Karayolları'ndan 'köprüde tehlike' yanıtı   Konuyu açan: alptraum   İlk Mesaj: 10-18-2010 (19:57)   Son Mesaj: 10-18-2010 (19:57)    Cevap: 0    Gösterim: 468  

    10-18-2010

    Karayolları'ndan 'köprüde tehlike' yanıtı

    Karayolları'ndan 'köprüde tehlike' yanıtı


    Karayolları Genel Müdürlüğü, dün düzenlenen Avrasya Maratonu sırasında İstanbul'daki Boğaziçi Köprüsü'nde meydana gelen titreşimlere ilişkin yazılı açıklama yaparak, 'büyük tehlike atlatıldı' iddialarına yanıt verdi.

    Karayolları Genel Müdürlüğünce, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin sürekli kontrol altında tutulan yapılar olduğu, her iki köprüde hareketleri takip için köprü izleme sistemi kurulduğu belirtilerek, ''Köprü üzerindeki her hareketin limit değeri vardır ve sistem limitler aşıldığında ikaz vermektedir. Maraton sırasında bu duruma ilişkin herhangi bir ikaz alınmamıştır'' açıklamasında bulunuldu.
    Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından dün düzenlenen Avrasya Maratonu sırasında İstanbul'daki Boğaziçi Köprüsü'nde meydana gelen titreşimlere ilişkin yazılı açıklama yapıldı. Açıklamada, şunlar kaydedildi:

    ''İstanbul'da düzenlenen Avrasya Maratonu esnasında Boğaziçi Köprüsü'nde yaya hareketlerine bağlı olarak titreşimler meydana gelmiş, dengesiz bir yük etkisi altında elektrik direklerinde enine yönde gözle görülebilir hareketler gözlemlenmiştir. Bütün bu hareketler asma köprülerin dizayn kriterlerinde öngörülen sınırların içinde kalacak değerlerdedir. Asma köprüler büyük salınımları olan, kendi halinde titreştiği durumda bile diğer yapılara nazaran büyük deplasmanlar yapabilen yapılar olup, rezonans durumu söz konusu değildir. Rezonans olabilmesi için tüm yayaların aynı anda askeri adım yürüyerek tek bir frekans değeri oluşturması ve bu frekansın köprünün doğal frekansı ile üst üste binmesi neticesinde salınımların artması ve sınır değerlerinin aşılması gerekmektedir.''

    Maraton esnasında köprüde oluşan durumun, segmentler halinde birbirine ekli olan tabliye elemanlarının üzerinde yayaların hareket etmesi sonucu, tabliye plakalarının farklı titreşmesi ve tabliye plakasının üzerine ayrı bir plakayla bağlı olan yüksek boylu elektrik direklerinin bu titreşimleri daha çok algılayarak salınımların görülebilirliğine neden olduğu anlatılan açıklamada, bu durumun köprünün yapısal güvenliğini etkileyecek bir husus olmadığı bildirildi.

    Açıklamada, dünküne benzer bir durumun Köprü'nün trafiğe açıldığı 1973 yılında da meydana geldiği, açılış töreni sırasında bundan daha fazla salınım olduğu ancak köprüde herhangi bir hasar tespit edilmediği belirtilerek, ''Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprüleri kuruluşumuzca sürekli kontrol altında tutulan yapılardır. Her iki köprüde hareketleri takip için köprü izleme sistemi kurulmuştur. Köprü üzerindeki her hareketin limit değeri vardır ve sistem limitler aşıldığında ikaz vermektedir. Maraton sırasında bu duruma ilişkin herhangi bir ikaz alınmamıştır'' ifadelerine yer verildi.




    Karayolları'ndan 'köprüde tehlike' yanıtı Yorumları