, ''Bu rakamla, Avrupa'nın en büyük iç hat yolcu sayısına sahip ülkesi konumuna geldik. Bizi 37.5 milyon yolcuyla İspanya ve 29 milyon yolcuyla İtalya takip ediyor'' dedi.

    2002 yılında 25 milyon olan dış hat yolcu sayısının, 2009 yılında 45 milyona yükseldiğini de belirten Arıduru, transit taşımacılıkta İstanbul'un çok büyük bir gelişme göstererek, en iyi destinasyon seçildiğini söyledi. Arıduru, ''Dünya Sivil Havacılık Örgütü ICAO'nun 2009 Faaliyet Raporu'na göre Türkiye, toplam dış hat yolcu sayısında 17'nci ülke konumunda'' diye konuştu.

    -YAP-İŞLET-DEVRET MODELİ

    Yap-İşlet-Devret modeli ile 1 milyar doları aşkın bir yapım bedeliyle uluslararası ölçekte ve son teknoloji ile donatılmış 6 adet terminal binasının ulusal bütçeye yük olmadan ülke ve dünya ekonomisine kazandırıldığını kaydeden Arıduru, ''Sadece bu projelerle, ilave 85 milyon yolcu kapasitesi kazanılmış, yatırım döneminde şantiyelerde 6 binden fazla personel istihdam edilmiştir. Bu terminallerin işletmeye başlamasıyla birlikte 8 bin 500 kişiye ek istihdam olanağı sağlanmış, yan sanayiye ise 1 milyar dolar civarında katkı yapılmıştır'' dedi.

    Uçuş emniyetinin ve güvenliğinin en önemli öncelikleri olduğunu ve bu konuda hiçbir esnekliği kabul etmediklerini vurgulayan Arıduru, sektördeki denetim sayısının 2002 yılından 2009 yılına tam 9 katına çıktığını belirtti. Arıduru, sözlerini şöyle sürdürdü:

    ''2002 yılında havacılık sektörüne yönelik tüm alanlarda yapılan denetim sayısı 528 idi. 2009 yılında hava taşıma işletmeleri, havaalanları, bakım kuruluşları, uçuş okulları ve yetkili hastaneler başta olmak üzere sektöre yönelik toplam 4 bin 882 denetim gerçekleştirilerek, denetim sayısı 9 katına çıktı. 2009 yılında yerli ve yabancı havayolu işletmelerinin hava araçlarına yapılan emniyet denetimlerinde Türkiye, 44 üyesi bulunan Avrupa Sivil Havacılık Konferansı (ECAC) içinde Fransa ve Almanya'dan sonra en çok hava aracı emniyet denetimi yapan 3'üncü ülke konumuna yükselirken, denetimlerdeki artış bakımından birinci sırayı aldı.''

    -10 BİN UÇAKLIK DEV FİLO

    2023 yılı projeksiyonları çerçevesinde Türkiye'nin 60 milyon yıllık yolcu kapasiteli 1, 30 milyon kapasiteli 2, 15 milyon kapasiteli 3 yeni havaalanına ihtiyaç duyacağını vurgulayan Arıduru, belirlenen diğer hedefler hakkında şunları söyledi:

    ''Avrupa'da 6 bin, Asya'da 1000, Ortadoğu'da 1500, Afrika'da 1000 olmak üzere yaklaşık 10 bin uçaklık bir filonun oluşması bekleniyor. Bölgemizde işbirliği yaptığımız ülkelerdeki oluşacak 5000 uçaklık dev filoya hizmet verecek bakım merkezleri ve bu filonun çalışanları için eğitim merkezleri kurularak, Türkiye'nin sektördeki konumunu güçlendirmesi için çalışıyoruz. İkili hava ulaştırma anlaşması sayısının 190 ICAO üyesi ülkeyi de kapsayacak şekilde genişletilmesini ve bu sayede, 130 olan uçuş nokta sayısının 400'leri aşmasını planlıyoruz. Helikopter taşımacılığı sisteminin kurulup desteklenmesi ve yerli imalat olarak en az 2 tip uçak üretiminin gerçekleştirilmesi de yüksek hedeflerimiz arasında. Hava aracı veya parçasının sertifikasyonunun Türkiye tarafından sağlanabilir hale getirilmesini arzu ediyoruz.''

    Hava Ulaştırma Araştırma Enstitüsü kurulmasının da en büyük hayallerinden birisi olduğunu vurgulayan Arıduru, 2023 yılı için de 100 geniş gövdeli, 450 dar gövdeli ve 200 bölgesel uçak olacak şekilde 750 uçaklık bir filo ve 350 milyon yolcu kapasitesi öngördüklerini bildirdi.




    Sivil Havacılık 'havada tehlike'yi araştırıyor Yorumları