Alp: Boğaziçi Köprüsü yıkılabilirdi   Konuyu açan: alptraum   İlk Mesaj: 10-17-2010 (18:57)   Son Mesaj: 10-18-2010 (19:22)    Cevap: 1    Gösterim: 989  

    10-17-2010

    Alp: Boğaziçi Köprüsü yıkılabilirdi

    Alp: Boğaziçi Köprüsü yıkılabilirdi


    Yüksek Mimar Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp, ''Avrasya Maratonu, Boğaziçi Köprüsü'nü yıkabilirdi'' dedi. Alp, salınımlı bir asma köprü üzerine büyük bir insan kitlesinin yürümesi veya koşması nedeniyle oluşabilecek tehlikeyi şöyle açıkladı.

    Yüksek Mimar Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp yaptığı yazılı açıklamada, salınımlar esnasında sistemin normal durumuna göre yaptığı yer değiştirme miktarına ''genlik'' denildiğini hatırlattı. Salınımların sistemin doğal frekansına eşit olması halinde, sistemin genliğinin sonsuza dek artma eğilimi gösterdiğini savunan Alp, bu olaya ''rezonans'' denildiğini bildirdi.
    Kesintili rüzgar altındaki bir köprünün, deprem dalgaları nedeniyle oluşan salınım etkisi altındaki bir binanın rezonansa uğrayabileceğini ifade eden Alp, açıklamasında, şunları kaydetti:

    ''Örneğin 1940 yılında Amerika Birleşik Devleti'nin Washington eyaletinde yapılmış olan, Boğaziçi Köprüsü'nün benzeri Tacoma Asma Köprüsü, ulaşıma açıldığından birkaç ay sonra rüzgar etkisiyle rezonansa girerek yıkılmıştır. Benzer etki salınımlı bir asma köprü üzerine büyük bir insan kitlesinin yürümesi veya koşması nedeniyle de oluşabilir. 2000 yılında Londra'da Thames Nehri üzerine ünlü mimar ve mühendisler Arup, Foster, Caro tasarımına uygun olarak inşa edilen Millenium Yaya Köprüsü de insanların yürüyüşlerinden oluşan titreşimler nedeniyle ciddi biçimde sallanmaya başlamış ve rezonansa girme eğilimi gösterdiğinden ulaşıma kapatılarak mühendislik hesapları yenilenmiş ve yapısal sisteminde gerekli takviye ve değişiklikler yapıldıktan sonra 2002 yılında tekrar hizmete açılabilmiştir.

    İstanbul'a geçmiş olsun.''




    Alp: Boğaziçi Köprüsü yıkılabilirdi Yorumları



      Permalink - Mesaj no 1  10-18-2010, 19:22

    --->: Alp: Boğaziçi Köprüsü yıkılabilirdi


    Bu kişinin kentsel tasarımda bir ekol sayılması beni yerle bir ediyor. Zira 1.Köprü'ye back-up olarak önerdiği yüzer tünel sistemi ile boğazın diğer ve çok önemli bir fonksiyonunu gözden kaçırıyor. Deniz trafiği. Bahsettiği sistem deniz seviyesinden sadece bir kaç metre yükseklikte ve constantin'in dev zincirinden farkı yok bu anlamda. Istanbul devasa gemilerin,transatlantiklerin ziyaret ettiği bir turizm kenti...birisi kendisine hatırlatmalı. Aksi taktirde bu önemli detay sebebi ile alay konusu olabilir.
    Hannan Yedilioğlu.
    Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar) Misafir Ziyaretci