Metrobüs'ü Taksim'e ve şehrin önemli merkezlerine bağlayacak, sadece otobüslerin kullanabileceği 6 tercihli yol önerisinden 5'i mühendislerce uygulanabilir bulundu. 1 saatlik yol 20 dakikaya düşecek.
YASİN KILIÇ'ın haberi
İstanbul'un trafik problemine çözüm için çalışmaları yürütülen özel otobüs yolları projesi hayata geçiriliyor. Mühendislerin belediye tarafından belirlenen 6 güzergahta yaptığı fizibilete çalışmalarının sonucunda proje 5 bölgede uygulanabilir bulundu.
Toplu ulaşımı cazip hale getirerek vatandaşların İETT otobüsleri ile şehrin merkezi bölgelerine trafiğe takılmadan ulaşmalarını sağlayacak 'özel otobüs yolları' çalışması Taksim-Millet caddesi arasında uygulamaya konuyor. 7,5 kilometrelik güzergahta yolun sol şeritleri özel bir boya ve renkli butonlarla ayrıştırılarak belirli saatlerde yalnızca toplu ulaşım araçlarının kullanımına açılacak. İstanbul trafiğinde mesai başlangıcı ve bitimlerinde yaklaşık 1 saatte alınabilen 7,5 kilometrelik Taksim-Millet Caddesi yolu özel otobüs yolu sayesinde 20 dakikada kat edilecek. Güzergah üzerinde bazı bölgelerde otobüs normal trafik akışına katılırken hat üzerinde ayrılan özel bölgelere EDS kameraları takılarak yolun özel araçlarca ihlaline izin verilmeyecek.
Yapılan fizibilite ve altyapı çalışmalarının ardından Millet Caddesi- Taksim, Kızıltoprak-Bostancı-Tuzla, Beşiktaş-Maslak, Yenikapı-Başakşehir ve Şirinevler-Mahmutbey güzergahları belirlendi. 5 güzergahtan ilk etapta Millet Caddesi-Taksim hattı pilot proje olarak seçildi. Mühendisler güzergahı Millet Caddesi, Atatürk Bulvarı ve Tarlabaşı Bulvarı olarak üç kısımda inceleyerek çalışmalarını tamamladı. Çalışmanın ilk ayağı olan Millet Caddesi'nde Topkapı-Aksaray yönündeki parklanmadan dolayı 3 şerit olan yolun 2 şeride düşmesi nedeniyle araç parkları yasaklanarak İETT ve Özel Halk otobüslerine tahsisli bir şerit oluşturulacak. Topkapı-Aksaray yönünde Kızılelma kavşağında trafik sıkışıklığına yol açan otobüs durakları da bu uygulama sonucunda disiplin altına alınarak caddenin trafik kapasitesi artırılmış olacak. Aksaray - Topkapı yönünde İstanbul Üniversitesi Çapa Tıp Fakültesi önünde oluşan taksi beklemeleri de otobüs şeridi uygulaması çerçevesinde çözüme ulaştırılacak. Güzergahın ikinci bölümü olan Atatürk Caddesi'nde yol kesit yetersizliği ve artere olan giriş-çıkış noktalarının yoğunluğu sebebiyle Aksaray üst geçidinden Şişhane bölgesine kadar olan kesimde toplu taşıma araçları mevcut trafik ile birlikte hareket edecek. Parklanmadan dolayı kapasitesinin altında çalışan Tarlabaşı Bulvarı, otobüs şeridi tahsisi ve Taksim Meydanı Projesi ile düzenlenerek mevcut sistemin verimli bir şekilde kullanılması sağlanacak.
Yol özel boya ile ayrılacak
7,5 kilometrelik güzergahta otobüs şeritleri, özel boya ile, gerekli görülen bölümlerde ise hareketli fizikî engelle ayrılacak. İlk etapta İETT otobüslerinin kullanımına sunulacak olan şeritler gerekli görüldüğü takdirde önceden Emniyet Müdürlüğü'ne bildirmek sureti ile servisler, minibüsler ve taksilerin de kullanımına açılabilecek. Proje trafiğin yoğun olduğu saatlerde uygulanacak, bunun dışında yol diğer araçların kullanımına açılacak.
ZAMAN