Dünyanın en büyük hızlı tüketim ürünleri şirketlerinden biri olan Unilever, kişisel bakım işini desteklemek amacıyla saç bakımı ürünleri üreticisi Alberto Culver'i 3,7 milyar dolar nakde satın almayı kabul ettiğini açıkladı.
Tüketim malları devi Unilever, ABD merkezli Alberto Culver şirketini 3,7 milyar dolara satın alıyor.
Unilever, Alberto Culver'e hisse başına 37,50 dolar önerirken, bu fiyat ABD'li şirketin geçen hafta cuma günü New York Borsası'nda hissesinin kapanış fiyatının yüzde 19 üzerinde bulunuyor. Unilever'in bu şirketi satın alması için anlaşma düzenleyici kurumlar ve Alberto Culver'in hissedarlarının onayını gerektiriyor.
İngiltere'nin başkenti Londra ve Hollanda'nın Rotterdam kentinde merkezleri bulunan Unilever, tüketim malları üretiminde Procter & Gamble ve Nestle'den sonra dünyanın üçüncü büyük şirketi durumunda.
Bu satın almayla V05, TRESemme ve Nexxus gibi markaları bünyesine katacak Unilever, saç bakımında dünyanın önde gelen, şampuanda dünyanın ikinci büyük ve saç şekillendirmede üçüncü büyük şirketi haline gelecek.
Unilever Üst Yöneticisi (CEO) Paul Polman yaptığı açıklamada, ''Kişisel bakım Unilever ve hızlı büyüme için stratejik bir kategori. Bu alan 10 yıl önce ciromuzun yüzde 20'sini oluşturuyordu, gelişmekte olan piyasalardaki güçlü pozisyonla, güçlü organik büyüme bu oranı şimdi yüzde 30'un üzerine taşıdı'' dedi.
Unilever, saç bakımında Dove, Clear ve Sunsilk, cilt bakımında Pond'ss ve Vaseline markalarına sahip bulunuyor.
Piyasa değeri 3,1 milyar dolara ulaşan Alberto Culver'in, 30 Haziran 2010 tarihi itibariyle yıllık satışları 1,6 milyar doları, faiz, vergi ve amortisman öncesi karı ise 250 milyon doları aşıyor.
Alberto Culver, ABD, Kanada, İngiltere, Güney Afrika ve Avustralya dahil 9 ülkede faaliyet gösteriyor, altı fabrikada 2 bin 700 kişiyi istihdam ediyor.